HJ ulosoton kierrokset
Valvoja: Käyttäjä
HJ ulosoton kierrokset
Osaasko joku sanoa paljonko kierroksia HJ:n ulosotto pyörii minuutissa.Maksimi kierrokset ja minimi kierrokset tai eres jotain osviittaa jenkamäärästä.
En osaa sanoa,mutta nosta takarengas ylös ja pyörittele ulosotto päällä ja takavedolla vinssin tai takakardaanista,ja laske montako kierrosta pyörii vinssin kardaani kun takakardaani pyörii esim. kymmenen kierrosta.
Niin loput voinee laskea esim.ohje kirjasta löytyvillä eri vaihteiden välityksillä.
Niin loput voinee laskea esim.ohje kirjasta löytyvillä eri vaihteiden välityksillä.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Oisko helpompi kytkea vinssi paalle koneen ollessa tyhjakaynnilla ja laskea ne kierrokset suoraan vinssilta eri vaihteilla. Ei se montaa kertaa kuitenkaan minuutissa pyorahda 

SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
No, pääloota on vapaalla, keppi irti ja reikä niin hyvin teipattu, etten alkanu kytkinakselista pyörittään. Nelonenhan on suora. Jakiksen isopuolikinhan on muistaakseni suora 1:1, eikö?
Kakssuuntanen ulosotto on 1:1 (suora) kun kardaani pyörii samaan suuntaan ku takakardaani, ja 1:1,25 (nopeampi) kun pyörii erisuuntaan. Eli kun takakardaanin laipasta käänsi 4 kertaa 90 astetta, niin ulosotto pyörähti 4 kertaa 90 astetta samaan suuntaan tai 5 kertaa 90 astetta eri suuntaan.
Kakssuuntanen ulosotto on 1:1 (suora) kun kardaani pyörii samaan suuntaan ku takakardaani, ja 1:1,25 (nopeampi) kun pyörii erisuuntaan. Eli kun takakardaanin laipasta käänsi 4 kertaa 90 astetta, niin ulosotto pyörähti 4 kertaa 90 astetta samaan suuntaan tai 5 kertaa 90 astetta eri suuntaan.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Selitäppäs nyt mitenkä tuo voi olla mahdollista?hj60 kirjoitti:No, pääloota on vapaalla, keppi irti ja reikä niin hyvin teipattu, etten alkanu kytkinakselista pyörittään. Nelonenhan on suora. Jakiksen isopuolikinhan on muistaakseni suora 1:1, eikö?
Kakssuuntanen ulosotto on 1:1 (suora) kun kardaani pyörii samaan suuntaan ku takakardaani, ja 1:1,25 (nopeampi) kun pyörii erisuuntaan. Eli kun takakardaanin laipasta käänsi 4 kertaa 90 astetta, niin ulosotto pyörähti 4 kertaa 90 astetta samaan suuntaan tai 5 kertaa 90 astetta eri suuntaan.
HJ61 vm88, Lukot, Vinssi, soa
#332
#332
- werzu
- Viestit: 389
- Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
- Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
- Viesti:
Ulosotto
Enpä tiedä miten insinööri on saanut muuttuva hampaiset rattaat aikaiseksi.
Kaippa kaiken järjen mukaan välitys on sama pyöritys suunnasta riippumatta.
Kaippa kaiken järjen mukaan välitys on sama pyöritys suunnasta riippumatta.
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
Kaiken järjen mukaan tuo "input gear" on pakin puolelta pienempi, ettei se ota jakiksen puolella siihen pääakselin vinohampaiseen rattaaseen, ja että tuo "reverse idler gear" sopii pienempiin kuoriin. Ja kun pyörittävä ratas on pienempi, on välitys tiuhempi.

-84 manuaalissa ois ollu selkeämpi kuva, mutta siinä oli vaan ykssuuntanen ulosotto, tää on -80 manuaalista. Tuo ratas 3 on siis tuossa jakiksen reunassa, ja vaihdelaatikon pääakseli pyörittää sitä taemmasta rattaasta (kuvassa vasemmalla). Välipyörä 6 pyörii koko ajan mukana tuosta 3:n etuosasta, ja kiilojen 12 välissä olevaa lähtöakselilla olevaa pyörää siirtämällä valitaan kumpaan rattaaseen se vastaa ja kumpaan suuntaan se pyörii.
Ykssuuntanen on oletettavasti ja kuvasta arvioituna 1:1, mutta en voi varmistaa.
-84 manuaalissa ois ollu selkeämpi kuva, mutta siinä oli vaan ykssuuntanen ulosotto, tää on -80 manuaalista. Tuo ratas 3 on siis tuossa jakiksen reunassa, ja vaihdelaatikon pääakseli pyörittää sitä taemmasta rattaasta (kuvassa vasemmalla). Välipyörä 6 pyörii koko ajan mukana tuosta 3:n etuosasta, ja kiilojen 12 välissä olevaa lähtöakselilla olevaa pyörää siirtämällä valitaan kumpaan rattaaseen se vastaa ja kumpaan suuntaan se pyörii.
Ykssuuntanen on oletettavasti ja kuvasta arvioituna 1:1, mutta en voi varmistaa.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.