LJ 70 viskoo lämpöjä
Valvoja: Käyttäjä
LJ 70 viskoo lämpöjä
Elikkä: LJ 70, kone 2H-T.
Tehtiin hiljattain kansiremppa ja fiksailtiin venttiilit jne. Vesipumppu ja jakopää huollettu 20 000 sitten.
Värkki heittää ihan yhden äkin lämmöt tappiin, pysyy pari sekkaa ja laskee takaisin. Näin siis ajossa, lämpimänä.
Puhaltimesta koettaen tuntuu että lämmöt nousevat oikeasti tuolla hetkellä, ei ilmeisesti mikään mittarivirhe.
Jäähdytinnesteitä ei työnnä paineastialle, eikä ne vaju.
Termostaattikko tuossa oikuttaa? Se voisi olla se syy miksi kansirempalle jouduttiin..
Auttakee amatööriä.
Tehtiin hiljattain kansiremppa ja fiksailtiin venttiilit jne. Vesipumppu ja jakopää huollettu 20 000 sitten.
Värkki heittää ihan yhden äkin lämmöt tappiin, pysyy pari sekkaa ja laskee takaisin. Näin siis ajossa, lämpimänä.
Puhaltimesta koettaen tuntuu että lämmöt nousevat oikeasti tuolla hetkellä, ei ilmeisesti mikään mittarivirhe.
Jäähdytinnesteitä ei työnnä paineastialle, eikä ne vaju.
Termostaattikko tuossa oikuttaa? Se voisi olla se syy miksi kansirempalle jouduttiin..
Auttakee amatööriä.
Miksei termostaattia vaihdettu remontin yhteydessä? Ei se niin kallis osa muistaakseni ole alkuperäisenäkään.
Sitten kun sellaisen hommaa, kannattaa keittää se kattilassa esim. rautalangan varassa roikkuen ja lämpömittarilla avautumishetken lämpötilaa seuraten. Toyotalla on varmaan laatu kohdallaan mutta tarviketermostaattien kanssa on ollut vaikka mitä murheita.
Sitten kun sellaisen hommaa, kannattaa keittää se kattilassa esim. rautalangan varassa roikkuen ja lämpömittarilla avautumishetken lämpötilaa seuraten. Toyotalla on varmaan laatu kohdallaan mutta tarviketermostaattien kanssa on ollut vaikka mitä murheita.
Re: LJ 70 viskoo lämpöjä
Ei ne lämmöt nyt sekunneissa voi vaihdella puolestavälistä tappiin ja takaisin. Eli lämpömittari tai joku siihen vaikuttava osa oikuttelee. Mittari siis menee yli asteikon, eikö vain?Ryynääjä kirjoitti:Elikkä: LJ 70, kone 2H-T.
Tehtiin hiljattain kansiremppa ja fiksailtiin venttiilit jne. Vesipumppu ja jakopää huollettu 20 000 sitten.
Värkki heittää ihan yhden äkin lämmöt tappiin, pysyy pari sekkaa ja laskee takaisin. Näin siis ajossa, lämpimänä.
Puhaltimesta koettaen tuntuu että lämmöt nousevat oikeasti tuolla hetkellä, ei ilmeisesti mikään mittarivirhe.
Jäähdytinnesteitä ei työnnä paineastialle, eikä ne vaju.
Termostaattikko tuossa oikuttaa? Se voisi olla se syy miksi kansirempalle jouduttiin..
Auttakee amatööriä.
Ja moottorihan on 2L-T eikä 2H-T. Ja termari on ylävesiletkussa, todella helpossa kohtaa vaihtaa. Hyvähän se on aika ajoin uusia vaikka mitään vikaa ei olisikaan.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Jep. Kirotusvire tuossa moottorin tyypissä, 2L-T:hän se on. Lämmön nousun tuntee kädellä puhaltimessa, se tapahtuukin hieman pidemmällä viiveellä, mittari reagoi vaan molempiin suuntiin sekuntien aikana. Mutta takaan että lämmöt nousevat, ei vain mittari.
Ihan kuin kuumalla koneella jäähdytysnesteiden kierto katkeaisi hetkeksi ja laukeaisi sitten uudellen.
Termari vaihtuu huomenna takuutyönä orkkis toyotan osaan, omaa tyhmyyttäni olin olettanut että hyvämaineinen paja on sen vaihtanut kansirempan yhteydessä. Omaa hölmöyttä kun en vahtinut asiaa.
