Moniongelmainen HJ61?
Valvoja: Käyttäjä
Moniongelmainen HJ61?
On ollut keskustelua joulukuusesta, siitä ettei HJ sammu avaimesta, alipaineista jne. Kun nämä asiat ilmaantuu yhtäaikaa niin löytyykö niille syy-yhteys?
Nippu ongelmia syntyi samalla kertaa:
- joulukuusi syttyi
- kytkimen ja jarrun tehostaja ei toimi
- neliveto ei kytkeydy
- ei sammu avaimesta
- ei puhalla lämmintä sisälle
Ehkä jotain muutakin, mutta nuo oli helppo havaita. Auto on HJ61.
Nippu ongelmia syntyi samalla kertaa:
- joulukuusi syttyi
- kytkimen ja jarrun tehostaja ei toimi
- neliveto ei kytkeydy
- ei sammu avaimesta
- ei puhalla lämmintä sisälle
Ehkä jotain muutakin, mutta nuo oli helppo havaita. Auto on HJ61.
Mulla HJ61 teki tuon saman joka kerta kun ajoi syvemmasta vesilammikosta. Silloin arvelin sen johtuvan hihnan luistamisesta. Eli joulukuusi valastus, jarru ja kytkimen tehostus uupui. Sammuttaa en koskaan kerennyt edes yrittaa, koska vika haipyi aina noin 10sekunnin kuluessa.
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Samaa vikaa tääläkin... Ei sammu avaimesta eikä nelikko kytkeydy (ei hidas eikä nopea)... Sähköpuoli pitääs olla kunnos nelikon puolesta, ainaski ne releet toimii mikkä on rintapellis. Samoon kojelaudan alta kuulu naksahdus kun nelikkoa kytkee päälle. Mites se sammutus toimii? Alipainekko vetää kaasuläpän kiinni vai?
Eli jonkunmoinen alipainevika täytyy ilmeisesti olla kyseessä. Paljonkohan sielä järjestelmässä pitää olla alipainetta? Nelikon releiltä kun otan letkun irti, niin pieni imu sielä tuntuu. Saako sen alipaineen mitattua jotenkin siitä laturin pumpun perästä lähtevistä putkista? Paljonkohan pitääs olla alipainetta?
Vai on paras keino alata tutkimaan mihin asti se paine menee, et onko joku rele/venttiili jumissa?
Auto HJ61
Eli jonkunmoinen alipainevika täytyy ilmeisesti olla kyseessä. Paljonkohan sielä järjestelmässä pitää olla alipainetta? Nelikon releiltä kun otan letkun irti, niin pieni imu sielä tuntuu. Saako sen alipaineen mitattua jotenkin siitä laturin pumpun perästä lähtevistä putkista? Paljonkohan pitääs olla alipainetta?
Vai on paras keino alata tutkimaan mihin asti se paine menee, et onko joku rele/venttiili jumissa?
Auto HJ61
J120 -07
toimiiko kytkimen ja jarrun tehostus? jos toimii niin sillon ap-pumppu toiminee eli vika on ap-pumpun ja laatikon välillä...JuMin kirjoitti:Samaa vikaa tääläkin... Ei sammu avaimesta eikä nelikko kytkeydy (ei hidas eikä nopea)... Sähköpuoli pitääs olla kunnos nelikon puolesta, ainaski ne releet toimii mikkä on rintapellis. Samoon kojelaudan alta kuulu naksahdus kun nelikkoa kytkee päälle. Mites se sammutus toimii? Alipainekko vetää kaasuläpän kiinni vai?
Eli jonkunmoinen alipainevika täytyy ilmeisesti olla kyseessä. Paljonkohan sielä järjestelmässä pitää olla alipainetta? Nelikon releiltä kun otan letkun irti, niin pieni imu sielä tuntuu. Saako sen alipaineen mitattua jotenkin siitä laturin pumpun perästä lähtevistä putkista? Paljonkohan pitääs olla alipainetta?
Vai on paras keino alata tutkimaan mihin asti se paine menee, et onko joku rele/venttiili jumissa?
Auto HJ61
HJ61 -87