
uusi perheenjäsen (Jii-Kuutonen tällä kertaa)
Valvoja: Käyttäjä
Rajuu voimaa... taitaa olla jotain piilo voimaa ja vääntöä mitä tuo H tarjoilee
Tuohon koloseen pitäis jotain saada tiputettua

Vaikka sitten tollanen kun ei oikeen muutakaan keksinyt tähän hätään, pientä huoltoa ensiks



Ajatuksena oli laittaa tuo 2H originaali kytkinkoppaan, muuten kaikki sopii hienosti MUTTA, startin perkele ei sovi läpeensä vaan ottaa lohkoon kiinni. No rakennetaan sitten kuuskymppisen kopan kanssa, vähän ylimäärästä puuhaa kun joutuu rakentamaan laatikon alle palkin, kun originelli on silleen hienosti kytkinkopan sivuista rungossa kiinni.
Sinne laskeutuu pikkuhiljaa, 2H:n orkkis koneenkorvat ja moottorin kumityynyt niin sopii suoraan paikalleen.

ja tietysti piti heti koesovittaa tota tuttua ja turvallista koneensulatuslaitetta
Saattaa tulla aika mielenkiintoinen koukero tosta pakoputkesta mutta eiköhän sekin siitä jostain mahdu.



Tuohon koloseen pitäis jotain saada tiputettua
Vaikka sitten tollanen kun ei oikeen muutakaan keksinyt tähän hätään, pientä huoltoa ensiks
Ajatuksena oli laittaa tuo 2H originaali kytkinkoppaan, muuten kaikki sopii hienosti MUTTA, startin perkele ei sovi läpeensä vaan ottaa lohkoon kiinni. No rakennetaan sitten kuuskymppisen kopan kanssa, vähän ylimäärästä puuhaa kun joutuu rakentamaan laatikon alle palkin, kun originelli on silleen hienosti kytkinkopan sivuista rungossa kiinni.
Sinne laskeutuu pikkuhiljaa, 2H:n orkkis koneenkorvat ja moottorin kumityynyt niin sopii suoraan paikalleen.
ja tietysti piti heti koesovittaa tota tuttua ja turvallista koneensulatuslaitetta

BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
Siellä lepää


Jossain taisi olla juttua että tuon 2H:n pitäis olla ihan "bolt-on" H:n tilalle, ei ainakaan tässä kikottimessa muu sopinut kun vaihdelaatikko hoojiin kytkinkoppaan...
- startti ei sovi originaali kytkinkopan kanssa
- koko moottori-laatikkopaketti pari senttiä liian takana, ei sovi takakardaani paikalleen, koneenkorvien modifiointi ja konetta eteenpäin.
- orkkis jäähdytin ei taida oikein sopia, tulee flekti vähän turhan lähelle, laitetaan kuuskymppisen syyläri ja siirretään samalla vähän eteenpäin.
Siinä sitä bolt-onia, sai siinä vähän muutakin käyttää kun kiintoavainta ja räikkää
Vielä kun sais kaikki romut takasin mitä tuli revittyä irti...
Jossain taisi olla juttua että tuon 2H:n pitäis olla ihan "bolt-on" H:n tilalle, ei ainakaan tässä kikottimessa muu sopinut kun vaihdelaatikko hoojiin kytkinkoppaan...
- startti ei sovi originaali kytkinkopan kanssa
- koko moottori-laatikkopaketti pari senttiä liian takana, ei sovi takakardaani paikalleen, koneenkorvien modifiointi ja konetta eteenpäin.
- orkkis jäähdytin ei taida oikein sopia, tulee flekti vähän turhan lähelle, laitetaan kuuskymppisen syyläri ja siirretään samalla vähän eteenpäin.
Siinä sitä bolt-onia, sai siinä vähän muutakin käyttää kun kiintoavainta ja räikkää

