4runner korotus ja takajarrujen toiminta
Valvoja: Käyttäjä
4runner korotus ja takajarrujen toiminta
Kyseessä vuoden 1990 bensa runneri jossa on Ironmanin 50 mm korottavat takajouset ja edestä on vähän kirrattu vääntösauvoja. Olen sepittänyt jarruja (kaikki uudet putket, pääsylinterin korjaussarja, jne.)Jarrut on ilmattu viimeisen päälle, mutta silti poljin tuntuu vähän pehmeältä ja jos painaa poljinta kunnolla auton käydessä se painuu lattiaan asti. Dynamometri kuitenkin näytti, että edessä jarrut on ok, mutta taakse pitäisi saada lisää jarrutehoa. Miten se alppiventtiilihässäkkä tulee viritellä, jos autoa on korotettu. Näillä jousilla alppiventtiilistä jarrupaineen säätimelle menevän poikittaistangon liike ei riitä laisinkaan liikuttamaan venttiilin mäntää. Nyt olisi hyvät neuvot kalliit![/b]
Mitä isommat renkaat = sitä kauemmas kiinni!
Eikös siinä taka-akselin päällä ole ole tangon korkeus säätöä, ainakin 61:ssä on. Irroita tanko akselin päältä ja nosta se ylemmäks vaikka nippusiteillä. Sitten vaikka hiekkatielle kokeilemaan että takarenkaat menee vähän eturenkaiden jälkeen lukkoon. Ja kun oikea tankon korkeus on löytynyt niin tee uus kiinnike jos vanhassa ei ole säätöä. Polkimen painuminen voi johtua siitä että takajarrujen kengät on liian kaukana rummusta. Laita käsijarru päälle ja kokeile sitten jos auttaa niin vika on siinä.