Latausongelmia....
Valvoja: Käyttäjä
Latausongelmia....
Syttyi sitten minullakin ne kuuluisat joulukuusivalot palamaan (lataus,vedenerotin,lukkojen valot) ja latausmittari putosi aika alas. Se rele siellä jalkatilassa renklaa,ja napauttamalla sammuu valot,mut latausmittari silti alhaalla ja kun latauksen mittasin,niin näytti 24,3 volttia,valot päällä vain 23,2volttia.
Oma järki kertoisi että laturi sökö? Mistä kannataisi ruveta laturia kyselemään? Tojolla maksaa ilmeisesti kultaa...? Auto HJ60 vm 88.
Ja ilmeisesti latausrele (säädin) laturin sisällä kun ei mistään löydy?
Kiitoksia ja anteeksi
Oma järki kertoisi että laturi sökö? Mistä kannataisi ruveta laturia kyselemään? Tojolla maksaa ilmeisesti kultaa...? Auto HJ60 vm 88.
Ja ilmeisesti latausrele (säädin) laturin sisällä kun ei mistään löydy?
Kiitoksia ja anteeksi
Varmaan joku viisaampi kertoo enemmän noista joulukuusista mutta ennenkuin kantaa kuukausipalkan varaosatiskille kannattaa vaihtaa hiilet ja laakerit ne kun on käytännössä laturin ainoat kuluvat osat. Ja tosiaan noilla lukemilla se ei lataa.
Ja jos ei omat eväät riitä niin laturi kainalossa autosähkö liikkeeseen,niin sieltä kyllä tulee diaknoosi.
Ja jos ei omat eväät riitä niin laturi kainalossa autosähkö liikkeeseen,niin sieltä kyllä tulee diaknoosi.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Re: Latausongelmia....
laturin saa uuden alle kahteen sataan jos oikein muistelen... notta ihan rahalla selviää...Hojomies kirjoitti:Syttyi sitten minullakin ne kuuluisat joulukuusivalot palamaan (lataus,vedenerotin,lukkojen valot) ja latausmittari putosi aika alas. Se rele siellä jalkatilassa renklaa,ja napauttamalla sammuu valot,mut latausmittari silti alhaalla ja kun latauksen mittasin,niin näytti 24,3 volttia,valot päällä vain 23,2volttia.
Oma järki kertoisi että laturi sökö? Mistä kannataisi ruveta laturia kyselemään? Tojolla maksaa ilmeisesti kultaa...? Auto HJ60 vm 88.
Ja ilmeisesti latausrele (säädin) laturin sisällä kun ei mistään löydy?
Kiitoksia ja anteeksi
HJ61 -87
Minulle ilmeni sama vika kuin hojomiehelle, eli mikäs siitä nyt on sit menny? Sain hätäapuna lataamaan kun irroitin säätimen liittimen ja vedin kahdesta (autonpuolen)liittimen navasta erilliset johdot laturin liittimeen ja liittimen jätin irti(säädin on autotallin pöydällä) eli onko se säädin sit paskana vai se diodisilta sieltä laturista kun nyt lataa 2000rpm 27,8v laturi nyt ei varmaan ole ainakaa vielä menny!
Laturin
Olen korjannut pari kertaa, yleisin vika ollut kenttädiodien palaminen ja samalla säädinkin.
Kenttädiodit olen korvannut pienemmillä IOxxx /100V muistaakseni? joita laitoin 4 kpl rinnan=16, ketä ei huvita tuunata, niin ostakoon valmiin sillan, rahalla saa.
Säädin on mallia, joissa hiilet mukana ja halpa.
Ei ole tullut 20 v aikana mieleen, että veisin auton/osan korjattavaksi, lukuunottamatta dieselhuoltoa, kun yleinen vastaus on, että ei voi korjata, uusi vaan
Kenttädiodit olen korvannut pienemmillä IOxxx /100V muistaakseni? joita laitoin 4 kpl rinnan=16, ketä ei huvita tuunata, niin ostakoon valmiin sillan, rahalla saa.
Säädin on mallia, joissa hiilet mukana ja halpa.
Ei ole tullut 20 v aikana mieleen, että veisin auton/osan korjattavaksi, lukuunottamatta dieselhuoltoa, kun yleinen vastaus on, että ei voi korjata, uusi vaan
Nyt uusi säädin autossa ja välillä pelaa niinkuin pitääkin mutta joskus ihan yhtääkkiä nostaa latauksen kesken ajon tuonne +32V? Tekeekö noin jos se diodisilta on menny? Säädin on alkuperäistä vastaava kahdella kärjellä 45e ! Joku mainitsi jossain että latausta voi säätää säätimestä mut miten se tapahtuu? Lataus jännite vaihtelee aika paljon kierroksista riippuen