

Valvoja: Käyttäjä
Aivan totta, mutta mitenkä perustelet ettei sillä momentilla ole merkitystä? Oman kokemuksen mukaan liian kova momentti saa laakerit kanittamaan ja liian löysä taas klappaa laipasta.bj45lava kirjoitti:Niin ja se momentti ei ole liikkeellelähtömomentti vaan rullausmomentti.
Eli paljon se tarvii vääntöä liikkuakseen tasaisesti.
Toki sen momentin voi unohtaa heti alkuunsa tosta hommasta.
Kun noita BJ:n välityksiä risteyttää HJ:n periin.Nallentalli kirjoitti: Miksi ehyt laakeri pitäisi ottaa irti?
Vaatii hyvät vastin palat ja prässin
Rikkinäisen laakerin voi irroittaa kulmahiomakonetta ja talttaa käyttämällä. (hampaita varoen)
Oma laakeri tuli irrotettua polttopillillä kevyesti lämmittämällä ja kahdella ruuvarilla nostamalla. Itellä tulee kyllä uus laakeri vanhan tilalle, mutta tolleen vois saada vanhan laakerin sen verran ehjänä pois, että sitä vois vielä käyttää. Ainakin ulkoisesti laakeri näytti vielä hyvältä.komk kirjoitti:Millä reistaatte sen alemman laakerin irti pinjonista ehjänä?
Melko varovaan saa lämmittää sitä laakeria ettei saa lämpöhalvausta jos meinaa sitä vielä käyttää.Hessu kirjoitti: Oma laakeri tuli irrotettua polttopillillä kevyesti lämmittämällä ja kahdella ruuvarilla nostamalla. Itellä tulee kyllä uus laakeri vanhan tilalle, mutta tolleen vois saada vanhan laakerin sen verran ehjänä pois, että sitä vois vielä käyttää. Ainakin ulkoisesti laakeri näytti vielä hyvältä.