Vielä kun sais kaikki romut takasin mitä tuli revittyä irti...
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
Vähän ahtimen ihmettelyä, suunnitelmissa oli laittaa tuo garretti turaus mikä oli beejiissä, no eihän sekään sinne tietenkään mahtunut.
Vähän tulee turhan lähelle pääsylinteriä

Ei kauheeta intoa ollut ruveta pakosarjaa rakentamaan uusiks, eli plan bee käyttöön
käsivarastosta kuusykkösen turbosarja sovitukseen

Aika paljon paremmin istuu, simpukan ja turbon väliin jää ruhtinaallinen puolen sentin rako. Vielä vähän ahto ja pakoputkea niin vois melkein kokeilla käymään...
Vähän tulee turhan lähelle pääsylinteriä
Ei kauheeta intoa ollut ruveta pakosarjaa rakentamaan uusiks, eli plan bee käyttöön

Aika paljon paremmin istuu, simpukan ja turbon väliin jää ruhtinaallinen puolen sentin rako. Vielä vähän ahto ja pakoputkea niin vois melkein kokeilla käymään...
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
Pikkasen taas kivestää... starttailtiin vehjettä tulille ja olishan se lähtenytkin mut eipä ole öljynpainetta
Ei tullut sitä öljypumppua vilkastua kun kone levällään, olis varmaan kannattanut...

BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
B-moottorille jouduin antamaan joskus "ryyppyä" öljykanavaan talviseisonnan jäljiltä, ennen kuin kuivaksi valunut (väljä) öljypumppu alkoi paineita nostamaan. Pistin letkulla suppilon kera öljyn valumaan sinne painekanavaan lohkon kylkeen. Valui öljy sitten pumpulle asti yön aikana, ja käynnistäessä paineet jälleen löytyivät.
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Juu, jonkunnäkösen "siemen" öljyn olis varmaan tarvinnut. Käytettiin öljypumppu auki eikä siellä mitään vikaa löytynyt. Vaseliiniä täyteen ja pumppu nippuun, jos se vassu vaikka vähän tiivistäis, tänään uus yritys.
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
Taisi vaseliinista olla apua, rupesi paineita löytymään
Ja jonkinlaista puhinaa ja vihellystä myös havaittavissa
Keulan romut kun sais vielä paikoilleen niin pääsis vähän koeajollekkin.

Ja jonkinlaista puhinaa ja vihellystä myös havaittavissa



Keulan romut kun sais vielä paikoilleen niin pääsis vähän koeajollekkin.
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
Taitaa tekemisen puute riippua ihan rahatukon koosta mitä heilutellaan...SauliS kirjoitti:Rok rok! Onko isäukollas muuten tekemisen puutetta tulevana tavena? Mulla olis joutilas HJ45 hytti sille pellitettäväksi..

Ei kai uuden nahkeessa toyossa nyt voi ruostetta olla


No ku ei se mun mielestä oikeen jaksanu mennä mäkeen...Tuppu kirjoitti:
Toiset ne jaksaa
Ei ollut jarrunestettä pajalla niin ei saanut jarruja ja kytkintä ilmattua, huomenna motonetin keikka niin eiköhän se taas edisty.burton kirjoitti:ja mä voisin tuoda kans yhden kone ja vetolaite vammaisen huoltoo Very Happy
no? joks ekat testi ajot on ajettu Question laitas kuva siitä vaihteiston tuennasta niin sais vähän vinkkiä kuin sen teen.
Se on vähän semmonen "tein itse ja säästin" se palkki, kuuskymppisestä palkki ja vähän kumia väliin, täytyy ottaa parit kuvat niin näkee minkälainen turaus se on.
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
No ei siinä enää paljoa ruostetta ole kun roiskin vähän hiekalla sitä. Tosin eipä jäänyt paljon peltiäkään..tepa78 kirjoitti:
Ei kai uuden nahkeessa toyossa nyt voi ruostetta olla![]()
![]()

