2 Africa and back, alive
Valvoja: Käyttäjä
Terveiset portugalista!
Nykäistiin yhtä soittoa tänne. Aikaa meni tukholman satamasta faroon portugaliin n. 60 tuntia. Ainoat pysähdykset oli bensa asemilla ja sen lisäksi auto luonnollisesti levisi tien päälle n.10 kertaa. Eurooppa on sen verran tuttu aikaisimmilta reissuilta ettei jaksa pysähdellä tuttuihin paikkoihin. Skipattiin myös omaha biitsi vaikka se oli alkuperäisessä suunnitelmassa, kun sielläkin on tullut käytyä.
Kilsoja tuli putkeen 4100, mutta se meni kivuttomasti kun yksi nukkui, yksi, ryyppäsi, yksi oli kartturina ja yksi ajoi. Luonnollisesti auto hajosi aina mun univuorolla joten mun unet jäi yhteensä noin 4 tuntiin (olen siis reissun mekaanikko). Kaiken lisäksi tuli laivalla juopoteltua, joten pikkusen univelkaa pukkaa. Tästäkin huolimatta nyt terassille. Tavoitteena siirtyä afrikkaan keskiviikkona. Lukekaa blogista lisää.. Kuvia paskan ruskeasta autosta tien päällä tulee tänä yönä nettiin...
Nykäistiin yhtä soittoa tänne. Aikaa meni tukholman satamasta faroon portugaliin n. 60 tuntia. Ainoat pysähdykset oli bensa asemilla ja sen lisäksi auto luonnollisesti levisi tien päälle n.10 kertaa. Eurooppa on sen verran tuttu aikaisimmilta reissuilta ettei jaksa pysähdellä tuttuihin paikkoihin. Skipattiin myös omaha biitsi vaikka se oli alkuperäisessä suunnitelmassa, kun sielläkin on tullut käytyä.
Kilsoja tuli putkeen 4100, mutta se meni kivuttomasti kun yksi nukkui, yksi, ryyppäsi, yksi oli kartturina ja yksi ajoi. Luonnollisesti auto hajosi aina mun univuorolla joten mun unet jäi yhteensä noin 4 tuntiin (olen siis reissun mekaanikko). Kaiken lisäksi tuli laivalla juopoteltua, joten pikkusen univelkaa pukkaa. Tästäkin huolimatta nyt terassille. Tavoitteena siirtyä afrikkaan keskiviikkona. Lukekaa blogista lisää.. Kuvia paskan ruskeasta autosta tien päällä tulee tänä yönä nettiin...
Land Cruiser on tuonut meita jo kunnioitettavat 8500km kymmenessa paivassa. Aika hyvin tonnin autolta. Taalla ollaan mauritaniassa keskella sotaa ihan normaalisti lomailemassa. Land Cruisereita pyorii joka suunnassa, ollaan tuotu auto selkeastikin kotikonnuilleen.
Viimeisimman paivityksen jalkeen ollaan tultu lapi marokosta ja lansi-saharasta aina tanne mauritanian puolivaliin saakka. Ja autossa ei mitaan ongelmia edes hiekka-aavikolla jota kesti normaalit 2500km.
Saa joku jallajalla hyvan auton tasta itselleen.
Oljynkulutus on todella hamaavaa, se voi olla 7-8 litraa tuhannella, tai puoli litraa. Yhteensa mennyt noin 30ltr oljya.
Heti kun saadaan oma kone nettiin niin lisaa tekstia ja kuvia parahtaa blogiin.
Viimeisimman paivityksen jalkeen ollaan tultu lapi marokosta ja lansi-saharasta aina tanne mauritanian puolivaliin saakka. Ja autossa ei mitaan ongelmia edes hiekka-aavikolla jota kesti normaalit 2500km.
Saa joku jallajalla hyvan auton tasta itselleen.
Oljynkulutus on todella hamaavaa, se voi olla 7-8 litraa tuhannella, tai puoli litraa. Yhteensa mennyt noin 30ltr oljya.
Heti kun saadaan oma kone nettiin niin lisaa tekstia ja kuvia parahtaa blogiin.
Ei tee mieli kalastaa paskalammikoista mitka on taynna kuolleita lehmia, aaseja, vuohia.. paikalliset juo viela sita paskaa ja ihmettelee kun tulee kipeaksi.Sharedoc kirjoitti:Onko teillä kalastusvehkeitä matkassa?
mutta terveiset taalta malin paakaupungista bamakosta

