Toyotan etuperät!
Valvoja: Käyttäjä
Toyotan etuperät!
Laitetaas tännekkin tuo sama kyssäri kuin offipalstan puolelle eli ongelma on seuraava:
Hankin läjään "vähän" ajetun etuakselin kokonaisena. Syy tähän oli se, että nelikko päällä etupää rasituksessa paukkui kunnolla ja ääni oli sitä luokkaa että edes meikäläisen korvat sitä eivät kestäneet vaikka huono kuulo onkin.
Nyt paikallaan olevassa akselissä etuperän merkintä on (muistaakseni) 73L ja tilalle hankkimassani akselissa joka tuoreessa maalissa pestynä ja puleerattuna on merkintä 63H. Eli onko nykyiseen kulkimeeni vaihdettu murikka joskus?
Itse epäilen että kaikki ei nyt ole kohdallaan eli onko näillä merkinnöillä eroa ja jos on niin mitä? Tämä uusi etuakseli on peräsin myös LJ-70 mallista mutta vuosimallia en tiedä. Oma autoni on mallia -87 2.4 suunnattomasti ahdettu dieseli.
Hankin läjään "vähän" ajetun etuakselin kokonaisena. Syy tähän oli se, että nelikko päällä etupää rasituksessa paukkui kunnolla ja ääni oli sitä luokkaa että edes meikäläisen korvat sitä eivät kestäneet vaikka huono kuulo onkin.
Nyt paikallaan olevassa akselissä etuperän merkintä on (muistaakseni) 73L ja tilalle hankkimassani akselissa joka tuoreessa maalissa pestynä ja puleerattuna on merkintä 63H. Eli onko nykyiseen kulkimeeni vaihdettu murikka joskus?
Itse epäilen että kaikki ei nyt ole kohdallaan eli onko näillä merkinnöillä eroa ja jos on niin mitä? Tämä uusi etuakseli on peräsin myös LJ-70 mallista mutta vuosimallia en tiedä. Oma autoni on mallia -87 2.4 suunnattomasti ahdettu dieseli.
Murikka!
Laiskuuttani en ole paikoillaan olevaan purkanut irti välitysten tarkistamiseksi. Pitää käyttää levällään, sillähän se selviää mitä sinne on laitettu ja vaihtaa tuon vähän käytetyn tilalle sinne sitten.
Re: Murikka!
näkisköhän öljyropun reijästä lautaspyörän hampaat? maalitussilla merkkais ja sit pyörittelis ja laskis hampaat. sitä ku olis helppo tutkia ku akseli on irrallaa. välttyis purkamiselta. ja meijän tallilla on irtomurikka 4.88 välityksellä niin voisin laskea hampaat siitä.MKLa kirjoitti:Laiskuuttani en ole paikoillaan olevaan purkanut irti välitysten tarkistamiseksi. Pitää käyttää levällään, sillähän se selviää mitä sinne on laitettu ja vaihtaa tuon vähän käytetyn tilalle sinne sitten.
1979 BJ-40 V8
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
- Paikkakunta: pälkäne
no minä olen sitä mieltä että läjässä on aina 4.88 välitys.
mutta ei sen purkaminenkaan nyt mikään suuri homma ole.
ja voi olla aika vaikea huomata eroa jos siellä on esi 5.29 tai 4.56 välitys kun pyörittelee kardaanista.
tai sit niputat ja kokeilet nelivetoa varovasti jollain soralla yms että huomaan miten toimii. jos on eroja voipi olla aika välyksetön voimansiirto

mutta ei sen purkaminenkaan nyt mikään suuri homma ole.
ja voi olla aika vaikea huomata eroa jos siellä on esi 5.29 tai 4.56 välitys kun pyörittelee kardaanista.
tai sit niputat ja kokeilet nelivetoa varovasti jollain soralla yms että huomaan miten toimii. jos on eroja voipi olla aika välyksetön voimansiirto




-
- Viestit: 271
- Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
- Paikkakunta: pälkäne
Läjään vain!
Taidan nakata tuon akselin paikoilleen ja testata. Alkaa viikon päästä hirven mehtuut ja muut niin kaikki vetävät pyörät ovat kyllä tarpeen...
Ja vaikka välykset olis poiskin niin olis se parempi kuin mitä tällä hetkellä, pitää sellaisen metelin ja paukkeen kun etupäätä joutuu rasittamaan
Ja vaikka välykset olis poiskin niin olis se parempi kuin mitä tällä hetkellä, pitää sellaisen metelin ja paukkeen kun etupäätä joutuu rasittamaan

-
- Viestit: 271
- Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
- Paikkakunta: pälkäne
Vanha malli näyttäis olevan!
Tuo koko aksula, iskarit on erillään... Vanha aksula on irti ja aamulla laitan uuden paikoilleen sittenhän sen näkee tuleeko stoppi eli oliko sittenkin RJ:n perä...
Kaveri jolta akselin hankin sanoi sen olevan vastaavasta rottelosta kuin omani...
Kaveri jolta akselin hankin sanoi sen olevan vastaavasta rottelosta kuin omani...