uusi perheenjäsen (Jii-Kuutonen tällä kertaa)
Valvoja: Käyttäjä
Parasta mitä Rover-yhteisö on ikinä tarjonnut ihmiskunnalle:
http://www.offroadpaja.fi/Rengasjutut.htm#Normi
http://www.offroadpaja.fi/Rengasjutut.htm#Normi
Juu, jouset väännetty alle. Etupää meni niinku elokuvissa, mutterikone laulamaan, vanhat pois, uudet tilalle, mikään ei ahistanu tai ollut ruostunu jumiin. Seuraavana päivänä takapään kimppuun, riiput lähti suht nätisti irti, rungonpää olikin sitten yks hiukka verran tiukassa. puol päivää pajavasaraa, lämpöä ja crc:tä niin rupes toyon jousen tappi irtoomaan. Onnesta soikeena sovittamaan uutta palikkaa alle ja ihmettelemään kun paketista tulee ihan erinäköistä tavaraa mitä vanhat oli. Tässä meikäläsen vehkeessä on 15 milliset riipukkeen ja rungonpään tapit edessä ja 18 milliset takana, eipä tullut mieleenkään että ne olis erikokoset. Jouset alle HJ:n vanhoilla puslilla ja vanhoilla riipukkeilla, Nyt odotellaan jos vaikka jossain vaiheessa sais pikkasen paksummat tapit.
Jossain kataloogissa tais olla että ennen -80 vuosmallia 15 milliset tapit ja -80 eteenpäin 18 milliset tapit, tää kun on tasan -80 niin tietenkin tässä on molempia...
Etupää nousi sen viis senttiä ja takapää pikkasen enemmän (ainakin se on vähän pers pystyssä) etupää tuntuu mukavan jämäkältä vanhoihin verrattuna, ei mitenkään turhan kovalta. Takapäästä voi joutua ottamaan lehden pois tai pitämään 500 kiloa tavaraa siellä koko ajan. saas nyt nähdä miltä se tuntuu ku vähän nöyrtyy.
Toinen lokasuojakin tuli ja oli kympin halvempi kun se toinen, eli molemmat lokasuojat 390€ Ei mun mielestä paha ku vertaa RTO-tuonnin 350€ kpl hintaan..
Jossain kataloogissa tais olla että ennen -80 vuosmallia 15 milliset tapit ja -80 eteenpäin 18 milliset tapit, tää kun on tasan -80 niin tietenkin tässä on molempia...
Etupää nousi sen viis senttiä ja takapää pikkasen enemmän (ainakin se on vähän pers pystyssä) etupää tuntuu mukavan jämäkältä vanhoihin verrattuna, ei mitenkään turhan kovalta. Takapäästä voi joutua ottamaan lehden pois tai pitämään 500 kiloa tavaraa siellä koko ajan. saas nyt nähdä miltä se tuntuu ku vähän nöyrtyy.
Toinen lokasuojakin tuli ja oli kympin halvempi kun se toinen, eli molemmat lokasuojat 390€ Ei mun mielestä paha ku vertaa RTO-tuonnin 350€ kpl hintaan..
Tuossa olis se "jälkeen" kuva

On se omasta mielestä ainakin ryhdikkäämmän olonen, riipukkeet, tapit ja puslat meni australian tilaukseen, ei ollut kuulemma euroopassa moisia palikoita, ei taida ihan äkkiä tulla...
Omasta aussi paketista tuli saapumisilmoitus tänään saa noutaa postista eli ei jäänyt tulliin, arvo oli jotain hiukan alta 300€, eikös tuommosesta summasta pitäis jotain veroja, tulleja yms. maksella? Ainakin joskus on alta satasen paketitkin jäänyt tulliin. No, parempi näin.
On se omasta mielestä ainakin ryhdikkäämmän olonen, riipukkeet, tapit ja puslat meni australian tilaukseen, ei ollut kuulemma euroopassa moisia palikoita, ei taida ihan äkkiä tulla...
Omasta aussi paketista tuli saapumisilmoitus tänään saa noutaa postista eli ei jäänyt tulliin, arvo oli jotain hiukan alta 300€, eikös tuommosesta summasta pitäis jotain veroja, tulleja yms. maksella? Ainakin joskus on alta satasen paketitkin jäänyt tulliin. No, parempi näin.
Sulla kävi tuuri...tepa78 kirjoitti: Omasta aussi paketista tuli saapumisilmoitus tänään saa noutaa postista eli ei jäänyt tulliin, arvo oli jotain hiukan alta 300€, eikös tuommosesta summasta pitäis jotain veroja, tulleja yms. maksella? Ainakin joskus on alta satasen paketitkin jäänyt tulliin. No, parempi näin.
