Kuva Kuva

HJ:n kytkimestä

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Olkku
Viestit: 41
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 5:06 am
Paikkakunta: Rauma

HJ:n kytkimestä

Viesti Kirjoittaja Olkku »

Vaikuttaa siltä että tojodasta olis kytkin loppumetreillä eli uuden hankinta olis edessä.
Auto on -86 HJ60 turbotettu, ahtoja 0,7 enkä ajatellut paljoa lisätä.
Sopiiko tuohon 61:sen kytkinpaketti?
Minkä merkkistä kytkinpakettia kannattaa harkita?
Vai onko suurta merkitystä pistääkö 60 vai 61 paketin? Siis kestävyyden kannalta.
Onko ehdotuksia mistä saisi edullisesti?
RASOR Rauman seudun offroad ry
Avatar
Arwi
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Kesä 06, 2007 10:02 am
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Arwi »

60 ja 61 eroo on ainakin asetelman tiukkuudessa jonka varmasti huomaa polkimessa ja kaiketi levyssäkin jotain?!?. En tiä kuinka 60in asetelmaa saa ainakin keväällä vaikutti ettei oo joka kioskissa. Aisin on alkuperä valmistaja ja en oo muita kokeillu kun kuulunu kentältä että halvat tarvikkeet alkaa ravisteleen vanhemmiten.

Oon eriäviäkin mielipiteitä nähny mutta ite sain tuolta kiitettävää palvelua. Tamgears
Avatar
kahvassa
Viestit: 50
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 1:04 pm

Viesti Kirjoittaja kahvassa »

Ainakin vuosimallista 7/87 ja siitä eteenpäin on painelaakerin halkasiassa eroo, mut soita tamgearssiin ja kysy sieltä muistaakseni rekisteri numerolla näki et kumpi laakeri kuuluu (itellä HJ-61 4/87)
Niin ja eikös HJ60:sen kytkin oo ilman tehostinta??
Saattaa 61:sen asetelma olla aika piukka

http://www.tamgears.com
Avatar
Arwi
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Kesä 06, 2007 10:02 am
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Arwi »

kahvassa kirjoitti: Niin ja eikös HJ60:sen kytkin oo ilman tehostinta??
Saattaa 61:sen asetelma olla aika piukka
Juu ei oo tehostinta ensin mietin että laittasin mutta en viitti. Eipähän tuu turhaa luistatettua. Eikä tartte korkokengissä ajella vaikka muuten on hyvin tyttömäinen ajokki. :wink:
Olkku
Viestit: 41
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 5:06 am
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Olkku »

Kyllä mun mielestä on tehostettu kytkin... ainakin menee letkut alipaine säiliöstä.
RASOR Rauman seudun offroad ry
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

Olkku kirjoitti:Kyllä mun mielestä on tehostettu kytkin... ainakin menee letkut alipaine säiliöstä.
Joo kyllä -86 mallisis 60:sis on jo tehostettu kytkin.
1987 LJ70
Avatar
Arwi
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Kesä 06, 2007 10:02 am
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Arwi »

Jollapaku kirjoitti:
Olkku kirjoitti:Kyllä mun mielestä on tehostettu kytkin... ainakin menee letkut alipaine säiliöstä.
Joo kyllä -86 mallisis 60:sis on jo tehostettu kytkin.
Jos kerran on tehostin niin ei tarvi miettiä vaan 61 mallin asetelma.
Olkku
Viestit: 41
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 5:06 am
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Olkku »

Mut ihmettelen silti miks kytkin on mielestäni kohtalaisen raskas...
Mites vauhtipyörän sorvaaminen auttaako?
RASOR Rauman seudun offroad ry
maaristeilijä
Viestit: 271
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
Paikkakunta: pälkäne

Viesti Kirjoittaja maaristeilijä »

paineasetelman kohdalta voi ulkokehältä ottaa millin korkeudesta pois niin toimii vielä hyvin,tulee vähän tiukempi ja pitää sittenkin kun levy on kulunut.mitäs kermapers...nilkkoja oikein löytyykään,ei ole kytkintehostinta ja vauhtipyörästä otettu milli pois eikä kyllä raskaaksi voi moittia mutta kai se voi tuntua raskaalta jos on ajellu automaattiautolla ennen :mrgreen:
maaristeilijä
osilpi
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:09 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Minulla HJ60 12h-t 61:n kytkimellä ilman tehostinta. On aivan käytettävissä, mutta tarkoitus silti asentaa tehostin, kunhan ehtii. Metsässä rupeaa jalka puutumaan aika helposti.

Ei ole raskas polkea, mutta on kohtuu raskas pitää pohjassa silloin, kuin joutuu hiipimään vähän kerralla kivikossa tms.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Olkku
Viestit: 41
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 5:06 am
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Olkku »

Siis en mä sitä tarkottanu että olis liian raskas eikä haittaa vaikka olis raskaampi.
Ihmettelin vain raskautta tehostuksesta huolimatta.

Nyt olis suunnitelma tilata Tamgears:ilta kytkinpaketti 61:sen asetelmalla.
Ja sitte vielä milli pois vauhtipyörän ulkokehältä ni tulee hyvä???

Mitäs HJ:n vauhtipyörä on halkaisjaltaan?
Tietäisi mihin menee sorvauttamaan...
RASOR Rauman seudun offroad ry
maaristeilijä
Viestit: 271
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
Paikkakunta: pälkäne

Viesti Kirjoittaja maaristeilijä »

älä ota sitten kahta milliä,tulee muuten kaks laatikon irrotusta päivässä,ei mulla niin käynyt mutta kaverilla. :oops:
maaristeilijä
Vastaa Viestiin