Kuva Kuva

LN110 ja 4Runner omistajat HUOM!!!!!!!!

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

LN110 ja 4Runner omistajat HUOM!!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Jep

Elikkäs hilu LN110 ja runneri on toyotan Recall listalla ohjaus systeemin osan takia. Tarkoittaa siis sitä että nyt ei saa em. vehkeitä katsastettua ellei ole käynyt tojotalla vaihdatuttamassa tämän kyseisen osan uuteen. Osan vaihdattaminen ei maksa asiakkaalle mitään!!!

Minullehan tuli tänään hylsy katsastuksesta runneriin. Ainoa huomautus oli juuri toi ohjausosa.

Käykää nyt varaamassa paikallisesta tojotaliikkeestä aika osan vaihtoa varten ettei tarvi pihistä ja kihistä katsastuskonttorilla... Son meinaan väärä osote kiehua.

Aken sivuilta löytyy myös vähäisen tietoa.

Toyota auto finland oy

Ohjausvivuston välivarsi saattaa rikkoontua, jos ohjausta joudutaan kääntämään pitävällä alustalla. Jos tällainen ajotilanne esiintyy usein, saattaa ohjausvivuston välivarteen ajan mittaan syntyä väsymismurtumia, jolloin välivarsi vaihdetaan uuteen.



http://www.ake.fi/ake/akerecall/DetailP ... spx?id=206


Tän varmaan vois laittaa stickyksi joksikin aikaa?
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Avatar
itoola
Viestit: 454
Liittynyt: To Marras 25, 2004 7:45 am
Paikkakunta: Huittinen

Re: LN110 ja 4Runner omistajat HUOM!!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja itoola »

Höh - tuon takaisinkutsun takia mulle vaihdettiin tuo välivarsi jo kolmisen vuotta sitten... silloinkin jo maksutta :) Saiskos nyt sit taas uuden :)))


SuurSyömäri kirjoitti:Jep

Elikkäs hilu LN110 ja runneri on toyotan Recall listalla ohjaus systeemin osan takia. Tarkoittaa siis sitä että nyt ei saa em. vehkeitä katsastettua ellei ole käynyt tojotalla vaihdatuttamassa tämän kyseisen osan uuteen. Osan vaihdattaminen ei maksa asiakkaalle mitään!!!

Minullehan tuli tänään hylsy katsastuksesta runneriin. Ainoa huomautus oli juuri toi ohjausosa.

Käykää nyt varaamassa paikallisesta tojotaliikkeestä aika osan vaihtoa varten ettei tarvi pihistä ja kihistä katsastuskonttorilla... Son meinaan väärä osote kiehua.

Aken sivuilta löytyy myös vähäisen tietoa.

Toyota auto finland oy

Ohjausvivuston välivarsi saattaa rikkoontua, jos ohjausta joudutaan kääntämään pitävällä alustalla. Jos tällainen ajotilanne esiintyy usein, saattaa ohjausvivuston välivarteen ajan mittaan syntyä väsymismurtumia, jolloin välivarsi vaihdetaan uuteen.



http://www.ake.fi/ake/akerecall/DetailP ... spx?id=206


Tän varmaan vois laittaa stickyksi joksikin aikaa?
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Ehkä suurin muutos siihen kolmen vuoden takaseen on se että jos tähän mennessä ei ole vaihdattanut ikinä niin nyt tulee automaattihylsy katsastuksessa...
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Tommo__79
Viestit: 111
Liittynyt: Ti Elo 05, 2008 10:09 pm
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Tommo__79 »

joo, meilläkin on emännällä runneri ja sille tuli jo kesällä akelta lappu et heidän järjestelmän mukaan ei oo vaihdettu kyseistä osaa ja seuraavassa katsastuksessa tulee hylsy.. no auto kävi toyotalla ja osa vaihdettiin veloituksetta.

Oli siitä jotain hyötyäkin kun avasivat siellä, kun tein esitarkastusta ennen leimalle vientiä oli apusimpukka väljä. sai sen pallonivelen helpommin auki kun ei ollu vielä jämähtänyt ruosteeseen..
-ei riemulla rajaa kun parhaalla ajaa-

Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec
LJ70 3"korotus,37x14.5 Creepyt yms.