Katsotaan termarin vaihdon jälkeen. Ajattelin että jos jollain olisi ollut joku muu mahd. juttu mielessä kuin termari, siksi kyselin.
Tämä palsta on melko mukava tietolähde, haulla löytää paljon mitä normikäyttäjälle muuten ehkä aukene.
Ihan kuin kuumalla koneella jäähdytysnesteiden kierto katkeaisi hetkeksi ja laukeaisi sitten uudellen.
Termari vaihtuu huomenna takuutyönä orkkis toyotan osaan, omaa tyhmyyttäni olin olettanut että hyvämaineinen paja on sen vaihtanut kansirempan yhteydessä. Omaa hölmöyttä kun en vahtinut asiaa.
Katsotaan termarin vaihdon jälkeen. Ajattelin että jos jollain olisi ollut joku muu mahd. juttu mielessä kuin termari, siksi kyselin.
Tämä palsta on melko mukava tietolähde, haulla löytää paljon mitä normikäyttäjälle muuten ehkä aukene.
Uusiahan saa halavalla.Ryynääjä kirjoitti:Tuo on se vastaus mitä pelkään. Kansi koeponnistettiin ennen paikalleen laittoa. Voikohan olla niin pikkuhalkeema ettei se siinä näy?

No ei maalata vielä piruja seinille, eikähän tuokaan mikään ilmanen ole. Mutta jotenkin ymmärrettävissä oleva hinta mielestäni kuitenkin.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
- offroadjouni
- Viestit: 14
- Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 1:42 pm
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Mulla LJ heilautteli aikanaan lämpöjä kans tappiin asti satunnaisesti. Lämpö nousi ja laski parissa sekunnissa - ja kyseessä oli siis ihan mittarin vika eika todellinen lämpöongelma. Vastaavia vikoja on ollut muissakin läjissä, eli lähtisin kyllä mittaamaan veden lämmön jollain toisella mittarilla ennen kun alat kantta avaamaan.
Nyt sitten tarkistetaan tuokin lämpömittarihomma.. Takimmaisesta pakarin pöntöstä oli tosiaan irronnut kaikki fyllit ja se oli aivan tukossa. Putken vaihto auttoi asiaa sikäli että vedot parani ja lämpöjen noustessa puhaltimesta ei enää tunne nousevaa kuumuutta.
Eli nyt käytään motti sillai että viisari viippuu ja mitataan vedet. Mikäli hommasta löytyy mitään, laitetaan erillinen lisälämpömittari ressinpoistajaksi.
Kansiremontti tehtiin kapineeseen siis viimeviikolla, eikä mittari ole ikinä ennen (n. 200 000 omassa ajossa) oireillut mitenkään. Ja tosiaan ennen tuota putkenvaihtoa lämpöjen nousun tunsi ihan selkeästi kun tempaisi puhaltimen päälle ja tunnusteli kädellä.
Se, miksi tässä epäillään kaikkea on tietty epäluottamus pajaa kohtaan joka syntyi siitä että vaihdetaan kansi, koneistetaan venttilit jne, mutta jätetään termostatti vaihtamatta.
Onko muuten tuo umpitukossa ollut pakoputki mahdollinen syy miksi alun alkaen kansi korkkasi? Paljastui kun mittasivat ahtoja..
Eli nyt käytään motti sillai että viisari viippuu ja mitataan vedet. Mikäli hommasta löytyy mitään, laitetaan erillinen lisälämpömittari ressinpoistajaksi.
Kansiremontti tehtiin kapineeseen siis viimeviikolla, eikä mittari ole ikinä ennen (n. 200 000 omassa ajossa) oireillut mitenkään. Ja tosiaan ennen tuota putkenvaihtoa lämpöjen nousun tunsi ihan selkeästi kun tempaisi puhaltimen päälle ja tunnusteli kädellä.
Se, miksi tässä epäillään kaikkea on tietty epäluottamus pajaa kohtaan joka syntyi siitä että vaihdetaan kansi, koneistetaan venttilit jne, mutta jätetään termostatti vaihtamatta.
Onko muuten tuo umpitukossa ollut pakoputki mahdollinen syy miksi alun alkaen kansi korkkasi? Paljastui kun mittasivat ahtoja..