millasilla kiekoilla on muilla päästöt kiekastu ku itellä tosiaan mni hiukka ylitte
mustaa ei tuu eikä kyllä muutakaan savua muutakuin sielä 4200 paikkeilla rupeaa paukuttaan niinku jäis venat jälkeen ja rupeaa pukkaan valkoista savua aikasta reippaasti
ilman putsari OK (uusi)
syötöistä ei tietoa onko ruuvailtu
suuttimet tarkastettu(vuoto/avautuminpaine)
mistä etsin vikaa vai lyönkö max kierroksia pienemmälle
Max teho saavutetaan 3600r/min eli sen tulee riittää, mutta vois sen säätää sata isommaks ettei tu sanomista. Voishan sitä syöttöruuviakin puolikierrosta kiertää kiinnipäin ihan ninkun varmuureks.
Ja se ei kuulu katsastukseen kuinka paljon kone kiertää.
Se mitä tarvii on ne pari samaa maksimi kierros lukua.
Joka tapauksessa ne savut kannattaa mittauttaa jossain muualla kuin vihamielisellä kats.konttorilla.
Eli semmosessa mestassa missä voi myös viat korjata.
Antsa kirjoitti:Ja se ei kuulu katsastukseen kuinka paljon kone kiertää.
Se mitä tarvii on ne pari samaa maksimi kierros lukua.
Joka tapauksessa ne savut kannattaa mittauttaa jossain muualla kuin vihamielisellä kats.konttorilla.
Eli semmosessa mestassa missä voi myös viat korjata.
Ja edittinä että onko vakio,vai jälki turbokone.
Nyt et Antsa ole ihan perillä dieselmittauksesta. Koneen maksimikierrokset kuuluvat olennaisena osana savumittaukseen. Vehkeen pitää kiertää valmistajan ilmoittamaan ryntäysnopeuskierroslukuun asti, jossa on pieni vaihtelualue n. 100-200 r/min. Jos se ei kierrä tarpeeksi, mittaus on hylätty.
HJ60:ssä ryntäysrundit on muistaakseni 4050-4150 r/min.
Okei.Pakko myöntää tietämättömyys jos on faktaakin tarjolla,silloin kun minä koulussa olin ei noita vielä ollut .
Mutta on se savumittaus sen luokan tiedettä kaikkine katsastus miehen naaman ilmeineen että mielummin sitä asio armeijan (itäsäksan)hammaslääkärillä,tai verotoimistossa,kuin katsastuksen savumittauksessa vanhalla moottorilla.
No eihän "ehjä kone siellä rikki mene". Ei mene mutta erään vanhemman tuttuni Bertasta meni kiertokangen laakerit päällekkäin heti muutama sata metriä konttorilta kotia päin ajettaessa.
Ja tottahan on myöskin se että koneen huoltoon kuuluu ne laakereiden vaihtelutkin.
Joka tapauksessa aika härskiä toimintaa varsinkin kun vanhoissa koneissa saattaa nuo maksimikierros rajoittimet toimia hieman myöhään tai ei ollenkaan,seikka joka ei tule välttämättä koskaan ilmi paitsi sen kerran siellä konttorilla.
Ja tämä kommentti ei ole henkilökohtaisesti ketään kohtaan,eikä ammattikuntaa kohtaan,vaan sitä mittaus tapaa kritisoin.
Ja jos samalla rahalla saa sekä säädön,mahdollisen vika diaknoosin,että todistuksen,niin mielestäni se savumittaus kannattaa ottaa jossain muualla.
Venttiilivälykset! Omassa kävi savut kerran kasin huitteilla, kun nykyään max 1.8. Hj tunnetusti hakkaa keinuvipuihin kivat kolot liian suurilla välyksillä. kuluneilla keinuilla välykset kasvavat helposti yli nelinkertaisiksi.
Ittel oli aikoinaan samoja ropleemeita.
Imuvuotoa imusarjan ja kannen välistä.
Venttiilinvarret keinujen sisällä,venttiilinvälykset aika hauskat.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------