Pitkät valot ei toimi HDJ-80
Valvoja: Käyttäjä
Pitkät valot ei toimi HDJ-80
Siis pitkäät ei taaskaan toimi ja kuukausi sitten vaihdin sen mustan releen sinne sulakekoteloon silloin se autoi ja autaa varmaan nytkin mutta miksi niitä menee niin monta vuodessa? 2-3 maksavatkin 60€ kipale.
HDJ-80
Turaa sitä vanhaa relettä
Itellä meni kans se pitkien rele ja keulilla pitkissä xenonit ja lyhkäsillä valoilla muuten vain hieman tehokkaammat polttimot. Tosiaan aukaise vaan se rele ja taivuttele kosketuspintoja/ kärkiä likemmäksi toisiaan. Turhaa Tojotalta kalliita releitä kk. välein ostelemaan.
Re: Turaa sitä vanhaa relettä
Mulla pimeni kans pitkät. Onko ko. rele se konehuoneessa "Head" niminen rele? Sen verran kokeilin, että tuntuu vetävän sekä pitkät, että lyhyet päällä kun ottaa irti ja pistää paikalleen. Onko sekä lyhyet, että pitkät saman releen kautta? Onko vika silti releessä vaikka tuntuu napsuvan em. testillä?HaMa kirjoitti:Itellä meni kans se pitkien rele ja keulilla pitkissä xenonit ja lyhkäsillä valoilla muuten vain hieman tehokkaammat polttimot. Tosiaan aukaise vaan se rele ja taivuttele kosketuspintoja/ kärkiä likemmäksi toisiaan. Turhaa Tojotalta kalliita releitä kk. välein ostelemaan.

Jos ei vielä tullut tässä ketjussa ilmi, niin mun hodarissa valot on niin, että toinen rele kytkee valot päälle ja toisesssa releessä on vaihtokärjet lyhyet/pitkät. Ja toi jälkimmäinen sen ongelman aiheuttaa, kun esim. kärjet hitsaa pysyvästi lyhyille. Korjauksena johdotin sinne tavallisen 40 A vaihtokärkisen ja johdotin lyhyillä johtimenpätkillä kun ei sopinu kantaan. No timop tän jo neuvoi tuolla aikaisemmin.mpa567 kirjoitti:Mulla pimeni kans pitkät. Onko ko. rele se konehuoneessa "Head" niminen rele? Sen verran kokeilin, että tuntuu vetävän sekä pitkät, että lyhyet päällä kun ottaa irti ja pistää paikalleen. Onko sekä lyhyet, että pitkät saman releen kautta? Onko vika silti releessä vaikka tuntuu napsuvan em. testillä?HaMa kirjoitti:Itellä meni kans se pitkien rele ja keulilla pitkissä xenonit ja lyhkäsillä valoilla muuten vain hieman tehokkaammat polttimot. Tosiaan aukaise vaan se rele ja taivuttele kosketuspintoja/ kärkiä likemmäksi toisiaan. Turhaa Tojotalta kalliita releitä kk. välein ostelemaan.
OK, vielä kun tietäis mikä noista releistä löytyy mistäkin (tai miten merkattu)?maraani kirjoitti:Jos ei vielä tullut tässä ketjussa ilmi, niin mun hodarissa valot on niin, että toinen rele kytkee valot päälle ja toisesssa releessä on vaihtokärjet lyhyet/pitkät. Ja toi jälkimmäinen sen ongelman aiheuttaa, kun esim. kärjet hitsaa pysyvästi lyhyille. Korjauksena johdotin sinne tavallisen 40 A vaihtokärkisen ja johdotin lyhyillä johtimenpätkillä kun ei sopinu kantaan. No timop tän jo neuvoi tuolla aikaisemmin.mpa567 kirjoitti:Mulla pimeni kans pitkät. Onko ko. rele se konehuoneessa "Head" niminen rele? Sen verran kokeilin, että tuntuu vetävän sekä pitkät, että lyhyet päällä kun ottaa irti ja pistää paikalleen. Onko sekä lyhyet, että pitkät saman releen kautta? Onko vika silti releessä vaikka tuntuu napsuvan em. testillä?HaMa kirjoitti:Itellä meni kans se pitkien rele ja keulilla pitkissä xenonit ja lyhkäsillä valoilla muuten vain hieman tehokkaammat polttimot. Tosiaan aukaise vaan se rele ja taivuttele kosketuspintoja/ kärkiä likemmäksi toisiaan. Turhaa Tojotalta kalliita releitä kk. välein ostelemaan.