Laatikko öljyt?
Valvoja: Käyttäjä
no niin, ja sitte ku kytkin akselin stefa on paskana niin on kytkinkoppa täys öljyä ja katastrof on valmis:) perkule ku kaikki paikat ollu öljyssä ja tuntu et öljyt hukkuu joka puolelta moottori+vaihteisto+jakis.
no lääke on uusi kone+ uusi sfefa laatikkoon ja letku vaihteiestojen väliin. tarttee joku banjopultti liitin letku käydä teettämäs.
kiitos tiedoista.
no lääke on uusi kone+ uusi sfefa laatikkoon ja letku vaihteiestojen väliin. tarttee joku banjopultti liitin letku käydä teettämäs.
kiitos tiedoista.
1979 BJ-40 V8
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
On myös nähty tilanne, että pääloota puskee jakikseen.burton kirjoitti:jaaha, hakua käytetty ja nyt ollaa tarpeeks lähellä asiaa...
kummasta laatiokosta ne öljyt katoaa toiseen? jakiksesta päälaatikkoon vai?
Muuan tuttu vasta remppasi (=vaihtoi) moisen päälootan.
_____________________________
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
Tähän topicciin sopineen myös tällänen kyssäri,.
ostin 20l astian teboilin loota öljyä, jossa on api gl4 ja 5 luokitukset.
Mikä estäis laittamasta tota samaa periin kun niissä se luokituskin on??
sen ymmärsin että lootaan ei saanu laittaa sitä perä öljyä synkrojen takia
ostin 20l astian teboilin loota öljyä, jossa on api gl4 ja 5 luokitukset.
Mikä estäis laittamasta tota samaa periin kun niissä se luokituskin on??
sen ymmärsin että lootaan ei saanu laittaa sitä perä öljyä synkrojen takia
Onnellinen maastobusseilija......
HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
en tiedä mitä helvettiä olin kaupassa lukenu, ei siinä purkissa ollukkaan kun gl4 luokitus. täytys kai ostaa rillit.
Teboilin traktori spesiaalissa oli kummatkin luokitukset 10w-30 se vihree pönikkä. sitä ilmeisesti vois laittaa jokapaikkaan käy myös koneeseen
on vielä halvin purnukka, miten ihmeessä?
Teboilin traktori spesiaalissa oli kummatkin luokitukset 10w-30 se vihree pönikkä. sitä ilmeisesti vois laittaa jokapaikkaan käy myös koneeseen

on vielä halvin purnukka, miten ihmeessä?
Onnellinen maastobusseilija......
HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
Täyttää kaikki luokitukset,muttei niin hyvää mihinkään kuin mitä ns. tietyn käyttötarkoituksen öljyt.
Sopivaa traktorimiehille jotka haluavat säästää kuluissa,mutta ainakin akseleihin laittaisin ihan oikeat hypoidiöljyt.
Useimpiin uusiin traktoreihinkaan ei saa enää käyttää noita yleisöljyjä,siitä voinee vetää hieman johtopäätöksiä kyseisen öljytyypin laadukkuudesta.
Sopivaa traktorimiehille jotka haluavat säästää kuluissa,mutta ainakin akseleihin laittaisin ihan oikeat hypoidiöljyt.
Useimpiin uusiin traktoreihinkaan ei saa enää käyttää noita yleisöljyjä,siitä voinee vetää hieman johtopäätöksiä kyseisen öljytyypin laadukkuudesta.
Juu, yksi jakolootaremppa sillä s...tanan yleisöljyllä on kopastu. Piti heikolla hetkellä kerran ostaa.
Purkin kyljessähän lukee kaikki mahdolliset luokitukset 10-30, gl4, gl5 jne.
Ei varmasti voi samassa voiteessa olla moiset luokitukset niin, että sillä jotain oikeesti tekis.
Kuinkahan monta Valmettia silläkin voiteella on ennenaikojaan haudattu...
Purkin kyljessähän lukee kaikki mahdolliset luokitukset 10-30, gl4, gl5 jne.
Ei varmasti voi samassa voiteessa olla moiset luokitukset niin, että sillä jotain oikeesti tekis.
Kuinkahan monta Valmettia silläkin voiteella on ennenaikojaan haudattu...
_____________________________
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
Traktoriöljyhuumassa unohtuu monilta, että viskositeetti on se tärkein asia. Lisäaineluokitukset on vasta toinen asia. 10W30 litkua kun laittaa Cruiserin laatikkoon ja periin niin kohta ne laulaa kaikki. HJ:n laatikoista suuri osa säretty noilla. Traktorissa kuuluu käyttää tommosia litkuja, Monissa traktoreissa se sama liemi on vaihteisto-, perä- ja hydrauliikkaöljy, vaihdelaatikko/perä on samalla hydrauliöljysäiliö. Mutta Cruiserissa ei tosiaan kuulu noita käyttää..
TP
Joka menee siten että 80W-90 perä öljy vastaa viskositeetiltaan n.20W-40 moottoriöljyä.Traktoriöljyhuumassa unohtuu monilta, että viskositeetti on se tärkein asia
Merkintä tapa on juuri tuo siksi ettei niitä vahingossa sotkettaisi,jos ja kun ei muisteta/osata lukea niitä API luokituksia.
Joka tapauksessa ei tuota universaali öljyä ole syytä käyttää muissa kuin traktoreissa.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
täällä paikallisen volvo rekkojen merkkihuollon omistaja puheli että nyky rekkoihin laitetaan talveksi periin ja vaihdelootiin 80w-90 tilalle 15w40 (vissiinki moottori) öljyä ku voitelee kylmänä paremmin, ja paineen kesto melkein sama.
toi 10w-30 on niin litkua ettei olla enää itte käytetty edes traktorin tai hjn moottoreissa. kesät talvet on ollu 15w40.
että taitaa toi antsan muisti pelata viskositeeteista.
toi 10w-30 on niin litkua ettei olla enää itte käytetty edes traktorin tai hjn moottoreissa. kesät talvet on ollu 15w40.
että taitaa toi antsan muisti pelata viskositeeteista.