jarrutettu hojo ja kennon asennus
Valvoja: Käyttäjä
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
- Paikkakunta: pälkäne
jarrutettu hojo ja kennon asennus
käytiin perjantaina harisella dynottamassa kaverin hj 60 johon vaihdettu 61sen kone,vähän ainetta annettu lisää ja kuuleri keulalle sekä umpivakio ct 26 josta ahtoja nostettu hieman.216hp ja 603nm 1,2bar ahdoilla.ei mikään kiihdytysauto tosiaan mutta vakio turpokoneeseen ero on havaittavissa jo persedynollakin.
Viimeksi muokannut maaristeilijä, Ma Marras 24, 2008 11:31 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
maaristeilijä
Re: jarrutettu hojo
Ei huono.maaristeilijä kirjoitti:käytiin perjantaina harisella dynottamassa kaverin hj 60 johon vaihdettu 61sen kone,vähän ainetta annettu lisää ja kuuleri keulalle sekä umpivakio ct 26 josta ahtoja nostettu hieman.216hp ja 603nm 1,2bar ahdoilla.ei mikään kiihdytysauto tosiaan mutta vakio turpokoneeseen ero on havaittavissa jo persedynollakin.


Mittailtiinko pakolämpöjä/-paineita? Ja kuinka tummana oli mökin sisäilma poljennan päätteeksi?
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
- Paikkakunta: pälkäne
ei mitattu vielä mutta asennetaan sillekin puolelle oma mittari niin ei tarvi hajottaa ainakaan vahingossa.letku meni imuriin ja kyllä katolta nousi pari metriä korkea harmaa patsas kaakko asennossa.tajuttiin myöhässä paljonko oli pyörimisnopeutta renkaissa mutta näköjään q nopeusluokan rengas kestää ainakin hetkellisesti 196kmh vauhdin.pitää vissiin kaivaa jostain eri renkulat sitten kun oma kärry menee jarruun.olis tarkoitus tunkea master powerin ox 40 pannun jatkoksi.selviää varmaankin mitä 12ht kestää ennenkuin se lakkaa kestämästä.
maaristeilijä
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
ittekin on pitänyt käydä penkittämäs hj-60, jossa ct-26 (4mm isommalla imusiivellä) ja 30x80cm coolerilla! ahtoja olen pitäny 1bar mutta kyllä sieltä helposti enempikin lähtee:)! mutta on aina jäänyt, kun ei ole lähellä mitään paikkaa! voikohan sinne mennä creepy renkailla vai pitääkö olla katurenkaat?
ps. olis ylimääräsenä rempattu ct-26 jossa kans 47mm kompurasiipi!
ps. olis ylimääräsenä rempattu ct-26 jossa kans 47mm kompurasiipi!
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
- Paikkakunta: pälkäne
ei vielä tarvinnut koskea niihin ruuveihin jotka löytyvät pumpun päältä siten että imusarjan joutuu irroittamaan.kaasupolkimeen lisää liikerataa ja sitten peruutetaan pari kierrosta sitä isoa mollukkaa joka taas rajoittaa pumpun kyljestä tulevan vivun liikettä.selkeetä vai.lopputulos toistaiseksi meni niin että oma päristin kiihtyy melkein samaan kun kaverilla mutta kun ei ole vielä kennoa niin ei pysty ajamaan kaasu lattiassa edes kymmentä kilometriä kun rupee lämmöt nousemaan.huiput nyt 180kmh kepsin mukaan muutaman kilometrin kiihdytyksen jälkeen.herra flash on oikeassa melkein sillä pohjapanssarin ja tractionbarin puutteen vuoksi kaveri ei tullut omalla autollaan.tosin ei niitä sullakaan ole mutta jos pohja on 70cm maasta tai enemmän niin joka kivi eikä kanto tee tuhmuuksia alustaan.toista se on meillä kun autot on enemmän asvaltille tehtyjä(helmat 60cm korkealla).voi viedä renkailla kuin renkailla mutta kun yleensä jarrutus tapahtuu isoimmalla vaihteella niin nopeudet rupeaa olemaan siellä kahdensadan korvilla jolloin maastorenkaat voivat sanoa piks ja poks sekä heitellä isoja kumin kappaleita pitkin poikin.sitä ainetta löytyy lisää kahden hatun alta pumpun yläreunasta,toinen tulipellin puolelta ja toinen melkein vastapäätä keulan puolelta.tulipellin puoleista nyt ruuvattu sisäänpäin 4,5 kierrosta ja toista ulospäin 5.
maaristeilijä
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
- Paikkakunta: pälkäne
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
- Paikkakunta: pälkäne
kuulostaa oikeesti aika hurjilta lukemilta melkein vakioksi 12H-T mjoottoriksi, ja noin pienillä ahdoilla, ja vakio kytkimellä.....
olen tallikaverini puuhia muutaman vuoden seurannut 12H-T:n virkistyksessä. vakio kytkimstä ei ole ollut pitkään aikaan mitään riemua, centerforce dual friction poistettu käytöstä pitämättömänä, sillä tosin luistavana saatiin penkissä mitattua vääntöä 620nm. nyt käytössä aussie poikain mukaan pitävin malli mitä yksilevyisenä saa, ja sekin luistaa...kyseessä juurikin nämä mitä Timo alkaa kaupata, tilasin suoraan aikanaan ja ollut käytössä useamman kuukauden.
