olis tarkoitus laittaa hj61 89 tekniikka bj-40 77:aan.mitä tulisi ottaa huomioon noin kaiken kaikkiaan .ajattelin käyttää bj:N laatikkoa ja jakolaatikkoa,onko välityksiä syytä muuttaa.hj:sta kone ja akselit, ohjaus tehostin ,webasto. vai kuinka tulisi muutos toteuttaa ,bj:N runko on puhallettu ja maalattu epoksilla temakoat rm 40. uutta runkoa tuli jonkun verran.koppa on taka osaltaan aikas valmis mutta kyllä kai siitä sais viellä jotain kasaan harsottua,voisko koko kopan puhaltaa,ovet ja konepelti on kai syytä vetää neekerin tukka laikalla.onko kokemuksia hj:N kulutuksesta kun laittaa tekniikan bj:SEEN,on kuitenkin noin kolme sataa kiloa kevyempi.hyvät neuvot olisi tarpeen
Joo eli tarviit hj:sta kytkinkopan ja kytkinakselin, osat käy suoraan siihen 4-vaihteiseen lootaan, ite tein autooni sähkötkin suoraan hj:n johtosarjalla karsimalla siitä turhat johdot pois. Täällä Järvenpäässä olis mallia jos haluaa käydä katsomassa.
MIKKO UKKOLA
040-5854915
-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP
Lukkojen takia ilmeisesti akselijuttuja mietit? Raideleveys taitaa kasvaa liikaa noilla 61:n aksuloilla (jos kilpiin meinaat) Pitkä booriset vetarit ainakin tarvit jos naitat murikat 40:sen akseliputkiin.. viisaammat korjatkoon jos olin vääräs
Tuppu kirjoitti:Lukkojen takia ilmeisesti akselijuttuja mietit? Raideleveys taitaa kasvaa liikaa noilla 61:n aksuloilla (jos kilpiin meinaat) Pitkä booriset vetarit ainakin tarvit jos naitat murikat 40:sen akseliputkiin.. viisaammat korjatkoon jos olin vääräs
Korjaan: "Olet väärässä!"
Raideleveys on ihan ok Hoijakasta Berttaan. Raideleveys saa kasvaa 10 cm ja bertan leveydestä hoijakan leveyteen on ero 6 cm.
moi ja kiitoksia neuvoista ja niitä voi laittaa jos jotain on mielessä tai tulee mieleen .olis takoitus tehdä 7 sentin levitykset eteen sekä taakse.onko tietoa paljon painaa noin suurin piirtein toi bj hj:iin akseleilla ja koneella,kun bj omamassa on 1810 kg. luulis jonkun verran vaikuttavan kulutukseen kun on muutaman sata kiloo kevyempi, tarkoitus olis alle saada 35" pamit.tosta hiekka puhalluksesta jos joku vois valottaa mitä pelti osia vois puhaltaa ja mitä jättää puhaltamatta ovet kai tuppaa venähtää:?? kiitos paljon jo etu käteen.
Minä oon hiekkapuhaltanut semmosella gernin 20 litran säiliöllä olevalla hiekkapuhallussarjalla ja ei oo sillä vehkeellä ainakaan pellit venähtänyt. En oo kyllä isompia pintoja puhallellut vaan ovien ja luukkujen peltien saumoja etupäässä. Pitäis vielä tälle kesälle ainakin rungon takaosa puhaltaa.
Itse en ainakaan puhaltaisi isoja suoria peltipintoja kokonaan venyttää aina jossakin määrin peltiä.
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
bj-hj bertta kirjoitti:kulutuksella ei mitään väliä iso-lohko koneet näihin ali tehosiin nuhapumppuhin kiinni, kun ei kerta kulutuksella väliä ja kyllä laulaa.
Tuppu kirjoitti:Mites sit kun istuttaa leveet vanteet/renkaat esim. 10" et -44
Tämähän tässä hauskaa onkin, rengas/vannemuutoksessa raideleveys saa muuttua vain +/- 30 mm kun taas akseleita vaihdettaessa muutos saa olla +/- 100 mm.
Eli menee heittämällä leimaan kuten Suursyömäri jo sanoikin.
Jarza kirjoitti:
Tämähän tässä hauskaa onkin, rengas/vannemuutoksessa raideleveys saa muuttua vain +/- 30 mm kun taas akseleita vaihdettaessa muutos saa olla +/- 100 mm.
Eli menee heittämällä leimaan kuten Suursyömäri jo sanoikin.