amutikai kirjoitti:Kaivatin HJ61:ni akseleita myöten märkään peltoon tuossa muutama päivä sitten. Lukoista oli sen verran hyötyä että sain varmasti jokaisen pyörän kaivatettua yhtä syvälle![]()
Seuraava vaihe oli kiikuttaa vinssi edessä olevaan koivuun kiinni.
Veto päälle ja seuraamaan..... VAIJERI MENI POIKKI JA LENSI VAUHDILLA, ONNEKSI ETEENPÄIN!!!
Tuli siinä mieleen että minkämuotoinen minun naamani olisi, jos vaijeri olisikin tullut koppia kohti![]()
Kysymyksiä:
1. Eikös murtosokan pitäisi katketa ennen kuin tämmöinen vaaratilanne pääsee syntymään?
2. missähän se murtosokka sijaitsee? (omistanut HJ:n vasta puolivuotta)
3. minkäläinen vaijeri pitäisi olla, eli paljonko sen pitäisi kestää esim. Newtoneina?
1.Sulla tais olla huono ja rispaantunut/lytistynyt vaijeri,tai sit vaihdettu orgis putkisokka järeempään materiaaliin
2.Murtosokka sijaitsee §siellä missä ulosotolta tuleva kardaani kohtaa vinssin kulmavaihteen.
Siellä on pieni holkki ristikon jatkeena joka on lyhyen akselin päällä joka on kulmavaihteessa.
Holkin/akselin läpi menee putkisokka,tms.
Paikkaa ei oikein näe kunnolla paitsi alapuolelta.
3.Orggisvaijeria vetivät offivarusteessa mittariin.
Paras kesto tais olla jotain 5tn.
sen kyllä pitäis riittää irrottaa HJ pahasta paikasta.
tosi pahoihin paikkoihin suosittelen laittamaan lokipyörän/pylpyrän väliin.
Jos haluaa hifistellä tai haluaa säästellä apparin sormia niin laittaa 10mm.dyneema snaranderin vaijerin tilalle.
>tilitystä<[jos pussi kestää]>tilitystä<
Kestää saman kun vaijeri ja menee samanlaisissa paikoissa poikki kuin vaijeri.
Naru ei sinkoa takaisin poiketessaan mikä on waijerille huono ominaisuus