Motivaatiopula uhkaa... -Mutta periksi ei anneta!
Valvoja: Käyttäjä
- El Borracho
- Viestit: 43
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2009 12:10 pm
- Paikkakunta: Jyväskylä
Motivaatiopula uhkaa... -Mutta periksi ei anneta!
Ostin vuosi sitten Auton, vm 82 HJ60, kolmen hengen huoltoauto. Vikalista;
-Etupää paukkuu nelivedolla kääntäessä. Pallonivelistä tursuaa vaseliinia.
(murrosten ja pallonivelen stefojen vaihto?)
-Ei jaksa ladata akkuja talvella, hiilet on vaihdettu ja erään autosähkömiehen mielestä normaalit latausarvot.
(Ylläpitolaturi?)
-Polttoainesäiliötä fixailtu siten, että kun tankissa on 60 litraa ainetta jäljellä, se hörii ilmaa.
(Hankintaan ehjempi säiliö.)
-Takavasen jarru ottaa ajoittain kiinni ja palaa.
(Auki ja jousten vaihto+muiden osien putsaaminen ruosteesta?)
-Nojaa raskaasti kuskinpuolelle.
(Uusi korottava alustasarja tai vanhojen jousien taotuttaminen?)
-Takavedolta Nopealle nelivedolle sujuu, samoin kuin nopea4-vapaa-hidas4, mutta takaisin takavedolle ei mene, paitsi puoliväkisin.
(Ei harmainta aavistusta?)
-Vuotaa diiseliä koneen kyljestä.
(Kaikki letkuhässäkät läpi ja niiden kiristys?)
-Kuluttaa öljyä ilman ihmeempiä öljyläikkiä alla.
(Ei harmainta aavistusta)
-Diesel- ja jarruputket taivuteltu ihan muuhun kuin alkuperäiseen asentoon. Vuotaa.
(Uusitaan putket?)
-Akut tipahtaa kohta jollekin alemmalle tasolle kun "hyllyt" pettää.
(Uudet hyllyt?)
-Välillä pimeimmällä ja pisimmällä metsätaipalella lämpömittari kohoaa punaiselle ilman syytä.
(Kärkien hionta?)
-Tuulilasinpyyhkijät hakkaavat "karmien" yli kummassakin ääriasennossa.
(Ei harmainta aavistusta)
Eli tämmönen peli... Korjaa yksi paikka, huomaa uusi vika. Kaveri kyselee koska auto on valmis. Vastaus on aina sama; ei koskaan. Toyotalla, varaosamaailmassa ja motonetissa myyjät tuntee naaman ja "pyöristää vähän alaspäin näitä hintoja"
Mutta hitto, en raaski luovuttaakkaan, vaihe kerrallaan, josko tuosta saisi joskus vielä jotakin. Ensimmäinen menopeli, jota on mukava ajaa, ja jonka tekniikasta kiinnostuin.
Hieno sivusto, sitä selaillessa selviää lähes ongelma kuin ongelma.
-Etupää paukkuu nelivedolla kääntäessä. Pallonivelistä tursuaa vaseliinia.
(murrosten ja pallonivelen stefojen vaihto?)
-Ei jaksa ladata akkuja talvella, hiilet on vaihdettu ja erään autosähkömiehen mielestä normaalit latausarvot.
(Ylläpitolaturi?)
-Polttoainesäiliötä fixailtu siten, että kun tankissa on 60 litraa ainetta jäljellä, se hörii ilmaa.
(Hankintaan ehjempi säiliö.)
-Takavasen jarru ottaa ajoittain kiinni ja palaa.
(Auki ja jousten vaihto+muiden osien putsaaminen ruosteesta?)
-Nojaa raskaasti kuskinpuolelle.
(Uusi korottava alustasarja tai vanhojen jousien taotuttaminen?)
-Takavedolta Nopealle nelivedolle sujuu, samoin kuin nopea4-vapaa-hidas4, mutta takaisin takavedolle ei mene, paitsi puoliväkisin.