BJ75 1987
# 274
# 274
Taas on tapahtunut, eli pikuppi käydä rouskutti työmaan pihalla ettei tartte jääkylmällä kopilla lähtee, siitä liikkeelle ja kotia kohti, työkaveri soittaa perästä ja kyselee että vieläks se vehje toimii? Kun täällä on kauhee lätäkkö öljyy pihassa... Vehkeet seis ja ihmettelemään, sieltä sitä valuu auton alta oikein kunnolla, ei pimeessä oikeen näe mistä tulee, öljytikusta ei kastu kun pää pikkasen. Onneks oli huoltis lähellä sieltä pönikkä öljyä ja koneeseen, tuntuu että tulee samantien läpitte, No, öljynpainetta tuntuu olevan joten varovasti körötellään pajalle ja puretaan vähän romua pois edestä että näkee tuhon laajuuden. Öljyä kului tikun ylärajasta alarajaan kymmenen kilometrin matkalla. Kuskin puolelta koko konehuone aivan öljyssä, vähän kävi mielessä että tuliko "käyttiksestä" rojekti. Vehkeet tulille ja lampun kanssa tutkimaan mistä vuotaa, alipaine pumpun letku tiensä päässä, oli hinkannut ilmanputsarin jalkaan ja reikä kyljessä, onneks oli varaletku hyllyssä. Aika s##tanasti voi tulla öljyä pihalle noin pienestä reijästä, eikös se ole useampi litra ylä ja alarajan väli?
Eipä kestänyt huoletonta ajoa kun muutama päivä, niin johan minikuormuri jätti huoltoaseman pihalle. Ei starttaa, kiva naksutus kyllä kuuluu. Releiden koputtelua ja yleistä ihmettelyä, ei tapahdu mitään, soitto kaverille ja hinaamalla käyntiin, ja taas pajalle. Startti käteen ja ihmettelyä, moottori pyörii mutta solenoidi mykkä. Varaston kätköistä HJ:n startti ja vertailua. On niin saman näkönen että vois vaikka mennäkkin, mut kun ei mene! kiinnitys reijät pultin paksuuden verran eri. HJ:n startista sopii moottori ja solenoidi hässäkkä tuohon orkkis starttiin. Tuommosta H-moottorin starttia varmaan mistään olis löytynytkään tähän hätään. Tuntuu että pyörittäiskin paremmin tuolla uudella kokoonpanolla, oiskos niissä startin moottoreissa jotain eroa?
Kyllähän tähän pikuppiinkin täytyy tommonen 2H vaihtaa niin vois jostain saada osiakin siihen, aika heikkoo on ton H-moottorin kanssa.
Tulipas taas tekstiä, kirjotellaan taas kun jotain hajoo
Eipä kestänyt huoletonta ajoa kun muutama päivä, niin johan minikuormuri jätti huoltoaseman pihalle. Ei starttaa, kiva naksutus kyllä kuuluu. Releiden koputtelua ja yleistä ihmettelyä, ei tapahdu mitään, soitto kaverille ja hinaamalla käyntiin, ja taas pajalle. Startti käteen ja ihmettelyä, moottori pyörii mutta solenoidi mykkä. Varaston kätköistä HJ:n startti ja vertailua. On niin saman näkönen että vois vaikka mennäkkin, mut kun ei mene! kiinnitys reijät pultin paksuuden verran eri. HJ:n startista sopii moottori ja solenoidi hässäkkä tuohon orkkis starttiin. Tuommosta H-moottorin starttia varmaan mistään olis löytynytkään tähän hätään. Tuntuu että pyörittäiskin paremmin tuolla uudella kokoonpanolla, oiskos niissä startin moottoreissa jotain eroa?
Kyllähän tähän pikuppiinkin täytyy tommonen 2H vaihtaa niin vois jostain saada osiakin siihen, aika heikkoo on ton H-moottorin kanssa.
Tulipas taas tekstiä, kirjotellaan taas kun jotain hajoo

BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
Löytyhän se mullekkin se haluttu lava Cruiseri.Maanviljelija tahto kaivurin,Lavosta löyty lava bj 45.Jotenkin hänen myynti ilmoitus veti minua puoleensa.Ajoin 800Km eli 1600Km .Heppu puhu Ruotsia Suomalaisittain oli pakko kysyä "Ootko meikäläisisiä". Ruotsin vallan aikaan pakko asutettin Pohjois Ruotsi Suomalaisilla about 1600 luku .Sydämessäni tunsin suurta iloa tavatessani hänet.Jälleen näkemisen riemu oli suuri.Vaikka en ollut tavannut tätä miekosta aikaisemmin.Oli hanuri homma vetää 3000Kg perävaunua lunta 15 cm. Lämpö 0 Celsius.Vaunussa kesä töppöset.Myyjä tais olla vanhaa veneen tervaaja sukua, ei pienintäkään ruostetta Cruiserin pohjassa.Tekniikka puoli oli kyllä saanu keppiä.Coolcruiserilta sain heti ensiapua.