Kuva Kuva

Punaisen valon mysteeri.

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Joona
Viestit: 45
Liittynyt: La Marras 03, 2007 11:17 am
Paikkakunta: Haapajärvi

Punaisen valon mysteeri.

Viesti Kirjoittaja Joona »

Sain tuossa vihdoin ja viimein itseäni niskasta kiinni ja täräytin tuohon LJ:hin pikkusen syöttöjä (1kierros) ja laitoin pari rikkaa tuonne hukkaportin kellon alle, aavistuksen korkeampien ahtojen toivossa. Kovemmin kiihdyttäessä alkaa vilkkumaan tuo punainen turbon merkkivalo vaikka ahtopaine mittari ei näytä yhtään sen korkeampaa lukemaa kuin ennen. Onko tuo punainen valo miten kriittinen huomioitava ja missä lukemissa se yleensä pitäisi syttyä? Koneena 2lt2.
Mistä napista?
Avatar
tepa78
Viestit: 715
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 5:59 pm
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja tepa78 »

Olikos se niin että vihree syttyy 0.3 ja punanen 0.7 Eikai niillä valoilla muuta virkaa ole kun näyttää tuo paine, omassa ainakin paloi se punainen lähes jatkuvasti. läjä gurut kertokoon lisää...
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
Pötky
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Helmi 26, 2007 9:46 am
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Pötky »

Nii ne on 0.3 ja 0.7 nuo valojen rajat, mutta jos sulla on erillinen ahtopainemittari niin se varmaan ei näytä oikein jos kerran ei yhtään viisari nouse ylemmäs kuin ennen...
Eli siltä osin huoli pois, se punavalo ei tarkota että se turbo räjähtää justiinsa, vaan että ahdot ylittää tuon huiman 0.7bar, jos vilkkuu vaan niin se onpi siinä kinttaalla ylittyykö vai ei.
Joona
Viestit: 45
Liittynyt: La Marras 03, 2007 11:17 am
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Joona »

Kävin tuossa ajatuksen kans ajamassa ja kyttäsin tuota mittaria silmä pullollaan niin kyllä se nousee aivan vähän, juurikin 0,7 tasalle ja ennen jäänyt karvaa vaille. Minkähän verran tuolla konstilla pystyy ja kärsii nostaa ahtoja ilman cooleria, ja minkäverran porukka on laitellut syöttöjä että tuntee ajaessa että siitä on jotain hyötyä. Nyt itellä kierroksen verran ja eipä oikein ole muuta eroa kun että pöläyttää hetkittäin vähän mustaa.
Mistä napista?
Pötky
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Helmi 26, 2007 9:46 am
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Pötky »

Vakioturbolla ei kannata pitkään ajella yli 0.8bar ahdoilla, pakopaineet alkaa nousta tuon jälkeen aika kovasti.
Tosin hetkittäin ei hirveää haittaa ole jos ne ahdot käväisee kilon toisellakin puolella mutta kuten edellä mainittu, niin ei posoteta jatkuvasti lappu lattiassa 2 bar ahdoilla tai sitte alkaa tapahtumaan muutoksia konehuoneen puolella.
Mulla oli lj:n vakioturbolla syötöt savurajalla, ja ahdot n.1-1.2 bar max. Kyllähän siinä kilon korvilla alkaa jotain jo huomaamaankin vaikka ei siitä ihan mitään maantiekiitäjää vakiohilppeillä aikaan saa.
Pumpun karan rälläköinti auttaapi jo alkuun, se on helppo ja nopea tapa ottaa pikkusen enemmän ruokaa pihalle.
Tuollapa hyvä ohje siihen: http://holysmoke.fi/pages/artikkelit/ah ... isaeys.php
Vastaa Viestiin