kone oli alkuun modatulla vakio pumpulla, sitten eräällä työkoneen rivipumpulla joka nyt luistattaa kytkintä ylempänä sawossa, ja nyt modatulla jakajapumpulla. pumput tehnyt eräs H.Mustola jolla todistetusti kykyjä loihtia pumpuista ulos rehua. pakoputkisto taatusti hengittää eikä ilmanputsarikan ahdista, kokeillut ahtimet tulleet turbopajalta eli ei ct-26
tulee vaan mieleen että kuinkahan vertailukelpoisia nää eri penkeissä saadut lukemat on??? kun lukee näitä juttuja niin tulee väkisin mieleen että jossakin mättää tai sitten virityksien toteuttamisesta johtuvat erot ovat käsittämättömän suuria. toiset onnistuu ja toiset ei...
esim. jos ottaa verrokiksi Pulun 2Lt koneen ja mun 2L koneen, en tiedä että mitä Pulu on tehnyt omalleen mutta kun omaani dynotettiin niin siinä oli cooleri, garretin to3 ja vakio pumppu josta syöttöjä lisätty pientä vaille maximit, ahtoja 1,1bar. penkki sama missä kaverin 12H-T dynotettiin.
koneteho 137hp/4071rpm
vääntö 307nm 2305rpm
pyöräteho 108hp
nyt itsellä Mustolan modaama ja ero vakioon verrattuna tuntuva, en ole tosin käyttänyt penkissä mutta aiemmin luistamaton keraaminen hoppapoppakytkin luistaa tarvittaessa tarpeettomasti.
olen tallikaverini puuhia muutaman vuoden seurannut 12H-T:n virkistyksessä. vakio kytkimstä ei ole ollut pitkään aikaan mitään riemua, centerforce dual friction poistettu käytöstä pitämättömänä, sillä tosin luistavana saatiin penkissä mitattua vääntöä 620nm. nyt käytössä aussie poikain mukaan pitävin malli mitä yksilevyisenä saa, ja sekin luistaa...kyseessä juurikin nämä mitä Timo alkaa kaupata, tilasin suoraan aikanaan ja ollut käytössä useamman kuukauden.
kone oli alkuun modatulla vakio pumpulla, sitten eräällä työkoneen rivipumpulla joka nyt luistattaa kytkintä ylempänä sawossa, ja nyt modatulla jakajapumpulla. pumput tehnyt eräs H.Mustola jolla todistetusti kykyjä loihtia pumpuista ulos rehua. pakoputkisto taatusti hengittää eikä ilmanputsarikan ahdista, kokeillut ahtimet tulleet turbopajalta eli ei ct-26
tulee vaan mieleen että kuinkahan vertailukelpoisia nää eri penkeissä saadut lukemat on??? kun lukee näitä juttuja niin tulee väkisin mieleen että jossakin mättää tai sitten virityksien toteuttamisesta johtuvat erot ovat käsittämättömän suuria. toiset onnistuu ja toiset ei...
esim. jos ottaa verrokiksi Pulun 2Lt koneen ja mun 2L koneen, en tiedä että mitä Pulu on tehnyt omalleen mutta kun omaani dynotettiin niin siinä oli cooleri, garretin to3 ja vakio pumppu josta syöttöjä lisätty pientä vaille maximit, ahtoja 1,1bar. penkki sama missä kaverin 12H-T dynotettiin.
koneteho 137hp/4071rpm
vääntö 307nm 2305rpm
pyöräteho 108hp
nyt itsellä Mustolan modaama ja ero vakioon verrattuna tuntuva, en ole tosin käyttänyt penkissä mutta aiemmin luistamaton keraaminen hoppapoppakytkin luistaa tarvittaessa tarpeettomasti.
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
- Paikkakunta: pälkäne
no voi perkele jollei ne aussikytkimet sitten pidä,täytyy eka odottaa se hinta niin voi alkaa värkkäilemään tuplalevy viritystä jos se on kovin kallis se sahvari.ja kun olis tarkoitus tunkea ilmaa koneeseen 1,5-2 bar paineella joskus tulevaisuudessa niin olis kiva jos 600-800 een kytkin pitää tai sitten alkaa itkettämään lujaa
maaristeilijä
Ai ei ne keraamisetkaan pidä noita hulluja tehoja? Mulle tulossa exedyn safari tuff paketti 12-ht perään mut se on sit varmaan muuten ihan kun vakio mut vähän jäykempi asetelma vaan. Lepoantti viittitkö laittaa vaikka privalla hintatietoja tosta keraamisesta paketista niin voi vähän vertailla. Ei sen puoleen tossa omassa hojarissa menis vaik motonet kytkin kun siit on tulos vaan vetoauto mut kun noit keraamisia sais berttaankin ja siin lähtee vakio kytkin luistaan jos pitkälpuolel tahkoo.
http://cgi.ebay.com.au/HJ61-4-0LTR-12HT ... dZViewItem
http://cgi.ebay.com.au/HJ61-4-0LTR-12HT ... dZViewItem