Vinssi HJ 61:seen
Valvoja: Käyttäjä
Vinssi HJ 61:seen
Morjes arvon heimoveljet!
Tarkotus olis asentaa vinssi keulille. Nyt tarvittas kokemusta omaavia
mielipiteitä, eli laitetaanko sähköinen vai mekaaninenvinssi.
Millanen homma on asentaa toi mekaaninen ja mikä on kyseisen härvelin vetokyky n. suunnilleen. Ja jos sais vaikka vähä kuvia asennuksista
KIITOS!
Tarkotus olis asentaa vinssi keulille. Nyt tarvittas kokemusta omaavia
mielipiteitä, eli laitetaanko sähköinen vai mekaaninenvinssi.
Millanen homma on asentaa toi mekaaninen ja mikä on kyseisen härvelin vetokyky n. suunnilleen. Ja jos sais vaikka vähä kuvia asennuksista
KIITOS!
Mekaaninen:
+sat
Toimintavarma
Vetokyky
Hinta
-set
Ylitys, ei saa oikein nätisti piiloon
Ei pysty renkailla avittamaan kovin hyvin vedossa
Veto jää yllättävän useasti päälle
Ei voi vetää jos auto ei "käy"
Sähkönen:
+ sat
Saat juuri sen mihin budjetti riittää
Menee nätisti piiloon
Voi auttaa renkailla vedossa
Vaikka auto on sammunut, voi vinssata
asennuksen helppous
- set
Ei kestä kosteutta niin hyvin.
Enemmän rikkimeneviä osia/ hankalampi huoltaa
Useammin huollettava
vetotehon vajaus hintalaatusuhteessa
+sat
Toimintavarma
Vetokyky
Hinta
-set
Ylitys, ei saa oikein nätisti piiloon
Ei pysty renkailla avittamaan kovin hyvin vedossa
Veto jää yllättävän useasti päälle
Ei voi vetää jos auto ei "käy"
Sähkönen:
+ sat
Saat juuri sen mihin budjetti riittää
Menee nätisti piiloon
Voi auttaa renkailla vedossa
Vaikka auto on sammunut, voi vinssata
asennuksen helppous
- set
Ei kestä kosteutta niin hyvin.
Enemmän rikkimeneviä osia/ hankalampi huoltaa
Useammin huollettava
vetotehon vajaus hintalaatusuhteessa
Kadu mieluimmin sitä mitä olet tehnyt, kuin sitä mitä olet jättänyt tekemättä
Ittelle oon kans pikkuhiljaa kattellu rullaa nokalle ja muutamankerran mitä oon HJ60:illä "maastolinja-autolla" mettässä kieppunu en kaipaa yhtään lisää mittaa. Vaikka jotkut on saanu isolla työllä sitä mekaanistakin vietyä ylös ja sisään silti sähkönen on pienempi ja siihenähden pirusti helpompi ratkasu. 

No ei se nyt mun mielestä kovin iso työ ole tuo vinssin nosto ja sisäänpäin vienti. Eikä mikään mahdoton homma ole se mahan alle siirtokaan, pari päivää ja etuylitystä on rullakidan verran.Arwi kirjoitti: Vaikka jotkut on saanu isolla työllä sitä mekaanistakin vietyä ylös ja sisään silti sähkönen on pienempi ja siihenähden pirusti helpompi ratkasu.
Sähkövinssille sanon väyväy vaikka 60:sessä semmonen nokalla (vielä) onkin.
Mutta kukin toki tekee niin kuin parhaaksi näkee.
1987 LJ70
Edessä en oo nähny toteutusta jossa olis viety siäänpäin paljoo ylöspäin kylläkin. Haaveena olis että joskus sais toiseks tonne takapenkin tienoolle alle mekaanisen. Mutta seuraavana hankintalistalla olis sähkö virveliJollapaku kirjoitti: Eikä mikään mahdoton homma ole se mahan alle siirtokaan, pari päivää ja etuylitystä on rullakidan verran.
Sähkövinssille sanon väyväy vaikka 60:sessä semmonen nokalla (vielä) onkin.
Mutta kukin toki tekee niin kuin parhaaksi näkee.

Sähkövinssille vielä yksi miinus; jos oikeesti tarvii vinssata, vaikka edes nuppikuorma isoja tukkipuita mettästä suoralta vaijerilta, niin saattaapi sähkövinssistä nousta sauhu. Olettaen että sähkö piisais alkua pitemmälle. Joo, on vinssattu, mekaanisella ja täyspoka.
Plussana sähkövinssille on kauko-ohjausmahdollisuus, jos vaikka yksinään vinssaa hankalassa paikassa jotain muuta kun autoa liikkeelle. Siinä se on mekaanista parempi, ja tietysti siinä että auton ei välttämättä tarvitse käydä muutamaan minuuttiin.
Plussana sähkövinssille on kauko-ohjausmahdollisuus, jos vaikka yksinään vinssaa hankalassa paikassa jotain muuta kun autoa liikkeelle. Siinä se on mekaanista parempi, ja tietysti siinä että auton ei välttämättä tarvitse käydä muutamaan minuuttiin.
TP
Väittäsin kyllä et on helpompi ja nopeempi törkätä alkuperäinen mekaaninen nokalle...siis edellyttäen et ostaa "koko paketin"Flash kirjoitti:
Sähkönen:
+ sat
Saat juuri sen mihin budjetti riittää
Menee nätisti piiloon
Voi auttaa renkailla vedossa
Vaikka auto on sammunut, voi vinssata
asennuksen helppous