muutaman torakan tayteisen savimaja yon jalkeen nayttaa jo vahan paremmalla.
otettiin neljan tahden hotellista sviitti maanantaihin asti, kaksi makuuhuotta omilla kylppareilla ja ilmastoinnilla, tyohuone, telvision katseluhuone ja keittio. 15e per nuppi maksaa yo.
Cruiseri lahosi mauritanian etela osassa... meinasi kayda huonosti kun takarengas ei pysynyt kiinni, eika ollut paikallista rahaa, eika ruokaa, eika juomaa.. tuurilla ne laivatkin seilaa

pikku vinkkina etta taalla on ihan kasittamattoman helppo myyda land cruiseri. eraalla autojobbarille oli soitettu raja-asemalta etta paskan ruskea kaunotar ylitti rajan. mies oli meita vastassa, kertoi mista tiesi meidan tulosta ja tarjosi 2100e. ei myyty kun halutaan jatkaa matkaa. nyt bamakossa aina kun pysahtyy paikalleen joku tulee kysymaan onko auto myynnissa. sanoin parilla etta kaikki on myynnissa kun hinnasta sovitaan. 5000e ja voit hakea pois. kukaan ei edes tyrmannyt hintaa...
taytyy katsoa miten kay. Sen verran voin varmana tietona sanoa etta tonnin land cruiserista saa taalla vahintaan 3000e. ihan sama minka nakoinen kunhan liikkuu... nyt kaljaa etsimaan etta voi keskittya oleelliseen.
blogi on paivittynyt.. lisaa tekstia ja kuvia loytyy. viikonlopun aikana tulee viela lisaa materiaalia nakyviin...
T:yli 9000km kahteen viikkoon

ps. edellisessa viestissa piti lukea kilometri maarana 7500, eika 8500 kuten siina nyt virheellisesti on.
Terveiset Togosta (Lome)!
Ghanassa suoritetun offi pätkän jälkeen toimivista osista on menetetty:
-Käsijarrun merkkivalo (palaa koko ajan)
-Vilkut
-Torvi
-Käyttö- ja käsijarru (moottorijarrutuksella mennään)
-Karjapuskuri joka irtosi hitsauksistaan tuplasti. Puskurin omat hitsaukset luovuttivat ja hitsaukset joilla se oli kiinni puskurissa pettivät.
-Polttoainetankki rupesi vuotamaan solkenaan naftaa pienen tiputtelun sijasta
-Neljästä jousipakasta kolme on kääntynyt väärinpäin (iskunvaimennus oli jo menetetty aiemmin)
-Kori on puoliksi irti rungosta.
-Ilmanputsari irtosi
-Pakoputki katkesi kahdesta kohdasta. Ensin kahden äänenvaimentajan välistä ja sen seurauksena myöhemmin myös ihan pakosarjan juuresta.
-Akut olivat irronneet ja murjoneet toisen maadoituksen paskaksi
-Paisari irtosi ja jäi ghanaan
Ohuet maadoitusongelmat selittänevät myös mittariongelmia kun ne aina välillä toimivat, ja välillä eivät.
Aika sama.. pääasia, että olut on halpaa ja aurinko paistaa!
Ghanassa suoritetun offi pätkän jälkeen toimivista osista on menetetty:
-Käsijarrun merkkivalo (palaa koko ajan)
-Vilkut
-Torvi
-Käyttö- ja käsijarru (moottorijarrutuksella mennään)
-Karjapuskuri joka irtosi hitsauksistaan tuplasti. Puskurin omat hitsaukset luovuttivat ja hitsaukset joilla se oli kiinni puskurissa pettivät.
-Polttoainetankki rupesi vuotamaan solkenaan naftaa pienen tiputtelun sijasta
-Neljästä jousipakasta kolme on kääntynyt väärinpäin (iskunvaimennus oli jo menetetty aiemmin)
-Kori on puoliksi irti rungosta.
-Ilmanputsari irtosi
-Pakoputki katkesi kahdesta kohdasta. Ensin kahden äänenvaimentajan välistä ja sen seurauksena myöhemmin myös ihan pakosarjan juuresta.
-Akut olivat irronneet ja murjoneet toisen maadoituksen paskaksi
-Paisari irtosi ja jäi ghanaan
Ohuet maadoitusongelmat selittänevät myös mittariongelmia kun ne aina välillä toimivat, ja välillä eivät.
Aika sama.. pääasia, että olut on halpaa ja aurinko paistaa!