korkea latausjännite
Valvoja: Käyttäjä
korkea latausjännite
bj75 keittää akkuja onko muilla ollut kyseisiä huolia, yleensähän ongelma on ettei lataa.
itelläni samaa vikaa hj61:ssä vaihdoin toimivasta laturista jo säätimen jossa se varmasti toimi ,mut kun laitoin sen tähän toiseen laturiin niin meinaa vaan ladata lähemmäks 30.5V ja pitemmän matkan kun ajelee niin saattaa sit näyttää 31,jotain Volttia .eikös se ole jo vähän liikaa 24V järjestelmässäkin?
Liian suureen jännitteeseen voi syynä olla myös palanut diodi,tai osittain irronnut kenttäkäämi. Kannattaa tarkastaa ajoissa.
Eli itelläni on ainakin pari kolme kertaa tärissyt laturi levälleen ja kenttä on päässyt pyörähtämään seurauksella että osa kenttäkäämistä on irronnut diodi sillasta.
Ainakin joskus on selvinnyt sillä että tinaa laturin uudelleen kasaan.
Eli itelläni on ainakin pari kolme kertaa tärissyt laturi levälleen ja kenttä on päässyt pyörähtämään seurauksella että osa kenttäkäämistä on irronnut diodi sillasta.
Ainakin joskus on selvinnyt sillä että tinaa laturin uudelleen kasaan.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
joo tuopa pitää alkaa tutkimaan.toi diodi jutska voi olla syy minun tapauksessaAntsa kirjoitti:Liian suureen jännitteeseen voi syynä olla myös palanut diodi,tai osittain irronnut kenttäkäämi. Kannattaa tarkastaa ajoissa.
Eli itelläni on ainakin pari kolme kertaa tärissyt laturi levälleen ja kenttä on päässyt pyörähtämään seurauksella että osa kenttäkäämistä on irronnut diodi sillasta.
Ainakin joskus on selvinnyt sillä että tinaa laturin uudelleen kasaan.
tänään oli säädin auki. eli kärjet ovat kyllä irti käynnistyettäessä vetää toisen kärjen kiinni jolla sitä virtaa sitten tulee sen 34 volttia. kun toisen kärjen sulkee käsin lataus loppuu mutta muuten tätä toista kärkeä ei sitten saakkaan liikkumaan. mittasin säätimen ja ainakin omien mittausten mukaan on sökö. mistä olette noita hankkineet, toyotalta tietysti saa mutta...
12 volttisia loytyy ihan tarvikeliikkeesta, mutta noista 24vdc en osaa sanoa. Ei muuta kuin kysymaan
Edit: Motonetista
BJ-Diesel 68--73 Erillinen/irtojohdot/24V. . . . . . . . . 11-3134 19.90 ???
BJ-Diesel 74--80 Erillinen/3-napapistoke/24V. . . . . . . . 11-3135 29.90 ???
BJ-Diesel 74--80 Erillinen/5-napaSUORAKAIDE+lukko/24V. . . 11-3077 39.90 ???
BJ-Diesel 74--80 Erillinen/5-napaSUORAKAIDE/24V. . . . . . 11-3090 25.00 ???
BJ-Diesel 80--88 Erillinen/6-napaSUORAKAIDE/24V. . . . . . 11-3076 39.90 ???
BJ-Diesel 88--92 Laturissa/3-napapyöröliitin/24V. . . . . . 11-3205 59.90 ???
HJ60/61 82--90 Erillinen/6-napaSUORAKAIDE/24V-25A. . . . . 11-3076 39.90 ???
HJ60/61 85--87 Laturissa/24V-40A. . . . . . . . . . . . . . 11-3136 37.00 ???
HJ60/61 87--90 Laturissa/24V-40A. . . . . . . . . . . . . . 11-3137 39.90 ???
LJ70-Diesel 84--90 Erillinen/6-napasuorak/12V/mekaan. . . . 11-3045 27.00 ???
LJ70-Diesel 84--90 Erillinen/6-napasuorak/12V/elektr. . . . 11-3004 22.50 ???
Edit: Motonetista
BJ-Diesel 68--73 Erillinen/irtojohdot/24V. . . . . . . . . 11-3134 19.90 ???
BJ-Diesel 74--80 Erillinen/3-napapistoke/24V. . . . . . . . 11-3135 29.90 ???
BJ-Diesel 74--80 Erillinen/5-napaSUORAKAIDE+lukko/24V. . . 11-3077 39.90 ???
BJ-Diesel 74--80 Erillinen/5-napaSUORAKAIDE/24V. . . . . . 11-3090 25.00 ???
BJ-Diesel 80--88 Erillinen/6-napaSUORAKAIDE/24V. . . . . . 11-3076 39.90 ???
BJ-Diesel 88--92 Laturissa/3-napapyöröliitin/24V. . . . . . 11-3205 59.90 ???
HJ60/61 82--90 Erillinen/6-napaSUORAKAIDE/24V-25A. . . . . 11-3076 39.90 ???
HJ60/61 85--87 Laturissa/24V-40A. . . . . . . . . . . . . . 11-3136 37.00 ???
HJ60/61 87--90 Laturissa/24V-40A. . . . . . . . . . . . . . 11-3137 39.90 ???
LJ70-Diesel 84--90 Erillinen/6-napasuorak/12V/mekaan. . . . 11-3045 27.00 ???
LJ70-Diesel 84--90 Erillinen/6-napasuorak/12V/elektr. . . . 11-3004 22.50 ???
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Ja tunnetustihan noita myyvät erinäset autosähkö liikkeet.
Joskin niissä on semmoinen huono puoli että,ennenkuin ne myyvät säätimen niin ne haluavat tarkistaa että laturi on muuten ehjä
,ettei asiakas tule kohta uuden palaneen säätimen kanssa tivaamaan uutta takuuseen,ja kun ei sitä saa niin menee läheiselle essolle haukkumaan ko. liikkeen.

