
Perän tiiviste
Valvoja: Käyttäjä
Perän tiiviste
Elikkä tarvis vaihtaa lj,n perään tiiviste se iso pyöreä paperitiiviste kysymys kuuluu lähteekö se väli auki ja miten tarviiko purkaa ja mitä jos tarvii 

antti autoilija
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
- Paikkakunta: pälkäne
ei sinne mitään paperia välttämättä tarvitse survoa, nykyiset tiivistesilikonit on niin hyviä että paperitiivisteet on täysin tarpeettomia melko monessa paikassa.
esim. perien ja vaihde/jakolaatikon kasauksessa en ole käyttänyt paperitiivisteitä vuosikausiin. putsaa vaan pinnat hyvin ja levittä mömmön ja eikun kiinni, jos on huolella kasattu niin ei vuoda!
esim. perien ja vaihde/jakolaatikon kasauksessa en ole käyttänyt paperitiivisteitä vuosikausiin. putsaa vaan pinnat hyvin ja levittä mömmön ja eikun kiinni, jos on huolella kasattu niin ei vuoda!
Tuossa tapauksessa vetoakselien linjaus muuttuu tiivisteen paksuuden verran. Onko se peltinen akseliputki miten monen millin tarkkuudella linjassa muutenkaan ja onko puolella millillä merkitystä, ehkä ei? Jos taas kuvitellaan että on, boorit kuluu, akselit väsyy, vetolaipan pinnapultit väsyy, laakerit kuluu... teoriassa.
Joissain toisissa paikoissa merkitys voi olla kriittinen jos esim. päittäisvälys muuttuu tai vaikka häviää kokonaan. Paperin korvaaminen silikonilla ei aina ole automaattisesti hjuva, kannattaa sitä miettiä ens.
Joissain toisissa paikoissa merkitys voi olla kriittinen jos esim. päittäisvälys muuttuu tai vaikka häviää kokonaan. Paperin korvaaminen silikonilla ei aina ole automaattisesti hjuva, kannattaa sitä miettiä ens.
TP