Saksan hinnat on jo alkanu tulla alas päin...
Mites ne on porukalla kestäny? Minkä tyyppistä vikaa on mahdollisesti ollu? Kokemuksia myös automaatti laatikosta tai paremminkin sen kestävyydestä olis kiva kuulla???? Kaikki kommentit tervetulleita

Valvoja: Käyttäjä
Sen verran on kokemusta alustoista ettei halvalla saa hyvaa, mutta jos pelkkaa korotussarjaa hakee niin niita loytyy esim OME ja Dobinson, mutta noissa on korotus tehty superjaykilla jousilla jolloin matkustusmukavuus karsii huomattavasti.Ari K kirjoitti: Vähän topikkia lainatakseni: onko kenelläkään kokemuksia kyseiseen vehkseeseen korotuksista/isommista kumeista/vinsseistä/panssareista? Ainakin joitain noista hankitaan viimeistään kun auto pääsee pois virkakäytöstä, joten kirjoitelkaa kokemuksia...
Automaagi on parempi ja sen saa myos tarvittaessa takavedolle. Manuaalithan on full time 4wd.Tuppu kirjoitti:Kokemuksia myös automaatti laatikosta tai paremminkin sen kestävyydestä olis kiva kuulla???? Kaikki kommentit tervetulleita
No nimenomaan tuo superjäykät jouset on vähän mikä närästää, kun siitäolen joltain muultakin kuullut. Tarkoitus olisi vain saada sen verran korotettua, että saisi hieman isommat kumit alle.PETEBJ75 kirjoitti: Sen verran on kokemusta alustoista ettei halvalla saa hyvaa, mutta jos pelkkaa korotussarjaa hakee niin niita loytyy esim OME ja Dobinson, mutta noissa on korotus tehty superjaykilla jousilla jolloin matkustusmukavuus karsii huomattavasti.
Panssarit loytyy vaikka rasta4x4.com tai semmoiset joku kotimainen offipaja saa myos vaannettya. Heikoin lenkki on ilmastoinnin kenno joka tulee aika alas ja eteen. (puskurit tietysti rupeaa repsottamaan jo vahan aikaisemmin)
Tää takaveto juttu automaagilla oli kans uus ja oikeestaan hyväkin juttu koska sillä se varmasti vähemmän viekin...? Ainakin noita hodareita on moitittu full time 4wd:n ansiosta iso ruokasiksi? Täytyy jatkaa katselua ja antaa himon kehittyä.PETEBJ75 kirjoitti:Automaagi on parempi ja sen saa myos tarvittaessa takavedolle. Manuaalithan on full time 4wd.Tuppu kirjoitti:Kokemuksia myös automaatti laatikosta tai paremminkin sen kestävyydestä olis kiva kuulla???? Kaikki kommentit tervetulleita
Manuaaleissa on ollu jonkin verran ongelmia jakiksen kanssa joka saattaa jaada jumiin pikkupuolelle offauksen paatyttya eika doyoda nayta keksivan siihen muuta selitysta kuin huonot fengsut.
Jostain syysta myos kulutus ilmoitetaan automaatille pienemmaksi..
Kuten varmaan rivien välistä voi lukea, allekirjoitan ylläolsevasta sekä VAG kokemukset että automaatti/manuaali valinnan. Minullakin muuten tuon LC:n lisäksi pihalla nököttää '06 mallinen uutena yli 50t€ maksanut VAG tuote, joka näillä näkymin jää viimeiseksi sen konsernin tuotteeksi, vaikka onkin mukava peli käyttää. Pienet ja vähän isommatkin viat ovat sen verran harmittaneet.Hojotojo kirjoitti:Mielestäni VAG-kulkineita on aikalailla turha verrata LC:n luotettavuuteen. Joku saattaa vetää palkokasveja hengityselimiin, mutta onhan noita nähty ja sen verran opittu että meikäläisen omistuksesta VAG -konsernin tuotteita tuskin koskaan tullee löytymään. Ajettavuudeltaan ne ovat pääsääntöisesti hyviä, mutta olen tottunut ajamaan autoilla, enkä remontoimaan niitä. Yksinkertaisesti allekirjoittaneella on huonoja ja erittäin huonoja kokemuksia VAG:sta ja niin ollen en yksinkertaisesti luota niihin.
Mutta asiaan; itselläni tullee todennäköisesti jossain vaiheessa hankintalistalle 120-sarjalainen. Nehän ovat soppelin kokoisia mitoiltaan, tiloiltaan ja erittäin hyviä ajaa. Laatuvaikutelma on kohdallaan ja uskon että ovat myös ikääntyessään varsin luotettavia verrattuna moniin muihin nykyautoihin.
Olen ajanut automaattia ja käsin hämmennetävää ja olen oikeastaan unohtanut tuon keppivaihteisen hankintalistalta kokonaan. Automaatti vaan sopii auton luonteeseen mielestäni huomattavasti paremmin.
