3,0TD
Valvoja: Käyttäjä
3,0TD
Käy tyhjäkäynnillä epätasaisesti. Tuntuu niinkuin kävis satunnaisesti kolmella pytyllä. Sama vika jos on lämmin moottori ja vähän aikaa parkissa. Savuttaa myös käynnistäessä runsaasti. Myös lämpimällä moottorilla. Kun on ajanut pari km niin tyhjäjäynti on normaali. En tiedä liittyykö asiaan mytta parin tuhannen ajon jälkeen on joutunut jäähytysvettä lisäämään. Onko ideoita? Kannessa halkeama?
Oliko tämä zetorin foorumi ja sinä zetori humoristi? Jos mulla olisi asiaa rattorista niin luultavasti kirjoittasin www.suomenzetorit.fi-sivustolle. Kyseessä on Land Cruiser.hj kirjoitti:ja kyseessä on zetor merkkinen traktori vai mersun moottorilla oleva vene?
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
Joo toi tsetorikyssäri ei ehkä ole niin kaukaa hajettu kun tolla 3.0 TD merkinnällä voi olla
1Kz-T
1Kz-Te
D4d... en tiä malli merkintää
Ja sitten vielä toi B motti jälkiturpotettuna.
Epäilisin kyllä kyseessä olevan 1Kz-T motti.
Saksan palstalta kertoilivat ton motin olevan suht kuumatoiminen. Kannen tiiviste voi olla palanut. Suuttimet tukossa, naftalinja tukossa, Suodattimessa vettä jos siinä suodatin on, kansi halki, pumppu rikki, jnejne...
1Kz-T
1Kz-Te
D4d... en tiä malli merkintää
Ja sitten vielä toi B motti jälkiturpotettuna.
Epäilisin kyllä kyseessä olevan 1Kz-T motti.
Saksan palstalta kertoilivat ton motin olevan suht kuumatoiminen. Kannen tiiviste voi olla palanut. Suuttimet tukossa, naftalinja tukossa, Suodattimessa vettä jos siinä suodatin on, kansi halki, pumppu rikki, jnejne...
.
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
Anteeksi maalaisuuteni. Kone on 1KZ-TE. Kävi polttoainelinja ittelläki mielessä. Veden kulutusta se ei selitä. Soitin pajalle ja meinasivat että 90% ei selviä kannentiivisteellä. Kansi maksaa mansikoita. Puhtia koneessa kuitenkin oli ku viimeksi uskaltauduin ajamaan. Vedet ja öljyt ovat pysyneet omilla puolillaan.
Ootteko tilannu isompaa rojua Englannista? Jos kansi on halki niin kannattaa varmaan tilata kerralla koko moottori. Säästyy mekaanikko venttiilinhionnalta ym aikaavievältä ja saa kai tuosta vanhastaki moottorista vielä jonku euron. Ehkä.
http://cgi.ebay.co.uk/TOYOTA-COLORADO-P ... 2ea7613f72
Ootteko tilannu isompaa rojua Englannista? Jos kansi on halki niin kannattaa varmaan tilata kerralla koko moottori. Säästyy mekaanikko venttiilinhionnalta ym aikaavievältä ja saa kai tuosta vanhastaki moottorista vielä jonku euron. Ehkä.
http://cgi.ebay.co.uk/TOYOTA-COLORADO-P ... 2ea7613f72
Haisis aika vahvasti siltä että kannessa on hiushaökeema palotilaan.
Onko savu valkoista vai sinistä?
Onko savu valkoista vai sinistä?
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
Ennenkuin ottaa kantta pois niin kantsuu kokeilla wonder weldillä.
Se on todella stuffia kamaa,kestää jopa kilpamoottorissa.
http://www.motoral.fi/tuotteet/kemikaal ... alit/holts
Se on todella stuffia kamaa,kestää jopa kilpamoottorissa.
http://www.motoral.fi/tuotteet/kemikaal ... alit/holts
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
Yleensä en ole haksahtanut ihmeaineisiin mutta pikaisen googletuksen perusteella aine tosiaan näyttäisi olevan kilpa-harrastelijoitten käytössä. Pistää vakavasti harkitsemaan. Tuskin tuosta haittaakaan on. On se vaan kumma että kun tavaraa tulee Suomeen vaikkakin eu:n sisältä niin hinta pompsahtaa kaksinkertaiseksi.Käyttäjä kirjoitti:Ennenkuin ottaa kantta pois niin kantsuu kokeilla wonder weldillä.
En minäkään mutta olen nähny mitä se tekee ja kestää.
Ton kisakoneen imukanavat oli vedetty liian ohueksi ja kun koneen laitto käyntiin niin vettä tuli kuin suihkusuuttimesta imukanavan seinämästä.
Se on fixattu tolla Holtsin aineella sen jälkeen ajettu kaksi kautta samalla koneella/kannella.
Tulpasta huomaa että vettä tulee ihan vähän kyseiseen sylinteriin.
Tossa on sellanen juttu että vesitilassa täytyy olla paine,muuten se ei paikkaa.....
http://kayttaja.1g.fi/FS+Racing/Kemora- ... loput.html
Tässä helpompi korjaus samaan kattilan....
