HJ:n savut
Valvoja: Käyttäjä
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ma Heinä 03, 2006 1:39 pm
- Paikkakunta: Oulu
HJ:n savut
Tästä on varmaan puhuttu ennenkin. Kävin leimalla ja savut oli HJ61:sä 4.6!!
Mistä päästä kannattaa alottaa tutkiminen?? Vai pitäiskö alottaa samantien purkaminen?
Klasumatti
Mistä päästä kannattaa alottaa tutkiminen?? Vai pitäiskö alottaa samantien purkaminen?
Klasumatti
Klasu
Ilmanputsari ja pakoputkisto, tai vähintään äänenvaimennin vaihtoon, niin kyllä se siitä.
Eli änkkäri on sellainen veijari näissä malmikasoissa, että sinne tekeytyy paskaa, jota voi polkea savumittariin. Yksi hyvä konsti on ajaa ennen leimaa reilumpi matka, vaikkapa kymmenen kilometriä pienellä vaihteella ja isoilla kierroksilla (n.3000rpm). Itsellä ainakin aikoinaan huomasi pidemmän vingutuksen jälkeen, varsinkin pimeällä, kuinka pakoputkesta rupesi suihkuamaan kipinöitä..
Eli tuskin sulla on mitään ns. vikaa, vaikka leimaa ei päästöjen vuoksi tulekaan.
Edittinä..
Meilläkin taannoin katsastettiin HoJo, josta oli viidestä pytystä puristusrenkaat poikki.. Starttas helevetin huonsti ja oli laiska, mutta silti meni leimalta läpi. Tuskin sulla tuon suurempaa vikaa siinä voi olla.
Eli änkkäri on sellainen veijari näissä malmikasoissa, että sinne tekeytyy paskaa, jota voi polkea savumittariin. Yksi hyvä konsti on ajaa ennen leimaa reilumpi matka, vaikkapa kymmenen kilometriä pienellä vaihteella ja isoilla kierroksilla (n.3000rpm). Itsellä ainakin aikoinaan huomasi pidemmän vingutuksen jälkeen, varsinkin pimeällä, kuinka pakoputkesta rupesi suihkuamaan kipinöitä..
Eli tuskin sulla on mitään ns. vikaa, vaikka leimaa ei päästöjen vuoksi tulekaan.
Edittinä..
Meilläkin taannoin katsastettiin HoJo, josta oli viidestä pytystä puristusrenkaat poikki.. Starttas helevetin huonsti ja oli laiska, mutta silti meni leimalta läpi. Tuskin sulla tuon suurempaa vikaa siinä voi olla.
Camperhommia Troopyllä.
# 254
# 254
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ma Heinä 03, 2006 1:39 pm
- Paikkakunta: Oulu
No se,
Painelen heti huomenna kauppaan ja haen putsarin. Muuta vikaa ei hojottimesta löytynytkään. Pakoputken takapää meni keväällä poikki ja se tuli silloin vaihdetuksi. Onko se varsinaine äänenvaimennin se putken viimeinen pönttö. Jonsei muuten puhistu niin kuumennan perhanan toholla ja lähen sitte paanalle.
Painelen heti huomenna kauppaan ja haen putsarin. Muuta vikaa ei hojottimesta löytynytkään. Pakoputken takapää meni keväällä poikki ja se tuli silloin vaihdetuksi. Onko se varsinaine äänenvaimennin se putken viimeinen pönttö. Jonsei muuten puhistu niin kuumennan perhanan toholla ja lähen sitte paanalle.
Klasu
Se pikkupönttö on joku mikälie.. Varsinainen ongelma asuu siellä HoJon vatsan alla, eli se tynnyrin kokoinen pömpeli.Klasumatti kirjoitti:No se,
Painelen heti huomenna kauppaan ja haen putsarin. Muuta vikaa ei hojottimesta löytynytkään. Pakoputken takapää meni keväällä poikki ja se tuli silloin vaihdetuksi. Onko se varsinaine äänenvaimennin se putken viimeinen pönttö. Jonsei muuten puhistu niin kuumennan perhanan toholla ja lähen sitte paanalle.
Camperhommia Troopyllä.
# 254
# 254
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ke Touko 02, 2007 8:48 pm
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Mulla oli joskus hiacen kanssa savujen kanssa ongelmia uudesta ilmanputsarista huolimatta. Kävin paikallisella toyota velholta kysymässä mitä remonttia pitää ruveta tekemään niin se sanoi ettei mitään ja myi pullon Forte nimistä diesel moottorin puhdistus ainetta ja sanoi että tuo tankkiin ja ajat tankin tyhjäksi seuraavalla tankillisella katsastukseen. Ei ole ollut sen jälkeen ikinä ongelmia savujen kanssa.
Toyota Land Cruiser. Arjen yläpuolella.
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
ekaa kertaa kun katsastin hjta niin ajelin muutaman tankillisen red line lisäaineen kanssa, ja katsastukseen niin päästöt oli jotain 0,9
seuraavana vuonna ilman mitää litkuja 2,7
sitten turbo koneeseen uudet suuttimet, venttilien hionta ja venttilivarren kumit, niin taas oli liki 3 pinnassa!
pitää syksyllä kokeilla taas jonkun litkun kanssa!
puhdas suodatin on aina ollut ja syöttöruuvi varmasti samassa asennossa!
seuraavana vuonna ilman mitää litkuja 2,7
sitten turbo koneeseen uudet suuttimet, venttilien hionta ja venttilivarren kumit, niin taas oli liki 3 pinnassa!
pitää syksyllä kokeilla taas jonkun litkun kanssa!
puhdas suodatin on aina ollut ja syöttöruuvi varmasti samassa asennossa!
