Hyvin istuu Hj60:n penkit 45:n hyttiin. Kuskin penkki menee suoraan, eikä apukuskin puolellekaan tarvinnut muuta kuin siirtää kiskojen reikiä sentin verran. Irrottelin ja pesin verhoilut ja vaihdatin rikkinäiset/kuluneet kohdat verhoilijalla ehjiin. Orkkista korjausmatskua löytyi lähes istumattomasta 60:n takapenkistä. Vermoomosta sain n. sentin paksuista tukikangasta verhoilujen alle, joka vähän tukevoittaa väsähtäneitä pehmusteita. Ihan hyvät tuli ja onhan ne nyt oikeat Toyotan penkit. Totta puhuen, istumismukavuudeltaan nuo edelliset Transporterin penkit olivat paremmat.
Oon ruennut kaipaamaan radiota noilla pitkähköillä työmatkoilla, enkä parempaakaan kaiuttimien sijoitusta keksinyt. Samalla tuli tarpeellinen säilytyshylly kajarien väliin. Tämä meinaa mennä jo kyllä tuuningin puolelle, mutta toinen vaihtoehto olisi ollut rei'itellä nuo uudet ovipahvit ja ennenkaikkea; tuossa 45:n äänimaailmassa on hyvä vaan, että nuo ämyrin on mahdollisimman lähellä korvia

Joo, niinikään työmatkoilla oon huomannut, että tuo 3B hyytyy auttamatta kun ajellaan Pohjois-Karjalaista vaaramaisemaa halkovia maanteitä. Ei tarvitse olla kummanenkaan nyppylä, kun pitää jo tarjota kolmosta ja sittenkään ei tahdo tapahtua. Moottorin kunto ja säädöt pitäisi olla ok, joten pitänee yrittää lisätä alavääntöä tuommosella Holsetilla, kilvessä lukee mallina HX30W.
Holsetin webbisivuilta:
"The Holset HX30 is suitable for engines of up to 5 litres capacity requiring up to 0.35kg/s of air at 3.1.
Aimed at medium duty applications, the Holset HX30 is a well proven turbocharger on many
4 cylinder automotive, bus, agricultural and industrial applications. For engine capacity (litres) up to 5, output range (hp) 90-240 "
Joten ainakin noihin speksehin nähden saattaisi tuo ahdin olla kokoluokaltaan sopiva? Kokemuksia viiisaammat?
Noo, katotaan nyt tuleeko tuota ikinään asennettua.