Joskin niissä on semmoinen huono puoli että,ennenkuin ne myyvät säätimen niin ne haluavat tarkistaa että laturi on muuten ehjä






Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Jatketaans tähän, kun alkuperäinen otsikko sopii. Eli korkea latausjännite.
Muoks. laitetaans ny tähänkin sentään, että kyseessä on HJ60, vm. 1983!
Ajoneuvon edellinen omistaja kertoi, että latausjännite on/ollut korkea ja taisi mainita säätimenkin vaihdetun. No onhan se korkea juu, kun kylmällä koneella paikaltaan lähtee. Lamput loistaa kirkaana, mittari näyttää yli 30 V, kierroksilla jopa tapissa. 24-12 V muunnin -jossa ylijännitesuojaus - lakkaa antamasta 12 V jne.
MUTTA tilanne normalisoituu noin 10 km ajon jälkeen. Ja samassa yhteydessä, kun jännite putoaa 28 V viivan tuntumaan, napsahtaa joku rele kuskin jalkatilassa. Ja sit toimii vaikka koko päivän ok. Mikäköhän tuokin lienee? Laturikin voi olla rikki?
No nyt on lämppärin moottori hiljaa, ei toimi mikään nopeus - ennen sentään toimi kaksi nopeinta. *nyyh*
Muoks. laitetaans ny tähänkin sentään, että kyseessä on HJ60, vm. 1983!

Ajoneuvon edellinen omistaja kertoi, että latausjännite on/ollut korkea ja taisi mainita säätimenkin vaihdetun. No onhan se korkea juu, kun kylmällä koneella paikaltaan lähtee. Lamput loistaa kirkaana, mittari näyttää yli 30 V, kierroksilla jopa tapissa. 24-12 V muunnin -jossa ylijännitesuojaus - lakkaa antamasta 12 V jne.
MUTTA tilanne normalisoituu noin 10 km ajon jälkeen. Ja samassa yhteydessä, kun jännite putoaa 28 V viivan tuntumaan, napsahtaa joku rele kuskin jalkatilassa. Ja sit toimii vaikka koko päivän ok. Mikäköhän tuokin lienee? Laturikin voi olla rikki?
No nyt on lämppärin moottori hiljaa, ei toimi mikään nopeus - ennen sentään toimi kaksi nopeinta. *nyyh*

Akkujen vaihdon jälkeen parin lenkin kokemuksella vois olla toiveikas, että tuo latausjännite pysyisi rajoissa ja säädin toimisi oikein. Edellinen omistaja jotain toisesta akusta sanoi, että olis huonompi...radiota ei paikallaan ollut, mutta monenlaisia sähkövirityksiä oli. Samoin oli puhelimen/vhf/la-radion antennia, mutta ei jännitteenalenninta. Ettei vaan olis toinen akku kiusattu pilalle ottamalla 12 V välistä?
maraani kirjoitti:Jatketaans tähän, kun alkuperäinen otsikko sopii. Eli korkea latausjännite.
Muoks. laitetaans ny tähänkin sentään, että kyseessä on HJ60, vm. 1983!
Ajoneuvon edellinen omistaja kertoi, että latausjännite on/ollut korkea ja taisi mainita säätimenkin vaihdetun. No onhan se korkea juu, kun kylmällä koneella paikaltaan lähtee. Lamput loistaa kirkaana, mittari näyttää yli 30 V, kierroksilla jopa tapissa. 24-12 V muunnin -jossa ylijännitesuojaus - lakkaa antamasta 12 V jne.
MUTTA tilanne normalisoituu noin 10 km ajon jälkeen. Ja samassa yhteydessä, kun jännite putoaa 28 V viivan tuntumaan, napsahtaa joku rele kuskin jalkatilassa. Ja sit toimii vaikka koko päivän ok. Mikäköhän tuokin lienee? Laturikin voi olla rikki?
No nyt on lämppärin moottori hiljaa, ei toimi mikään nopeus - ennen sentään toimi kaksi nopeinta. *nyyh*