Kuva Kuva

HJ60 moottoriöljy

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

automies560
Viestit: 24
Liittynyt: La Marras 15, 2008 10:09 pm
Paikkakunta: Keuruu

HJ60 moottoriöljy

Viesti Kirjoittaja automies560 »

Eli millaista öljyä olette käyttäneet koneessa?
Avatar
4x4_88
Viestit: 431
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 8:42 pm

Viesti Kirjoittaja 4x4_88 »

Nyt kun vaihdoin B-koneeseen öljyt nii laitoin Teboil Silver 10W-40.
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
automies560
Viestit: 24
Liittynyt: La Marras 15, 2008 10:09 pm
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja automies560 »

Niin olikos se täyssynteettistä vai ?
Eli olisko synteettinen hyvä vaihtoehto vaiko ihan perus mineraali?
Avatar
4x4_88
Viestit: 431
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 8:42 pm

Viesti Kirjoittaja 4x4_88 »

Toi silver on puolisynteettistä.
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
Blis
Viestit: 172
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2008 3:43 pm
Paikkakunta: Temmes

Viesti Kirjoittaja Blis »

ralli formula on hyvä öljy...
HJ61 -87
Jappi
Viestit: 191
Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 8:40 pm
Paikkakunta: Puolanka

Viesti Kirjoittaja Jappi »

Dieselmoottoriöljy,sen jälkeen vasta mietitään onko se synteettistä tms...
Avatar
4x4_88
Viestit: 431
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 8:42 pm

Viesti Kirjoittaja 4x4_88 »

"Teboil Silver SAE 10W-40 on korkealaatuinen puolisynteettinen moottoriöljy, joka soveltuu hyvin iäkkäämpien henkilö- ja pakettiautojen bensiini- ja dieselmoottoreihin, myös turboahdettuihin."
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Eilen vaihdoin mineraalien tilalle raskaan kaluston täyssynteettiset Teboil SUPER HPD 5W-40 -öljyt ja nyt käy kylmänä paaaljon notkeemmin.
#428
automies560
Viestit: 24
Liittynyt: La Marras 15, 2008 10:09 pm
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja automies560 »

Hessu kirjoitti:Eilen vaihdoin mineraalien tilalle raskaan kaluston täyssynteettiset Teboil SUPER HPD 5W-40 -öljyt ja nyt käy kylmänä paaaljon notkeemmin.
No saman homman olen ajatellut tehdä, ja saattaa käynnistyäkkin kylmänä paremmin kuin nyt.
En tiedä hukkaa varmaankin jostain virtaa kun jännite on alhaalla ja hehkutkin vie parhaat mehut akuista.
Oliskohan se radio ja sen muuntaja syypää virrrankulutukseen?
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

automies560 kirjoitti:En tiedä hukkaa varmaankin jostain virtaa kun jännite on alhaalla ja hehkutkin vie parhaat mehut akuista.
Oliskohan se radio ja sen muuntaja syypää virrrankulutukseen?
Sähkövioista suurin osa tuntuu tulevan jälkiasennusvehkeistä. Ota jännitteenalentaja akusta irti pariks päiväks ja kato paraniko tilanne. Jos radio tai muita 12v laitteita on suoraan akussa kiinni, niin ne pitää kytkeä joka tapauksessa irti, jotta akut lataantuu oikein.
#428
Avatar
4x4_88
Viestit: 431
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 8:42 pm

Viesti Kirjoittaja 4x4_88 »

automies560 kirjoitti: Oliskohan se radio ja sen muuntaja syypää virrrankulutukseen?
Mulla oli BJ:ssä muuntajalta radio, nii söi talvella uudet akut 3kk täysin tyhjäksi.
Sit otin sen muuntajan irti, nii akut on pysyny viime maaliskuusta iskussa ja ajoa aika vähän intin johdosta. :wink: ....ja mitäpä sitä Bertassa radiolla tekee kun ei sitä kuitenkaan kuulis mitään :lol:
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
Jappi
Viestit: 191
Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 8:40 pm
Paikkakunta: Puolanka

Viesti Kirjoittaja Jappi »

Hessu kirjoitti:Eilen vaihdoin mineraalien tilalle raskaan kaluston täyssynteettiset Teboil SUPER HPD 5W-40 -öljyt ja nyt käy kylmänä paaaljon notkeemmin.
Jos mineraalit on olleet jotain perushalpisöljyä(ja varsinkin jo vuosia) niin suosittelen vaihtamaan ensimmäisen putsarin jonkun 1000km ajon jälkeen.Irrottaa nimittäin aika tehokkaasti vanhoja törkyjä tuo öljy...

Jos mineraalit on olleet samaa tasoa,esim. super HPD 15w-40 niin sitten ei tarvitse.
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Jappi kirjoitti:Jos mineraalit on olleet jotain perushalpisöljyä(ja varsinkin jo vuosia) niin suosittelen vaihtamaan ensimmäisen putsarin jonkun 1000km ajon jälkeen.Irrottaa nimittäin aika tehokkaasti vanhoja törkyjä tuo öljy...

Jos mineraalit on olleet samaa tasoa,esim. super HPD 15w-40 niin sitten ei tarvitse.
Ei ole tietoa mitä öljyä on aikasemmin käytetty, kun tuli ostettua konevikainen auto ja hankittua keulalle pari vuotta seissyt pata. 500-1000km putsasin moottoria jo Mobilin mineraaleilla ja uudella suodattimella, mutta synteettinen tosiaan irrottaa karstaa hieman erilailla. Taidanpa tosiaan vaihtaa tuon uudenkin suodattimen vielä lähiaikoina, ettei tule itekkin särettyä moottoria. Kiitoksia vaan vinkistä!
#428
Avatar
kahvassa
Viestit: 50
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 1:04 pm

Viesti Kirjoittaja kahvassa »

Delvac :ia koneisiin, toimii hyvin ku ei oo moottorissa mitään hienouksia ja on halpaa motonetissa n.3€/l
Jappi
Viestit: 191
Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 8:40 pm
Paikkakunta: Puolanka

Viesti Kirjoittaja Jappi »

Hessu kirjoitti:mutta synteettinen tosiaan irrottaa karstaa hieman erilailla.
Ei,vaan valtaosin ero johtuu siitä että Super HPD on voimakkaasti pesevä öljy,nykyaikaisten vähäpäästöisten moottoreiden ja pitkien huoltovälien vuoksi.Ihan sekin mineraaliversio Super HPD.

Mutta pointti on ettei bensakoneisiin tarkoitettu öljy pysty sitomaan nokea itseensä kuten dieselmoottoriöljy vaan nokikarsta kertyy paakuiksi ja voi jopa tukkia pieniä öljykanavia.Siksi näihin vanhoihin on niin lyhyet öljynvaihtovälit aikanaan määritelty.
Vastaa Viestiin