Savut
Mitäs asiantuntijat sanos semmosesta , että pienentäs syöttöö (katsastuksen ajaks) ohje löytyy hausta!!??
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
Joo uudet suotimet peliin ja savumittaus mielellään muualla kun katsastus konttorilla.
Myös tukkoinen pa suodin vaikuttanee savuihin.
Nämä jälki turbo vehkeet (hj60,bj:t,ym) jotka ovat paine-ero säätimellä ovat vielä asia erikseen eli kannattaa kääntää se kaasuläpän yläpuolinen nippeli kuten se on alun perin ollutkin,ja säätää syötöt pienemmälle,ja huolehtia siitä ettei varmasti kierrä liikaa!
Ite konttorilla käydessä inssi kierrätti bj:tä 4800rpm/min
Tietysti ohjeet on ohjeet,mutta savumittauksella noilla kierroksilla ei ole mitään tekemistä mitään virkaa koska ajokierrokset asettuvat max. 3500 pintaan.
Ja silloinkin alkaa olla jo 140 km/h vauhtia
No omavika mitäs menin sinne vanhalla autolla,eli savut kannattaa mitata siellä missä on mahdollisuus tehdä tarvittavat korjaukset,tai säädöt.
Ja missä on vähemmän vihamielistä porukkaa töissä.
Myös tukkoinen pa suodin vaikuttanee savuihin.
Nämä jälki turbo vehkeet (hj60,bj:t,ym) jotka ovat paine-ero säätimellä ovat vielä asia erikseen eli kannattaa kääntää se kaasuläpän yläpuolinen nippeli kuten se on alun perin ollutkin,ja säätää syötöt pienemmälle,ja huolehtia siitä ettei varmasti kierrä liikaa!
Ite konttorilla käydessä inssi kierrätti bj:tä 4800rpm/min
Tietysti ohjeet on ohjeet,mutta savumittauksella noilla kierroksilla ei ole mitään tekemistä mitään virkaa koska ajokierrokset asettuvat max. 3500 pintaan.
Ja silloinkin alkaa olla jo 140 km/h vauhtia
No omavika mitäs menin sinne vanhalla autolla,eli savut kannattaa mitata siellä missä on mahdollisuus tehdä tarvittavat korjaukset,tai säädöt.
Ja missä on vähemmän vihamielistä porukkaa töissä.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Tuosta savumittaustyylistä senverran, että erästä raskaamman kaluston dieselasentajan mietteitä suurpiirteisesti lainaten:
Dieselin savujenmittaus tyyli on järjetön. Ensinnäkin, vanhempi dieselkone kuulemma rajoittaa kierrokset pumpulta ja kun pumppu rajoittaa jotain, niin silloin se yleensä kusee, pätkii ja porsastaa.. Toiseksi, koska viimeksi kukaan meistä on kuormittanut esimerkiksi HJta huippukierroksilla? Itse en muista muuta kertaa, kuin Ylläs Trophyssä, aamuyön tunteina, helevetin väsyneenä, juuri ennenkuin etuvetonivel posahti.
Se vaan, kun joku insinjööri on keksinyt tällaisen testaustavan, eikä kukaan viisas ollut panemassa kapuloita rattaisiin.
Dieselin savujenmittaus tyyli on järjetön. Ensinnäkin, vanhempi dieselkone kuulemma rajoittaa kierrokset pumpulta ja kun pumppu rajoittaa jotain, niin silloin se yleensä kusee, pätkii ja porsastaa.. Toiseksi, koska viimeksi kukaan meistä on kuormittanut esimerkiksi HJta huippukierroksilla? Itse en muista muuta kertaa, kuin Ylläs Trophyssä, aamuyön tunteina, helevetin väsyneenä, juuri ennenkuin etuvetonivel posahti.
Se vaan, kun joku insinjööri on keksinyt tällaisen testaustavan, eikä kukaan viisas ollut panemassa kapuloita rattaisiin.
Camperhommia Troopyllä.
# 254
# 254
Laitoin keväällä pikkupöntön sen Nallen mainitteman tynnöörin tilalle ja putki sivusta ulos. Pullo Fortea ja mainittu huudatusajelu (jopa 3000 rpm) Katsurille ja kertapolkasulla 0.6. Luojan kiitos. (Kyllä se pikkupönttökin jonkin verran vaimentaa. onneks katsurilla oli kuulosuojaimet..)
Mun tekee niin saatanan häijyä kun katsuri polkee autoa kuin tulpatonta mopoa. Mulla ajossa harvoin käy kierrokset yli 2500.
Kuonoon pitäs tyrkätä tommosia päästötestien suunnittelijoita.
Ja sitäpaitti, on tää yhtä silmänlumetta kun 51 viikkoa savut on mitälie, ja jokunen päivä ennen TÄRKEÄTÄ TESTIÄ poljetaan noet pakoputkesta ja kikkaillaan arvot kohilleen..
Mun tekee niin saatanan häijyä kun katsuri polkee autoa kuin tulpatonta mopoa. Mulla ajossa harvoin käy kierrokset yli 2500.
Kuonoon pitäs tyrkätä tommosia päästötestien suunnittelijoita.
Ja sitäpaitti, on tää yhtä silmänlumetta kun 51 viikkoa savut on mitälie, ja jokunen päivä ennen TÄRKEÄTÄ TESTIÄ poljetaan noet pakoputkesta ja kikkaillaan arvot kohilleen..
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -