BJ40 vs BJ42
Valvoja: Käyttäjä
BJ40 vs BJ42
Mitä eroa on BJ40 ja BJ42 sarjan autoilla? Entä onko BJ45 vielä jotenkin erilainen kuin nuo kaksi edellä mainittua?
bj42 on 3,5l kone 40 pata on 3,0,42 uudemman mallin jakiksella joko 4tai 5 pykäläisellä lootalla.
42 levyjarrut edessä, täyskevennetyllä taka akselilla jossa kitkalukko.
40 on kardaanikäsijarrulla kun taas 42 käsijarruhilppeet on takarummuissa.
eli 42 vastaa jarruiltaan hj60 jonka jarruosat sopii 42 suoraan,
myös raidetankojen ym paksuun lähempänä hj kuin 40
oliko se nyt 83 42 mihin tuli 5 vaihteinen se loota.
42 levyjarrut edessä, täyskevennetyllä taka akselilla jossa kitkalukko.
40 on kardaanikäsijarrulla kun taas 42 käsijarruhilppeet on takarummuissa.
eli 42 vastaa jarruiltaan hj60 jonka jarruosat sopii 42 suoraan,
myös raidetankojen ym paksuun lähempänä hj kuin 40
oliko se nyt 83 42 mihin tuli 5 vaihteinen se loota.
joo hyvä että pauli korjasit,tosta onkin joskus ollut juttua että löytyy puolikevennettynä 42.
tota umpikoppa 45 tais vielä olla 3 tai 5 ovisenakin,tai jossakin olen nähnyt 5ovisen mikä saattaa olla jonkun modaama.
tuolla aika hyvin tietoa eri malleista.
http://www.brian894x4.com/index.html
tota umpikoppa 45 tais vielä olla 3 tai 5 ovisenakin,tai jossakin olen nähnyt 5ovisen mikä saattaa olla jonkun modaama.
tuolla aika hyvin tietoa eri malleista.
http://www.brian894x4.com/index.html
Kysynpä jatkona vielä, että saako tuollaisesta pitkästä BJ45:stä safarikelpoista autoa tekemälläkään? Ei ilmeisesti ainakaan BJ40:n veroista maastokulkijaa. Alkanut kiinnostamaan nuo offroad-safarit ja olisi nyt yksi BJ45 tyrkyllä kohtuullisen edullisesti 31x10,5x15 katurengastuksella. Kannattaako tuota edes harkita safariautoksi? Harrastaahan moni kuitenkin Hj:llä, joten kai tuollainen BJ45 johonkin menee vaikka pitkä ja painava kaiketi onkin.Pauli kirjoitti:Ja 45-malli on piiiiitkä versio 40/42:sta, löytyy sekä umpimallina, että avolavaversiona.
kyllä mua ainakin nyppii pitkät mallit,hiluxia olen lyhentänyt 32cm fj55 on tällähetkellä 75cm orkkista lyhyempi .
toi 55 on lyhennetty 15cm keulasta 60cm kopasta takaa rungosta on lähtenyt 60cm lähtee vielä 3cm eli kokonais lyhennys tulee olemaan 78cm.
omasta bj40 on takaakselia siirretty 80mm taaksepäin että lähes olematon peräylitys siinäkin tulee olemaan 37-38 pyörillä.
toi 55 on lyhennetty 15cm keulasta 60cm kopasta takaa rungosta on lähtenyt 60cm lähtee vielä 3cm eli kokonais lyhennys tulee olemaan 78cm.
omasta bj40 on takaakselia siirretty 80mm taaksepäin että lähes olematon peräylitys siinäkin tulee olemaan 37-38 pyörillä.
Pitemmillä safareilla (esim Venäjä) on pitkän Bertan tavaratilasta todella paljon hyötyä. Sama sitten onko kaappi vai lava-mallinen.
Itselläni on työn alla BJ-45 pick-up juuri noihin Paratiisin-safareihin ajateltuna.
Maasto-ominaisuuksiltaan pitkä Bertta on kokoisekseen hyvä,mutta vähän kömpelö menijä.
Toisaalta maantiellä pitkästä (2,9m) akselivälistä on pelkkää iloa ja riemua!!
Safariautoksi siis oiva peli....
Itselläni on työn alla BJ-45 pick-up juuri noihin Paratiisin-safareihin ajateltuna.
Maasto-ominaisuuksiltaan pitkä Bertta on kokoisekseen hyvä,mutta vähän kömpelö menijä.
Toisaalta maantiellä pitkästä (2,9m) akselivälistä on pelkkää iloa ja riemua!!
Safariautoksi siis oiva peli....
0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com
I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
pikkuff(ät)gmail.com
I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
Jatketaampa tähän topicciin.
Tuon Bertan turbottamista olen suunnitellut jo jonkin aikaa kaverin hyvin onnistuneen projektin innoittamana.
Maksimi rehunsaannista olen vähän huolissani.
Ajattelin, että passaakohan B-konen kylkeen 3B:n ruikkupumppu tai sitten B:n pumppuun 3B:n ruiskupäät?
Tunnostaisi, että 3B:n suurempi litratilavuus vaatisi pumpultakin heiman enemmän rehua. Aika lähellähän ne kyllä on tehojenkin puolesta eli saattaa pumppu hyvinkin olla sama.
Kun ei ole kokemusta 3B:n pumpusta....
- jm
Tuon Bertan turbottamista olen suunnitellut jo jonkin aikaa kaverin hyvin onnistuneen projektin innoittamana.
Maksimi rehunsaannista olen vähän huolissani.
Ajattelin, että passaakohan B-konen kylkeen 3B:n ruikkupumppu tai sitten B:n pumppuun 3B:n ruiskupäät?
Tunnostaisi, että 3B:n suurempi litratilavuus vaatisi pumpultakin heiman enemmän rehua. Aika lähellähän ne kyllä on tehojenkin puolesta eli saattaa pumppu hyvinkin olla sama.
Kun ei ole kokemusta 3B:n pumpusta....
- jm
_____________________________
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
- werzu
- Viestit: 389
- Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
- Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
- Viesti:
pumpunelementeistä
B ja 3b moottorin pumpuissa ei äkikseltään ole muuta eroa varaosanumeroita verraten kuin elementti.Helpoinolisi jos sais jostakin 3b:n pumpun.
Terveisin:Jarkko Pasanen
Terveisin:Jarkko Pasanen
Re: pumpunelementeistä
Kiitosta Jarkko!werzu kirjoitti:B ja 3b moottorin pumpuissa ei äkikseltään ole muuta eroa varaosanumeroita verraten kuin elementti.Helpoinolisi jos sais jostakin 3b:n pumpun.
Terveisin:Jarkko Pasanen
Pitää ensin kokeilla tuon oman pumpun rehun anto kunhan saa hyrrän paikoilleen.
Sen verran projekti nytkähti eteenpäin, että hyllyssä odottelisi jo turbo paikoilleen sovittelua

-jm
_____________________________
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
- eskimo
Offroad Kainuu ry.