J45 pick-up:ien tarinaa vuodesta 2005
Valvoja: Käyttäjä
No, tuo katto tuli lopulta. Näyttää kyllä laadukkaalta. Kai tässä pitää näkkärikuurille alkaa, hinnaksi kaikkineen jäi n. 700 euroissa... voe helevettiläene.tepa78 kirjoitti:Olikos tuommonen katto sopivan hintanen vai täytyykö tilauksen jälkeen syödä näkkileipää ja tonnikalaa kuukausitolkulla?
Kiitokset vielä Tupulle Helsinki-Vantaan "huolinnasta"!
BJ75 1987
# 274
# 274
Kerkesin jo tuota verhoilua sovitella. Vähän pitää leikata ylimääräistä pois.4x4_88 kirjoitti: Tuohon vielä sisäverhoilu, nii avot!
Viimeksi muokannut Jul, La Marras 15, 2008 12:22 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BJ75 1987
# 274
# 274
Kyllähän tuo katto lopulta tuonne paikalleen asettui. Vahvistelin sitä sisäpuolelta yhdellä lasikuitukerroksella, ihan vaan varmuudeksi jos vaikka Ausseissa eivät ole osanneet varautua puolen metrin lumikuormaan...
Aiemmin tilasin Sor:ista alkuperäisen tyylistä kattoverhoilumateriaalia, mutta ei sitä saanut kunnolla asettumaan paikalleen, joten pilasin sen sitten kuumailmapuhaltimella ja saksilla
:lol: . Tilalle löytyi verhoiluhuopaa, joka asettuikin sitten nätisti paikalleen suhupurkkiliimalla. Ite asiassa mukavampi tuo on kuin se keinonahka ja ihan siisti. Kattoprojektille siis piste.


Tuo katon alkuperäinen väri, "Gygnus White", on muuten aika lähellä maalarinteipin väriä. Kuvissa näyttää valkeammalta kuin luonnossa.

Aiemmin tilasin Sor:ista alkuperäisen tyylistä kattoverhoilumateriaalia, mutta ei sitä saanut kunnolla asettumaan paikalleen, joten pilasin sen sitten kuumailmapuhaltimella ja saksilla

Tuo katon alkuperäinen väri, "Gygnus White", on muuten aika lähellä maalarinteipin väriä. Kuvissa näyttää valkeammalta kuin luonnossa.
BJ75 1987
# 274
# 274
Pakkaspäivän restaurointia keittiön pöydällä:
Samalla kun on nesteet poissa syylärin vaihdon takia, ajattelin kunnostella lämmityslaitteen ja hapotella kennon sisältä puhtaaksi. Lämppäriboxin sisässä kenno oli puoliksi tukossa (roskaa, pölyä ym.). Liuottelin kennon sitruunahapolla sisältäpäin, vihertävän ruskeaa liejua irtosi melkoinen määrä, saa nähä vaikuttaako hytin lämpeamiseen. Raportoin heti, kunhan lopulta pakkaseen pääsen testaamaan.
"Heater restoration kit": http://www.sor.com/sor/cat186.tam?xax=21113 Tuosta setistä laitoin uudet ruuvit, muoviset laakeripuslat vivustoon ja vaahtomuovit tiivisteiksi. Entiset tiivisteet varisi muruina lattialle.

Viimeisissä 40-sarjalaisissa on ollut muoviset ilmanohjaimet jalkatilojen suuntaan tuossa boxin alhaalla sivuissa (vanhemmissa peltiset pistehitsattu kiinni.) Jos tuollaiset muoviset ehjät ohjaimet joltakin löytyy, voisin ostaa pois.
Samalla kun on nesteet poissa syylärin vaihdon takia, ajattelin kunnostella lämmityslaitteen ja hapotella kennon sisältä puhtaaksi. Lämppäriboxin sisässä kenno oli puoliksi tukossa (roskaa, pölyä ym.). Liuottelin kennon sitruunahapolla sisältäpäin, vihertävän ruskeaa liejua irtosi melkoinen määrä, saa nähä vaikuttaako hytin lämpeamiseen. Raportoin heti, kunhan lopulta pakkaseen pääsen testaamaan.
"Heater restoration kit": http://www.sor.com/sor/cat186.tam?xax=21113 Tuosta setistä laitoin uudet ruuvit, muoviset laakeripuslat vivustoon ja vaahtomuovit tiivisteiksi. Entiset tiivisteet varisi muruina lattialle.
Viimeisissä 40-sarjalaisissa on ollut muoviset ilmanohjaimet jalkatilojen suuntaan tuossa boxin alhaalla sivuissa (vanhemmissa peltiset pistehitsattu kiinni.) Jos tuollaiset muoviset ehjät ohjaimet joltakin löytyy, voisin ostaa pois.
BJ75 1987
# 274
# 274
Homma etenee. Eturungon hiekkapuhallus + maalaus. Samalla asentelin uudet ohjauksen nivelet ja ohjausiskarin, jotka lähtivät matkaan viime syksynä Sorilta ("vahingossa" tuli hotelli varattua lomareissulla aika läheltä em. firmaa.)

Tuon 60:n tehostimen kanssa sopii näköjään paremmin 60:n ohjausiskarikin, 40:n iskarissa ei riittänyt liikevara. Raidetanko kääntyi samalla ohjausvarren yläpuolelle, kartioreiän muokkasi paikallinen sorvaamo.

Jostain syystä nuo kuvat saa aina jotenkin pilattua, nyttenkin ovat niin (yli?)valottuneen oloisia
...
Tuon 60:n tehostimen kanssa sopii näköjään paremmin 60:n ohjausiskarikin, 40:n iskarissa ei riittänyt liikevara. Raidetanko kääntyi samalla ohjausvarren yläpuolelle, kartioreiän muokkasi paikallinen sorvaamo.
Jostain syystä nuo kuvat saa aina jotenkin pilattua, nyttenkin ovat niin (yli?)valottuneen oloisia

BJ75 1987
# 274
# 274
varaa sitten useampi tunti aikaa SORrilla kiertämiseen, ja jos on hyvä tuuri niin itse Marv lähtee oppaaksi. viime kesänä pojan kanssa muutama tunti kierreltiin paikkoja itsensä päällikön kanssa. jotakin kuvastanee lafkan toiminnasta henkilöstömäärä, kesällä 08 sanoi sen olevan 21 heboa sisältäen muutaman meksikaani tätin jotka ompelee sisustusheebeleitä...