Kyllä niihin isot kumit saa 44 tuumaset on tällä hetkellä isoimat mitä Islaninpojat on niihi rakentanut.Norjassa saa leiman 37 tuumasille tästä voit katsoa www.arctictrucks.noAri K kirjoitti:No meillä on diiseli 120-sarjalainen vm.'07, Pitkä. Olemme olleet tosi tyytyväisiä kyseiseen vehkeeseen. Kilometrejä tosin on kertynyt vasta jotain 70 tkm kieppeille (normaalisti tulee tuon verran vuodessa, mutta tuo käytännössä seisoi ensimmäisen vuoden), mutta mitään vikaa ei ole ollut. Meillä on manuaali, mutta seuraava tulee olemaan automaatti. Automaatit ovat käsittääkseni myös aika kestäviä ja moottorin luonteelle automaatti sopii hyvin. Varsinkin kun automaatti ymmärtää olla huudattamatta konetta turhaan.
Maantiellä mukava peli. Kevyesti on offattukin ja jopa vähän nojailtu ranteenvahvuisiin mäntyihin...lumessa on ajettu paljon auraamattomia metsästeitä ja talvitienpohjia/traktoriuria ja vakiomaasturiksi on niissäkin hommissa palvellut kiitettävästi.
Sen verran on tykätty, että kahden vuoden päästä tulee uusi vastaava taloon (korimalli vaihtunee, joten edellytyksenä on, että ei sentään "katumaasturiksi" muutu) ja tämä nykyinen jää vielä siitä seuraavaksi neljäksi vuodeksi palvelemaan "pyhäautona".
Auto on siis meille työkalu, joka uusitaan noin neljän vuoden välein ja edellinen jää sitten ei-"virkakäyttöön". Mutta yhteenvetona: voin kyseistä vekotinta lämpimästi suositella, hyvä peli.
Vähän topikkia lainatakseni: onko kenelläkään kokemuksia kyseiseen vehkseeseen korotuksista/isommista kumeista/vinsseistä/panssareista? Ainakin joitain noista hankitaan viimeistään kun auto pääsee pois virkakäytöstä, joten kirjoitelkaa kokemuksia...
Ei sitä saa takavetoseksi se vetelee joka nurkasta jos alkaa lipsumaan se pyörä vetää mistä löytyy pitoa.On joku sähkönen homma mikä hoitaa sen homman sitten on tämä lukko millä voi lukita "senterlootan"Ari K kirjoitti:No nimenomaan tuo superjäykät jouset on vähän mikä närästää, kun siitäolen joltain muultakin kuullut. Tarkoitus olisi vain saada sen verran korotettua, että saisi hieman isommat kumit alle.PETEBJ75 kirjoitti: Sen verran on kokemusta alustoista ettei halvalla saa hyvaa, mutta jos pelkkaa korotussarjaa hakee niin niita loytyy esim OME ja Dobinson, mutta noissa on korotus tehty superjaykilla jousilla jolloin matkustusmukavuus karsii huomattavasti.
Panssarit loytyy vaikka rasta4x4.com tai semmoiset joku kotimainen offipaja saa myos vaannettya. Heikoin lenkki on ilmastoinnin kenno joka tulee aika alas ja eteen. (puskurit tietysti rupeaa repsottamaan jo vahan aikaisemmin)
Saako automaatin tosiaan pelkälle takavedolle? En ole moista mahdollisuutta edes huomannut vaikka olen automaattiakin kokeillut. Tuohon manuaalin pikkupuolelle jumittamiseen en myöskään iole törmännyt ja en toivottavasti törmääkään.
Automaattia tosiaan suosittelen, jos Tuppu noiden välillä vielä arpoo. vaikka ei tuo manuaalinakaan ole yhtään hassumpi. Meillä on jotenkin aikaisemmin karsastettu noita automaatteja ja nytkin tuli sitten mietittyä, että kuinka mahtaa laatikko kestää, jos auto on poismyydessä ajettu noin 500 tkm ja osin siksi päädyttyä manuaaliin... Kerran sen voisi vaikka tuona aikana rempatakin, mutta kun lähipiirissä on ollut karuja kokemuksia 150tkm välein tehtävistä laatikkorempoista VAG kulkineissa. Nyt tosin on itsellä vahvistunut käsitys, että nuo Cruiserin laatikot kestää kilometrejä aika paljon paremmin(?).
Ari K kirjoitti: Vähän topikkia lainatakseni: onko kenelläkään kokemuksia kyseiseen vehkseeseen korotuksista/isommista kumeista/vinsseistä/panssareista? Ainakin joitain noista hankitaan viimeistään kun auto pääsee pois virkakäytöstä, joten kirjoitelkaa kokemuksia...
Laita spacerit, ei vaikuta jousen esijännitykseenkään kun laittaa eteen kokonaan jousitolpan päälle tulevat, takana tietty vaan sitten jousen ja rungon väliin kiekot. FJ Cruiserissahan on sama alusta, sen korotusosat käy suoraan. Spacereitä saa esim. täältä täydellisen edellämainitsemani tyyppisen setin: http://store.fatbobsgarage.com/shared/S ... oducts.asp Samalla saa auton vaateriin, normaalistihan keula nököttää vähän alempana.No nimenomaan tuo superjäykät jouset on vähän mikä närästää, kun siitäolen joltain muultakin kuullut. Tarkoitus olisi vain saada sen verran korotettua, että saisi hieman isommat kumit alle.