Olen tässä kytkenyt perävaunun sähköjä BJ42:seen ja sain kaiken toimimaan. Toimi hienosti pari päivää kunnes yhtäkkiä maantiellä paloi ajovalojen sulakkeet. Kytkin pois 24->12V jännitteenalentimen mutta tämäkään ei auttanut vaan taas kärähti uudet sulakkeet heti kun väänsin valot päälle. Kun vihdoin pääsin kotiin niin tarkistin kytkennät ja en huomannut että olisi missään ollut oikosulkua.
Voiko tällainen johtua jostain muustakin vai onko tuo oma kytkentä vieläkin tarkistettava?
Joskus paloi sulakkeet sen takia kun oli pudonnut magneettiventtiili lisävalojen releen päälle.
Ja joskus on joku johtonippu sulanut pakoputkeen ym.
Vaihtoehtoja on monia useimmiten juuri omista asennuksista johtuneita.
Miten muuten toteutit sen perävaunusähkö systeemin?
Kun eihän ajovalojen pitäisi liittyä mitenkään tuohon Pv sähköön.
Ja joskus on muistaakseni polttimo palanut semmoin että meni maihin.
Vedin toisesta takavalosta piuhat vetokoukun sähköja varten ja siihen pistoke päähän. Tällä hetkellä sokeripalalla kiinnitetty nuo piuhat mutta olen suunnitellut tehdä siihenn jonkin paremman ratkaisiun kunhan sellaisen keksin.
Ostin sellaisen modernimman jännitteenalentimen jonka voi kytkeä suoraan siihen vetokoukkupistokkeeseen. Ei välttämättä ollut parempi ratkaisu nyt jälkeenpäin kun ajattelee.
Henkimaailmaa joskus nä sähköhommat. Poistin omat kytkennät jotka olivat jo toimineet hyvin ja heti alkooi toimimaan
Ei kyllä näkynyt missään että mikään olisi irronnut tai että piuhat olisivat harsoilleet. No, täytyypä saada tuonne jotenkin juotoskolvin ängettyä kun ei meinaa saada edes sokeripaloja laitettua paikoilleen