Polttoaineputkien uusiminen.
Valvoja: Käyttäjä
Polttoaineputkien uusiminen.
vm. 1983 HJ-60 alkaa olla jo sen ikänen, että on tullu mielenpäälle uusia polttoaineputket esim. letkuilla. Haulla löyty jotain juttua ja tärkeimpänä jäi mieleen se, ettei mitään suodattimia/vedenerottimia saa ohitella. Onko jollaki ulko muistissa minkä kokoset polttoaineputket hojossa on? Olen ajatellu korvata putket letkulla, niin minkäs kokosta letkun pitäs olla?
Kannattaa sit vaihtaa se tankin imuputki. Saat sen kuiteskin kähjättyä rikki. Kokemusta ompi koittaa saada HJ liikkelle 15 asteen pakkasesa 01:30..
Ilma ja diesel kannattaa sekottaa vasta sylinterissä.
Ja parasta: Maksaa vain 50 eqee, Toyotalla. Jupp.

Ilma ja diesel kannattaa sekottaa vasta sylinterissä.
Ja parasta: Maksaa vain 50 eqee, Toyotalla. Jupp.


SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Aikoinaan tuli uusittua polttoaineputket silloiseen harrasteautooni (Peugeot 505 Turbo Injection), käyttämällä sinistä pneumatiikkaputkea - joka on vahvaa nylon'ia.
Käyttämäni koko oli muistaakseni 8 mm. /paluupuolella 6 mm.
On edullinen vaihtoehto, ja kestää liuottimia sekä polttonesteitä.
Lopputulos oli hyvä, kun muisti kiinnittää huolellisesti putket alkuperäisiin pidikkeisiinsä, jotteivat jää repsottamaan ja alttiiksi turhalle tärinälle.
Onkin varsin nopea ja helppo tapa valmistaa polttoaineputket näin - eikä ainakaan ruostu!
Liitoskohdissa joissa siirrytään putkesta polttoaineletkuun, on pneumatiikkaputkessa syytä käyttää tukiholkkia, litistymisen ehkäisemiseksi. (kiristettäviä polttoaineletkun klemmareita käytettäessä)
Käyttämäni koko oli muistaakseni 8 mm. /paluupuolella 6 mm.
On edullinen vaihtoehto, ja kestää liuottimia sekä polttonesteitä.
Lopputulos oli hyvä, kun muisti kiinnittää huolellisesti putket alkuperäisiin pidikkeisiinsä, jotteivat jää repsottamaan ja alttiiksi turhalle tärinälle.
Onkin varsin nopea ja helppo tapa valmistaa polttoaineputket näin - eikä ainakaan ruostu!
Liitoskohdissa joissa siirrytään putkesta polttoaineletkuun, on pneumatiikkaputkessa syytä käyttää tukiholkkia, litistymisen ehkäisemiseksi. (kiristettäviä polttoaineletkun klemmareita käytettäessä)
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
- andycruiser
- Viestit: 16
- Liittynyt: Su Joulu 14, 2008 12:37 am
- Paikkakunta: colhorado
Mää taasen laitoin sellasta kumisuojattua paineilmaletkua, harmaa/musta.. taisi olla tyypiltään 1LPA 12/8.
Ja mennen tullen menot ja paluut
Olipa letku vielä niin jämptiä, ettei ole lemmareita ees tarvinnu (vieläkään). Asennuksesta kuitenki on pian 2 vuotta ja n.30000km.
Kiinntys kävi sukkelasti alkup. kiinnikkeen paikalle niillä sinkkipeltisillä, kumitetuilla LEP-lemmareilla, koko taisi olla 16mm,
Ja mennen tullen menot ja paluut

Olipa letku vielä niin jämptiä, ettei ole lemmareita ees tarvinnu (vieläkään). Asennuksesta kuitenki on pian 2 vuotta ja n.30000km.
Kiinntys kävi sukkelasti alkup. kiinnikkeen paikalle niillä sinkkipeltisillä, kumitetuilla LEP-lemmareilla, koko taisi olla 16mm,
HJ 61-89<huoltoauto>
HDJ 80-90
HDJ 80-90