Kuva Kuva

BJ:hin levyt eteen. Mitä osia hankin?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
4x4_88
Viestit: 431
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 8:42 pm

BJ:hin levyt eteen. Mitä osia hankin?

Viesti Kirjoittaja 4x4_88 »

Moorjens.

Pitäs tuossa syksyllä (tai joskus) rakentaa Berttaan levyjarrut eteen. Oon löytänyt pari aheitta haulla, mutta ei ihan täysin valkene että mitä kaikkea pitää ostaa?

Nämä tiedän:
Kääntöpää
Jarru-, kilvet, satulat, palat sekä levyt
HJ:n pääsylinteri
Paineensäädin taakse


Sitten; BJ on vuosimallia 75 eli on ilmeisesti sillä harva boorisella tikulla ja murroksella. Kuskin puoli on kaikenlisäksi vanhan mallisella napalukolla.
Kannattaisiko hankkia samaan syssyyn HJ:n vetotikut, murrokset sekä napalukot? Ja tietenkin kaikki stefat,tiivisteet ja laakerit vois samalla vaihtaa uusiin. Tamgearsilta sais kaikki tiivistepaketit plus murrokset.

Kiitän kaikkia jotka jaksavat vastata!

-Tomi
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
Avatar
Arwi
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Kesä 06, 2007 10:02 am
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Arwi »

Kaikki muu passaa käsittääkseni HJ:sta mutta vetarit on pidemmät jollet vaihda koko akselia ja sillon muuttuu välitys. Ja tietty paineensäädin joku muu kun HJ malli.
SLCK#419
- MMC -
-MAC-
Kuva
Avatar
4x4_88
Viestit: 431
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 8:42 pm

Viesti Kirjoittaja 4x4_88 »

Elikkä uudemman BJ40:n kuskinpuolen vetotikkun kun hommaa sen vanha boorisen tilalle.
Mutta sopiiko tiheämpi boorinen(uudempi) tikku tohon vanhaan perään?

EDIT: Racerplacesta saa käsittääkseni niitä paineensäätimiä.
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

4x4_88 kirjoitti: EDIT: Racerplacesta saa käsittääkseni niitä paineensäätimiä.
Jep. Tämä: http://www.allstar-performance.com/product.htm?prod=365
Hj:n pääsylinteri ei kyllä ole välttämätön, hyvin on pelannu bertan omallakin.
1987 LJ70
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Ite vaihoin BJ:hin kutakuinkin kaikki palikat. Eli uudet satulat, levyt yms. HJ kääntöpäät sektorivarsineen. Eli HJ ohjaustehostin kans. Muutoin aksulit on samat. Harvapoorisuuden ei pitäis vaikuttaa. Kun ei niitä vetareita eikä murroksia tarvihe vaihtaa. Ellei halua.
Itellä sen verran kesken, että joutuu laittamaan takajarrulle ssätimen kun tuppaa menemään takajarrut lukkuun ennen etusia. Muutoin toimii nätisti.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Avatar
4x4_88
Viestit: 431
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 8:42 pm

Viesti Kirjoittaja 4x4_88 »

Eli periaatteessa HJ:stä tarvii vaan kääntöpään ja mahdollisesti pääsylkyn. Satulat, levyt ja palathan saa uutena.

Onko BJ:n ja HJ:n napalukoissa mitään eroa? Jostain luin että jompi kumpi oli hivenen pitempi?
Joka tapauksessa pitää se tikku vaihtaa tiheempi booriseen, jotta saa paremman napalukon.
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
Vastaa Viestiin