(Ei harmainta aavistusta?)
-Vuotaa diiseliä koneen kyljestä.
(Kaikki letkuhässäkät läpi ja niiden kiristys?)
-Kuluttaa öljyä ilman ihmeempiä öljyläikkiä alla.
(Ei harmainta aavistusta)
-Diesel- ja jarruputket taivuteltu ihan muuhun kuin alkuperäiseen asentoon. Vuotaa.
(Uusitaan putket?)
-Akut tipahtaa kohta jollekin alemmalle tasolle kun "hyllyt" pettää.
(Uudet hyllyt?)
-Välillä pimeimmällä ja pisimmällä metsätaipalella lämpömittari kohoaa punaiselle ilman syytä.
(Kärkien hionta?)
-Tuulilasinpyyhkijät hakkaavat "karmien" yli kummassakin ääriasennossa.
(Ei harmainta aavistusta)
Eli tämmönen peli... Korjaa yksi paikka, huomaa uusi vika. Kaveri kyselee koska auto on valmis. Vastaus on aina sama; ei koskaan. Toyotalla, varaosamaailmassa ja motonetissa myyjät tuntee naaman ja "pyöristää vähän alaspäin näitä hintoja"
Mutta hitto, en raaski luovuttaakkaan, vaihe kerrallaan, josko tuosta saisi joskus vielä jotakin. Ensimmäinen menopeli, jota on mukava ajaa, ja jonka tekniikasta kiinnostuin.
Hieno sivusto, sitä selaillessa selviää lähes ongelma kuin ongelma.
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
Ja just kuvailit puolet suomen HJ -kannasta.
Silti ne on upeita autoja. Tsemiä vaan. Tämähän pitää ottaa harrastuksena. Tai sitten liisata joku pikkukinneri ( lue tavis )
Silti ne on upeita autoja. Tsemiä vaan. Tämähän pitää ottaa harrastuksena. Tai sitten liisata joku pikkukinneri ( lue tavis )
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Täytyy lisäksi muistaa se tosiseikka,että Toyotan insinöörit ovat suunnitelleet Cruiserit paalutettaviksi 6v. käytön jälkeen.
Jos niillä ajetaan edelleenkin yli 25v:n jälkeen niin sehän on vastoin alkuperäisiä suunnitelmia.
Ja maantiesuolahan on se suurin syntipukki...siis paikkojen hapettumiselle...
Arvatkaapa ottavatko Japanilaiset turistit pää pyörällään kuvia meikäläisen Gebardi-Bertasta vm 79 täällä Porvoossa käydessään satapäisinä laumoina?
5 pisteen vinkki; vastaus alkaa kirjaimella K
Eli pientä normihuoltoa vaan ja baanalle törisemään...

Jos niillä ajetaan edelleenkin yli 25v:n jälkeen niin sehän on vastoin alkuperäisiä suunnitelmia.
Ja maantiesuolahan on se suurin syntipukki...siis paikkojen hapettumiselle...
Arvatkaapa ottavatko Japanilaiset turistit pää pyörällään kuvia meikäläisen Gebardi-Bertasta vm 79 täällä Porvoossa käydessään satapäisinä laumoina?
5 pisteen vinkki; vastaus alkaa kirjaimella K
Eli pientä normihuoltoa vaan ja baanalle törisemään...


0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com
I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
pikkuff(ät)gmail.com
I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
- El Borracho
- Viestit: 43
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2009 12:10 pm
- Paikkakunta: Jyväskylä
Pesinpä ruiserin tänään. Maalit lähti. Joku on vetänyt ruosteen päälle sinkkimaalin ja siihen spreitä...
Korjailua haittaa se, että se on talouden ainoa auto, ja sitä käytetään töissä vähintään viitenä päivänä viikossa. Eikä tietenkään tallia. Onneksi asuminen on halpaa, niin osiin voi irroittaa ihan kiitettävästi pääomaa.
