
Maa, kiila ,ankkuri jne..
Valvoja: Käyttäjä
Maa, kiila ,ankkuri jne..
NO joo . Onko sankarit tehneet vinssaukseen esim hiekalta tai muuten vaan puutonta ja kannotonta sekä kivitöntä aluetta silmällä pitäen ,ankkureita esim arb kopioita tai muita prototyppejä. tuli vain tossa mieleen en siis jäänyt kiinni tai mitään ainakaan sellaista. 

-
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ke Touko 02, 2007 8:48 pm
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
että sillein
taidan nostaa sitten muovi joulukuusen bj:n perään ja tarvittaessa vintturoida siitä 

intissä noita harjoiteltiin jos jonkilaisia.
Oli muistaakseni joku saakelin A-pukki joka nous jotenki vinssatessa ylös ja nosti siten vaijerin ylöspäin jolloin uponnu keula saatiin ylös.
sitte haudattiin maahan tukki jonka ympärillä oli vinssin vaijeri ja tottakai varpille piti tehä oma ojansa, monttu täytee ja eikun vinsaamaan. oli ihan toimiva kikka joskin pirun työläs.
jossain versiossa maahan löytiin pystyyn keppejä jotka sidottiin yhteen ja sitte vinssaamaan, vai olikohan ne jotain rimpula puita jota soilla kasvaa, no kumminki idea tais olla ettei lähtis niin helposti irti maasta se ranteen paksuinen näre.
mut tietty kun sen joulukuusen jalan kaivaa maan sisää ja vintturoi siitä, osta vaan semmoinen rautamalli
Oli muistaakseni joku saakelin A-pukki joka nous jotenki vinssatessa ylös ja nosti siten vaijerin ylöspäin jolloin uponnu keula saatiin ylös.
sitte haudattiin maahan tukki jonka ympärillä oli vinssin vaijeri ja tottakai varpille piti tehä oma ojansa, monttu täytee ja eikun vinsaamaan. oli ihan toimiva kikka joskin pirun työläs.
jossain versiossa maahan löytiin pystyyn keppejä jotka sidottiin yhteen ja sitte vinssaamaan, vai olikohan ne jotain rimpula puita jota soilla kasvaa, no kumminki idea tais olla ettei lähtis niin helposti irti maasta se ranteen paksuinen näre.
mut tietty kun sen joulukuusen jalan kaivaa maan sisää ja vintturoi siitä, osta vaan semmoinen rautamalli

1979 BJ-40 V8
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
vastaus
itsekin olin kuljetuspuolella intissä mikkelissä ,ja tosin näin kuvia kirjassa juurikin tästä a-pukki tyylistä. Ja ei niillä sisuilla kovinkaan helposti kiinni jää ,jos on vaan ketjut viritettynä
Re: vastaus
joo, onhan ne ihan mukavia etenemää semmoisiks möhköiksi, me upoteltii niitä suohon tarkoituksella. kovalta maalta vauhtia ja suohon, parhaillaan saatiin suon pinta n.10cm masin lavan lattian yläpuolelle. kammo pesu oli sen jälkeeakipell kirjoitti:ei niillä sisuilla kovinkaan helposti kiinni jää ,jos on vaan ketjut viritettynä

tuo A-pukki pitäis olla vain aika kestävä, saishan sen jotenki konesahalla tehtyä ja paksulla (5mm) rautalangalla sitomalla kasaa metsässä.
tietty jos olis virtuoosi ja tekis sen jostain putkesta hitsaamalla, tassut jotta ei uppois ja joku kumi sinne haarukkaan jotta sais varppi pitoa et nousis ylös se pukki.
Mut kuljetus? pitäis olla taas melkein joku kokoon taitettava ja muutenki jo liftin kaivaminen lavalta tai jostain telineestä tuntuu joskus liian työläältä.
1979 BJ-40 V8
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
itsellä käyny kans mielessä monta kertaa ja tuli vaan mieleen et olisko miten toimiva vaik joku metrin mittanen metalliputki johon lenkki päähän, se sitten lekalla viistoo maahan jolloin vois helposti vinssauksen jälkeen vetää sen vinssillä irti toiseen suuntaan.. tää ei varmaankaa toimis missään suolla mut hiekalla ja "normaalilla" maalla
-ei riemulla rajaa kun parhaalla ajaa-
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec
LJ70 3"korotus,37x14.5 Creepyt yms.
WUOKSI OFFROAD
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec
LJ70 3"korotus,37x14.5 Creepyt yms.
WUOKSI OFFROAD
putkiliila
semmoisissa isommissa teltoissa on semmoinen teroitettu rautakanki missä laipat kahdella puolella. aika moukarointi vaan isolla lekalla että saa myös ne laipat uppoomaan. no hiekkaan uppoo mutta riittääkä sit pinta-ala sivulle päin vetoon... varmaankin seuraavaksi pitää ryhtyä kärrin tekoon , että saa kaikki tarvikkeet mukaan 
