Kuva Kuva

Koria Korottamassa,apua!

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Hojomies

Koria Korottamassa,apua!

Viesti Kirjoittaja Hojomies »

Nyt olis korin korotus edessä,olis jo nylontangon palat valmiina (50mm),
Mutta ennenkun lähden säätämään,niin aattelin vielä kysäistä,että
mitä kaikkea ongelmaa tulen kohtaamaan :roll:
Joutuuko vaihdekeppejä taivuttamaan? Riittääkö letkut sun muut vaijerit?
Ynms :shock:

Korin korotus for dummies please!

Kiitoksia ja anteeksi 8)
Cental73

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

HJ?

letkujen pitäisi riittään tosin poikkeuksiakin ollut. Vaihdekeppiä piti mulla ainakin hieman taivuttaa, tosin ei sitäkään kaikilla.

pirumaisimmat oli avata ne takimma pultitt joilla kori kiinni, joultu tekeen rälläkällä aukot että pääsi kantaan kiinni.

Onhan riittävän pitkät pultit valmiina?
maaristeilijä

Viesti Kirjoittaja maaristeilijä »

ja takapäässä saattaa olla hyvinkin iskenyt korroosio kiinnikkeisiin,3mm peltiä tai paksumpaa ja hitsauskone vois olla jees.tankista saattaa myös mennä rikki polttoaineputken lähtö kun sinne päälle jää kaikki paska seisomaan ja ruostuttaa kaiken.samalla kun nostaa koppaa niin silmä kovana ettei mene letku kireälle.taaskaan ei käyny noin mulle vaan kaverille :D
maaristeilijä
holle

Viesti Kirjoittaja holle »

Syyläristä joudut leikkaamaan tuulitunnelin alaosan, jakovaihteiston keppi on se hankalin, ainakin hj60:sessä. joutuu taivuttaa tai leikkaamaan koriin lisää liikkumatilaa. HJ 61 keppi hieman helpompi. Vinssin käyttövipu painuu melko alas, ykssuuntasessa ei haittaa, mutta kakssuuntasessa ei mene toiseen asentoon enää. Jarruputket venyy kyllä ja aikalailla kaikki johdotkin. Kaikki pultithan pitää sitten vaihtaa uusiin, eikä katsastusmies aina tykkää kierretankovirityksistä, itse olen tosin tehnyt niillä aina. HJ61-mallissa myös pitää huomioida nelivedon alipaineletku joka yleensä pompsahtaa paikaltaan korotuksen yhteydessä. Ei siinä kummempaa, puolen päivän homma jollei mitään ihan hirveetä korroosiota tule vastaan.
fire

Viesti Kirjoittaja fire »

miten pitkät pultit tarvii ?
holle

2 eri pituutta muistaakseni, ota jostain irti ja mittaa, mielessä pyörii lukuja 170 ja 210 mm mutta en ole todellakaan varma kun on viimeisimmästä hommasta jo neljä vuotta aikaa.
Hojomies

Kiitoksia herroille vinkeistä 8) Ja auto on vm88 HJ60.
Nyt on tunti sitten hojo noussut 50mm ylemmäs :D
Vanhat pultit lähti yllättävän helposti auki ja letkuissakin riitti pituus!
Mulla riitti pulttien pituudeks 150mm,mutta neljä keskimmäistä oli pidempiä....
mittaa en nyt muista kun otin kasasta sen mikä sopi 8)
Flektin peltiä joutuu avartaan ihan niinkuin herrat kertoivat,ja ainakin jakovaihteiston keppiä joutuu jotenkin muokkaamaan.
Polttoaineletkut oli mulla joku edellisistä omistajista uusinut ja onneks jättäny ylimääräistä niin ei tehny tiukkaa :D
Mutta vielä teille tietäjille kysymystä että miten ootte noita vaihdekeppejä taivutelleet?
Erityisesti sitä jakolaatikon keppiä!
Viime hetken vinkkiä kaivataan kun huomenna töiden jälkeen palaan pajalle hojon kimppuun 8)

Kiitoksia!
burton

Viesti Kirjoittaja burton »

itse otin hiluksissa korista sen verta palaa pois että mahtu kepit liikkumaan.
1979 BJ-40 V8
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
holle

oliko l-muotoinen kaavio jakokepissä vai suora takaveto-vapaa-lyhyt nelikko?
Jos ensimmäinen, niin en usko että keppiä muokkaamalla selviää, ite olen ottanut ainakin aika paljon pellistä pois jotta mahtuu pikkupuoli päälle.
Kepin liike näet pitenee siellä ylempänä, tosin olen aina laittanut 70mm korotukset, ja kait toi 20mm jotain ratkaisee.
Jos taas uudemman mallinen jakis niin mulla riittänyt kun heittää alemman kumin kepin juuresta hittoon ja laittaa ylempää vähän uuteen paikkaan kiinni. Kokeilemalla selvinnee parhaiten, eli ne kumekset pois ja kattomaan ottaako kiinni minnekkään.
Gravehill

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

Ei tartte keppejä mulukata, teet vaan pikku kolon koriin jakolodjun kepille. Thats it.
1987 LJ70
Hojomies

Tattista johtajille vinkeistä! Hiton hyvä homma että saa lisätietoa 8)
Täytyypä kokeilla näitä konsteja :D
Otetaan peltiä kepin reunoista poies jos ei muuten sovi 8)
Cental73

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

ne kumit tosiaan saattaa kanitttaa, itse päätin kuitenkin säilyttää ne. Keppi pois paikoiltaans ja alasimen päällä jokunen moskan paukautus niin hyvä tuli.
Hojomies

Kiitokset vielä kerran arvon offorad-äijille 8)
Hojo rullaa taas ja on sen upeat 50mm korkeampi!
Vaihdekepille ei sitten kuitenkaan tarvinnu tehdä mitään,jakolaatikon kepin otin kokonaan irti (lähtee suht helposti,parilla kirosanalla ja rystyset paskana) :lol: Väänsin sitä hiukan suoremmaksi niin se oli siinä! Hyvin menee pieni puoli päälle!
Rocco69

Viesti Kirjoittaja Rocco69 »

Itellä samanlainen projekti edessä..

Paljonko korotus tuli hojomiehelle maksamaan?

Kauanko korotukseen kului loppupeleissä aikaa?
Kuvia??

8)
Hoojiiton..
Hojomies

Morjens Rocco69!

Ei muuta kun korottamaan 8) Hommassa meni pari iltaa... olisko noin 6tuntia yhteensä mennyt! Mulla lähti ne pultitkin aika helposti irti :D Loppupeleis ei kauhean paha nakki. Kustannukset ei itsellä noussut kovin suuriksi kun nailontankoa oli naapurin patruunalla jääny romukasaan just sen verran mitä mä tarttin,maksoi mulle kossupullon verran 8) En osaa sanoa mitä etolassa nylonit olis maksanut. Siitä sitten värkkäsin 12kpl 50mm pätkiä! Ja uudet pultit maksoi jotain vajaa 20euroa.

Kuvia en kyllä tähän hätään saa.
Onnea projektiin :D
Vastaa Viestiin