Korjailua haittaa se, että se on talouden ainoa auto, ja sitä käytetään töissä vähintään viitenä päivänä viikossa. Eikä tietenkään tallia. Onneksi asuminen on halpaa, niin osiin voi irroittaa ihan kiitettävästi pääomaa.
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
mitenkä ajaminen haittaa korjaamista? kai sitä vähän keskentekosellakin voi ajella? mulla ei ole ainakaan auto seissyt korjauksen takia kun maksimissa yhden kokonaisen päivän kun olen jotain suurempaa tehnyt esim moottorirempan. ja talli (porukoitten maatila) sijaitsee 15km päässä.
óttaa sen asenteen että kum menee tekeen jotain niin sitte kans tekee, eikä vaan unelmoi!
óttaa sen asenteen että kum menee tekeen jotain niin sitte kans tekee, eikä vaan unelmoi!
- El Borracho
- Viestit: 43
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2009 12:10 pm
- Paikkakunta: Jyväskylä
Monessa mitä ajanut lähtee neliveto parhaiten kun pakittaa vähän ja sitten tökkää takavedon päälle.. Ominaisuus, ei välttämättä vikapemaripoju kirjoitti:omassa pitää ainakin ottaa neliveto sillain pois että ajaa eteenpäin ja nostaa kaasulta jalan ja samalla nyppää kepistä

J120 -05 A/T
Ex - HJ60 -83
Ex - HJ60 -81
Ex - HJ60 -83
Ex - HJ60 -81
- El Borracho
- Viestit: 43
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2009 12:10 pm
- Paikkakunta: Jyväskylä
No niin... Nyt on alla uusi tankki ja tankista lähtevät letkut. Ensimmäiset 30 km pelasi hienosti, sitten sitä sai ilmailla jatkuvasti, eikä se loppujen lopuksi edes suostunut käynnistymään. Viiden litran kanisteri peltiruuveilla konepellin alle ja siitä letku suoraan pumpulle. Saatiin auto pihaan ja huomasin että joku oli hieman tinaillut imuputkea, joka vuosi diiseliä ulos, ilmaa sisään. Nyt odotellaan uutta imuputkea, ja väliaikaisena tankissa on 83-carinan imuputki katkaistuna, ja reiän teko lattiaan oli helpompaa kuin tankin tyhjäys ja irroittelu. Saapahan toistekin askarrella. Onneksi vanhoissa tojotissa on suurinpiirtein samankaltaiset osat tai ainakin kiinnitykset.
- El Borracho
- Viestit: 43
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2009 12:10 pm
- Paikkakunta: Jyväskylä
Laatikoiden ja perien öljyjä vaihtaessa tuli lisää ongelmia eteen. Ensiksi joku oli mälvännyt roppujen päät ja yrittänyt hitsata niihin mutterit aukaisua helpottamaan. Ei ole onnistunut. Lukkopihdeillä auki ja öljyjä tarkistamaan. Alennus laatikko oli hieman kuiva... vaihdelaatikon tarkistusroppua kun auoin en ehtinyt pyörittään loppuunkaan kun hain jo vatia alle. Ilmeisesti uittaa öljyt laatikosta toiseen. mahtaisikohan tuohon käydä halvimpana ja helpoimpana korjauksena letku tarkastusroppujen väliin uittamaan öljyt takas? Samalla kertaa molemmat etunavat rupesi vuotamaan öljyä. Ne lupasi eräs puolituttu mekaanikko huoltaa suht halvalla. Varaosat kun on valmiiksi edellisten korjausSUUNNITELMIEN jäljiltä. Dieselinvuoto koneen kyljestä löytyi. Itsevaihtamani halvan polttoaineensuodattimen tiiviste päästi kaikki läpi. Polttoaine- ja lämpömittarien kärkien hionta todella auttoi lämmöttäysilläongelmaan. Tuulilasinpyyhkijöissä ei muuta vikaa ollut kuin niiden boorit, joita ei enää ollut. kiristämällä helpotti.