Kuva Kuva

Napa lukot

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

jaakkima
Viestit: 7
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 9:16 am

Napa lukot

Viesti Kirjoittaja jaakkima »

Niin,mites on ruiserin käyttäjillä kokemusta napalukoista,automaatti vai manuaalit.Vois ajatella että automaatit olis hyvät kun ei tarvis hypätä aina punomaan lukkoja päälle vaikiassa paikassa.Kommentoikaa ja kertokaa kokemuksia :oops:
Avatar
maraani
Viestit: 218
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:36 am
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Re: Napa lukot

Viesti Kirjoittaja maraani »

jaakkima kirjoitti:Niin,mites on ruiserin käyttäjillä kokemusta napalukoista,automaatti vai manuaalit.Vois ajatella että automaatit olis hyvät kun ei tarvis hypätä aina punomaan lukkoja päälle vaikiassa paikassa.Kommentoikaa ja kertokaa kokemuksia :oops:
Cruisereissa mulla ollu pelkästään käsin käänneltäviä eikä oo pahaa sanottavaa. Hyvin ovat toimineet, en oo rempannu.

Patrollissa oli automaattisesti lukkiutuvat. 300 tkm kohdalla hajosivat ja jouduin laittamaan uudet. Vaikuttivat kalliilta, mutta ehkä se johtui siitä, että olin ja olen edelleen köyhä (tunnettehan sanonnan "köyhästä voi tuntua kalliilta")
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Ja tietysti taas kerran täsmennys asiaan helpottaisi kommentointia,eli mikä laite,ja käyttötarkoitus.

No jos ei niitä ole tarkoitus olohuoneen kirjahyllyssä säilyttää,niin manuaali lukoissa on se hyvä puoli että ne voi kääntää,jo ennen sitä hankalaa paikkaa päälle esim.jo lokakuussa niin ei sitten tarvitse enää pysähtyä kun sitä nelivetoa tarvitsee,kuten esim.tänä aamuna.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Avatar
4x4_88
Viestit: 431
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 8:42 pm

Viesti Kirjoittaja 4x4_88 »

Antsa kirjoitti: ne voi kääntää,jo ennen sitä hankalaa paikkaa päälle esim.jo lokakuussa niin ei sitten tarvitse enää pysähtyä kun sitä nelivetoa tarvitsee,kuten esim.tänä aamuna.
Onko siitä mitään haittaa jos ne on päällä ja ajaa takavetopäällä?
Eikös se ole silloin sama asia kuin Suzukis, että kun ei oo napalukkoja, niin se on sama asia kun ajais cruiserilla napalukot kiinni.
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

napalukot jos päällä niin turhaan rasittaa/vastustaa jos ajelee takapotkupäällä pelkästään. Mutta diisseliähän saa asemalta.
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Nii en tiiä miten paljon rasittaa/kuluttaa, bertalla on ajettu miun toimesta 13 talvea eli loka- toukokuu napalukot päällä,ja laite on 27 vuotta vanha.Muutama viikko sitten tuli vaihettua kardaani ristikot,jotka oli vielä lähes ehjät.

Rasitus lisääntyy sen verran , että kun kesällä navat auki on ahtopaineet n.80Km/h 0.5 bar niin talvella ne on n.0.6 bar.Kulutusta se lisää ehkä n. 0.5 l sataselle.
Etuna voi mainita sen että kun tie muuttuu liukkaaksi, niin nelikko on käden liikkeen päässä.
Ja se kytkeytyy kun tarvii.

Ihan perstuntumalta sanoisin että enemmän vetolaitteita syö käyttämättömyys,kuin käyttö.
Vai mistä johtuu että jossain 400 tkm.Vain tiellä ajetussa hj ssä saattaa olla etuperä, ja kardaani muussina,ja alkuperäiset taka kamat ehjät.?

Taas kerran tämä on vain arvailua joka perustuu vain omakohtaiseen kokemukseen....

Ja jos haluaa säästää dieseliä niin on varmaan parempiakin tapoja kuin ajaa vanhalla cruiserilla....
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

sekin totta, mutta kun ajaa cruiserilla, voi silti kattoo miten ajaa ja kuluttaa. Mulla ainakin on ajotapa päivittäisliikenteessä mahdollisimman pienikulutuksinen. Ja joo, vetolaitteistoa täytyy pyörittää välillä, käyttämällä napalukkojen lisäksi nelivetoa välillä.
jaakkima
Viestit: 7
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 9:16 am

Viesti Kirjoittaja jaakkima »

[quote="Antsa"]Ja tietysti taas kerran täsmennys asiaan helpottaisi kommentointia,eli mikä laite,ja käyttötarkoitus.

Njaa,onkos se niin tarkkaa.Miu mielestä ei pitäs olla,onko maasturi vai pikkari ja missä ajellaan.Ittellä olis tarkotus ajella mettässä ja tiellä ympäri vuuvven
Vastaa Viestiin