Kuva Kuva

hj61:sen latauksesta ja purkauksesta

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

jkk
Viestit: 141
Liittynyt: Su Tammi 23, 2005 10:02 pm
Paikkakunta: hollola

hj61:sen latauksesta ja purkauksesta

Viesti Kirjoittaja jkk »

Joo eli kaikki merkkivalot pimeenä(lataus,lukot,vedenerotin ja purkaa vielä yön aikana akut täysin tyhjäksi! lataus kovin heikkoa ja laturi kuumenee kättäpolttaksi 15min ajolla..auton oma mittari ei nouse edes sille normaalille jännite tasolle 2 tunnin ajon jälkeen.ensin epäilin hehkuja kun välillä ajon aikana muutaman viikon aikana notkahteli jännite sinne 20volttiin mutta kun irroitin hehkujen syötöt niin ei vaikutusta, laturilta kun ottaa sen kolminapasen liittimen irti niin valot toimivat oikein virtojen ollessa päällä..kuuluko siihen kolminapaiseen liittimeen tullä jännite vaikka virtalukossa ei ole avaimia?liitin kun on kiinni niin siellä repsikan puoleisella jalkatissa olevalla releellä on veto päällä ja kuumenee!!laturiko paskana vaiko joku rele?diodeja ite hieman veikkaisin.. :evil:
slck#205
maaristeilijä
Viestit: 271
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
Paikkakunta: pälkäne

Viesti Kirjoittaja maaristeilijä »

jos laturista on diodeja rikki niin ei silloin kuumene kun ei juuri lataakaan,voisko olla jompikumpi akku oikosessa tai sitten jostain isommasta narusta eristeet menny tosin silloin haisis sähkö eli ilmeisesti ei.laturin kuumeneminen viittais siihen että se lataa TÄYSIÄ koko ajan,siksi veikkaisin akkua sillä jonnekin sen sähkön on hukuttava.
maaristeilijä
jkk
Viestit: 141
Liittynyt: Su Tammi 23, 2005 10:02 pm
Paikkakunta: hollola

Viesti Kirjoittaja jkk »

Viime yön kun auto oli taas latauksessa ja se kolmi napanen liitin irroitettuna laturista niin aamulla oli laturi käden lämpöinen.. eli laturissa oli ainoastaan se lataus piuha kiinni. laturi lataa ajossa varmaan puolella teholla! aina kun pirssi oli hieman pidempään parkissa niin irroitin akun kengän ja virrat piisas koko päivän ja melkein nousi jännite normaaliin kun pidempään ajeli. No enivei.. uusi laturi tilattu ja huomen pääsee hakee.
slck#205
Hoosuu
Viestit: 235
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:48 pm
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja Hoosuu »

Ja vanhasta on diodi sökönä !!
jkk
Viestit: 141
Liittynyt: Su Tammi 23, 2005 10:02 pm
Paikkakunta: hollola

Viesti Kirjoittaja jkk »

Dodii! nyt uusi merkkiliikkeen laturi "sorvattu" paikoilleen ja jälleen toimii.
slck#205
hj6084
Viestit: 96
Liittynyt: Ma Marras 24, 2008 10:05 am
Paikkakunta: itä-suomi

Re: hj61:sen latauksesta ja purkauksesta

Viesti Kirjoittaja hj6084 »

[quote="jkk"]Joo eli kaikki merkkivalot pimeenä(lataus,lukot,vedenerotin ja purkaa vielä yön aikana akut täysin tyhjäksi! lataus kovin heikkoa ja laturi kuumenee kättäpolttaksi 15min ajolla..auton oma mittari ei nouse edes sille normaalille jännite tasolle 2 tunnin ajon jälkeen.ensin epäilin hehkuja kun välillä ajon aikana muutaman viikon aikana notkahteli jännite sinne 20volttiin mutta kun irroitin hehkujen syötöt niin ei vaikutusta, laturilta kun ottaa sen kolminapasen liittimen irti niin valot toimivat oikein virtojen ollessa päällä..kuuluko siihen kolminapaiseen liittimeen tullä jännite vaikka virtalukossa ei ole avaimia?liitin kun on kiinni niin siellä repsikan puoleisella jalkatissa olevalla releellä on veto päällä ja kuumenee!!laturiko paskana vaiko joku rele?diodeja ite hieman veikkaisin.. :evil:[/quote]

Piti kaivella vanha topicci esille kun itellä hojossa juurikin samanlaiset oireet, mutta tuota laturin lämpiämistä ei ole tullut kokeiltua.. yleismittarin mukaan lataa kuormitettunakin koneen pyöriessä 1000-1500rpm noin 25V, mutta kun auton sammuttaa niin virta on vähän ajan päästä täysin loppu, oisko tässä nyt mahdollisesti akku oikosessa??
hj60
Viestit: 1405
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Ei kyllä lataa, jos jännite on n. 25 V, se on tyhjien akkujen kennojännite, latausjännite pitäis olla n. 28 V.

EDIT: ja täysien akkujen kennojännite n. 26 V.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
Bj 40
Viestit: 56
Liittynyt: Ma Loka 13, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Bj 40 »

Kun nämä nyt on aikaslailla samanlaista tekniikkaa niin onkos vielä hyväksyttävissä tuollainen max. 29.5v latausjännite?? Ihan tyhjäkäynnillä valot päällä tippuu vähän auki 28v.. Lataussäädin varmaan reistaa mutta mistä bj:n 3 napasen säätimen vielä sais? Tai onka kellä tietoa kuinka tuon hj:n 6 napasen sais tuohon kytkettyä?
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Jos ei keitä akkuja,niin kyllähän se menee vielä.Onpahan bertassa valot.

Ja tuota autosähköliikkeistä kannattapi tiedustella noita osia.

Ja liian korkeaan latausjännitteeseen voi olla syynä myös diodi vika tai irronnut kenttä käämi tms.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
hj60
Viestit: 1405
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Noita mekaanisia voi (kuulemma, en oo vielä joutunu kokeileen) virittää kärkiä taivuttamalla.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Vastaa Viestiin