WUOKSI OFFROAD
Jappi
Viestit: 191
Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 8:40 pm
Paikkakunta: Puolanka

Viesti Kirjoittaja Jappi »

Silloin kun omaan pari vuotta sitten vaihdettiin tuo välitanko niin kyselin kuinka yleistä on tuon hajoaminen.Vastaus oli ettei suomessa ole tullut yhtään,euroopassa ilmeisesti 4 tapausta.
Avatar
Hammer__
Viestit: 216
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 12:43 am
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Hammer__ »

Jappi kirjoitti:Silloin kun omaan pari vuotta sitten vaihdettiin tuo välitanko niin kyselin kuinka yleistä on tuon hajoaminen.Vastaus oli ettei suomessa ole tullut yhtään,euroopassa ilmeisesti 4 tapausta.
Mitenkähän tuon välivarren rikkoutuminen näkyy auton ajamisessa? Tuli vaan tässä mieleen kun ei runneri enää tahdo kulkea suoraan varsinkaan takavedolla ajaessa, ja vikaa erään offi-kaverin kanssa etsitty ja että voisikohan vika olla tuossa välitangossa.. Kaveri kyllä meinasi että taka-kardaanin liuku on väljä, mutta voisiko se vaikuttaa ohjaukseen niin paljon?

Lokakuussa eivät katsastuksessa ainakaan maininneet tuosta tangosta mitään vaan ainoa hylsy tuli liian suurista renkaista. Joskin katsastus tuntui muutenkin aika parahultaisesti suoritetulta kun ei inssi maininnut mitään rikkinäisestä raidetangon päästä vaikka itsekin sen tiesin olevan viallinen ja olin varma että siitä ainakin pomppaa jos ei muusta. Ja runnerin edellinen omistaja sanoi, että ainakaan hänen aikana ei ole mitään välitankoa siihen vaihdettu..
#SLCK 557
Land Cruiser KDJ95 -00
Menneitä Toyotan maastureita: FJ-40 -75, LJ70 -90, 4Runner -90, Hilux -89
maaristeilijä
Viestit: 271
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
Paikkakunta: pälkäne

Viesti Kirjoittaja maaristeilijä »

melkein väittäisin kuluneita puslia syyksi tuohon vikaan,jos se vetää erisuuntaan moottorijarrutuksella kuin kaasulla niin akselin tuenta on pettänyt jostain tavalla tai toisella
maaristeilijä
Jappi
Viestit: 191
Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 8:40 pm
Paikkakunta: Puolanka

Viesti Kirjoittaja Jappi »

Sanoisin että takapään puslat kaput kun kaasulla alkaa ohjailla...

Nuo välitangot mitä on mennyt niin ovat paikallaan kääntäessä napsahtaneet poikki.Joten huomaat varmasti jos siinä on vika.

Kannattaa vaihdattaa jos ei ole aiemmin vaihdettu,ei maksa yhtään mitään.Ja merkkiliikkeessä tietävät onko vaihdettu.
Avatar
Hammer__
Viestit: 216
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 12:43 am
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Hammer__ »

maaristeilijä kirjoitti:melkein väittäisin kuluneita puslia syyksi tuohon vikaan,jos se vetää erisuuntaan moottorijarrutuksella kuin kaasulla niin akselin tuenta on pettänyt jostain tavalla tai toisella
Syyksi todellakin paljastui kuluneet takapään puslat, taka-akseli on liikkunut, lisäksi edessä molemmat ala-pallonivelet ihan lopussa.

Vaan olihan hankalaa saada pelkät puslat runneriin. Cros4wd:n mukaan ome:lta ei ole saatavilla puslasarjaa runneriin, samaan tulokseen päädyin Ome:n sivuja tutkiessa. Cros4wd:llä on yhteen runneriin vaihdettu puslat joku vuosi sitten ja nekin piti sorvata hdj:n puslista. Kiitokset Cros4wd:lle kuitenkin asian tutkimisesta.

Ironmanilla näyttäisi myös olevan sama tilanne runnerin puslien suhteen, ainakin Ironmanin sivuilta ei löytynyt puslasarjaa, jousia ja iskareita kylläkin. Toyotalta kysyessä puslia sain vastaukseksi, että pelkkiä takapään puslia ei ole mahdollista ostaa vaan samalla pitää ostaa kokonaan uudet tukivarret joissa sitten ne puslat tulee mukana.

Pelastukseksi tässä tapauksessa tuli Offroadtarvike ja Dobinsons jolta puslasarja runneriin löytyi ja vieläpä hyllystä. Näin homma pääsee etenemään ja torstaina alkaa runnerissa puslien ja pallojen vaihto.

Tuo välitanko on toyota infon mukaan autooni vaihdettu vuonna 2007..
#SLCK 557
Land Cruiser KDJ95 -00
Menneitä Toyotan maastureita: FJ-40 -75, LJ70 -90, 4Runner -90, Hilux -89
Vastaa Viestiin