Ton kisakoneen imukanavat oli vedetty liian ohueksi ja kun koneen laitto käyntiin niin vettä tuli kuin suihkusuuttimesta imukanavan seinämästä.
Se on fixattu tolla Holtsin aineella sen jälkeen ajettu kaksi kautta samalla koneella/kannella.
Tulpasta huomaa että vettä tulee ihan vähän kyseiseen sylinteriin.
Tossa on sellanen juttu että vesitilassa täytyy olla paine,muuten se ei paikkaa.....
http://kayttaja.1g.fi/FS+Racing/Kemora- ... loput.html
Tässä helpompi korjaus samaan kattilan....
Viimeksi muokannut Käyttäjä, Ti Loka 20, 2009 3:07 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
Parilla kaverilla on nyt kosahtanut 3 litran kansi. Toinen on Matti ja toinen on guppe oulusta. Kannet ne tilas enklannista. Ja molemmissa oli kansi halki.
Oulun gupen oire oli kova paine vesipuolelle ja lämmön raju nousu rasituksessa. Puski vedet pihalle aikas usein.
Oulun gupen oire oli kova paine vesipuolelle ja lämmön raju nousu rasituksessa. Puski vedet pihalle aikas usein.
.
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
Tuossa korjausaineessa huolestuttaa se että mitä muuta se mahollisesti tukkii. Tahtoo tässä motissa olla muutenkin lämpöongelmia. Onko jollain kokemusta Wonderweldistä pitemmän päälle eli +100000km?
Kzj vinkkasi kansipaketista Englannista. Ei ole hinnan kirossa jos on täydellinen kansi alle puolen suomalaisen raakakannen hinnasta. Taidan laittaa kannen tilaukseen. Saahan tuon myytyä jollekkin jos ihme tapahtuukin ja auto on korjautunut pihalla seistessä. Tiistaina alkaa purku ja sitte ainakin näkee onko vika kannessa vai tiivisteessä.
Hihnalla olisi vielä 30000 km jäljellä. Kanattanee laittaa hihnaki tilaukseen samalla ja vaihtaa. Mitä muita härpäkkeitä kannattaa tilata? Kiristyspyörä? Mikähän tuokin on englanniksi...
Kzj vinkkasi kansipaketista Englannista. Ei ole hinnan kirossa jos on täydellinen kansi alle puolen suomalaisen raakakannen hinnasta. Taidan laittaa kannen tilaukseen. Saahan tuon myytyä jollekkin jos ihme tapahtuukin ja auto on korjautunut pihalla seistessä. Tiistaina alkaa purku ja sitte ainakin näkee onko vika kannessa vai tiivisteessä.
Hihnalla olisi vielä 30000 km jäljellä. Kanattanee laittaa hihnaki tilaukseen samalla ja vaihtaa. Mitä muita härpäkkeitä kannattaa tilata? Kiristyspyörä? Mikähän tuokin on englanniksi...
Joo, ikävä kyllä kaikki oireet viittaa kannen halkeamaan. Omassa 200 tkm ajetussa kosahti kesällä kans, rupes hukkaan vettä Venäjän reissua ennen ja sieltä tullessa keitos oli valmis. Vetet männän päälle vähän seistessä ja sauhu sen mukainen.onsekone kirjoitti:Tuossa korjausaineessa huolestuttaa se että mitä muuta se mahollisesti tukkii. Tahtoo tässä motissa olla muutenkin lämpöongelmia. Onko jollain kokemusta Wonderweldistä pitemmän päälle eli +100000km?
Kzj vinkkasi kansipaketista Englannista. Ei ole hinnan kirossa jos on täydellinen kansi alle puolen suomalaisen raakakannen hinnasta. Taidan laittaa kannen tilaukseen. Saahan tuon myytyä jollekkin jos ihme tapahtuukin ja auto on korjautunut pihalla seistessä. Tiistaina alkaa purku ja sitte ainakin näkee onko vika kannessa vai tiivisteessä.
Hihnalla olisi vielä 30000 km jäljellä. Kanattanee laittaa hihnaki tilaukseen samalla ja vaihtaa. Mitä muita härpäkkeitä kannattaa tilata? Kiristyspyörä? Mikähän tuokin on englanniksi...
Englannista tilasin uuden kannen, rahti oli halpa, loppusaldo oli jotain 560€ kansi kotipihassa (en laittanu vanhaa takaisin vaan maksoin £50 pantin), sis. nokka-akseli ja venttiilit kasattuna/säädettynä, yläpään tiivistesarjan, kannenpultit ja nokkahihnan. Täältä tilasin: http://cgi.ebay.co.uk/Toyota-Cylinder-h ... 3ef8c092e6
Suht iisi remppa tehä ite pihassakin, netistä löytyy Toyotan tekemä moottorin purkumanuska pikaisella googletuksellakin: http://etoymag.free.fr/manuels2/1KZ-TE.pdf
Niin, ja se kansi halkeaa aika usein jostain esikammiosta, eli sitä ei näe ennenkun nyppäsee kammiot pois. Kannentiiviste on peltiä, joten se ei pettäne. En oo ees tosta omasta vanhasta kannesta saanu kammioita pois, kun ei oo sopivaa ulosvedintä.
Onnea ja menestystä remonttiin, kyllä se siitä!

SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)