HJ-61:n kulutus
Valvoja: Käyttäjä
HJ:ssä kun tuppaa jumittamaan ne toiset etujarrusatuloiden männät ja sen vuoksi jarrut laahaamaan, niin onko joku huomannut ihan omakohtaisesti kuinka paljon nuo vaikuttaa kulutukseen? Omassa autossa jarrut näköjään laahanneet, kun levyistä kadonnut parisen milliä paksuudesta. Ajossa ei laahausta ole kuitenkaan huomannut, mutta kulutus ollut jotain muuta kuin kympin luokkaa...
#428
Kulumisraja menee sitten millissä, eli uus levy on 20 mm ja alaraja on 19 mm. Joillaki on kuulemma vanhat kuluneet levyt "räjähtäneet" irti keskiöstä.Hessu kirjoitti:HJ:ssä kun tuppaa jumittamaan ne toiset etujarrusatuloiden männät...
Omassa autossa jarrut näköjään laahanneet, kun levyistä kadonnut parisen milliä paksuudesta.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Mulla vie 61 vakio syötöillä ja 33" 10.5 mutiasilla 12-13
275/75 16" kumeksilla menee 9l/100km
Jotenkin tuntuis että 61 vakio välitykset muuttus jossain yksilöissä.
Kun on noin huimia kulutus eroja.
Itellä 33" rinkuloilla niin paskat vällärit kjun vaan voi olla.
Joutuu joku 3huudattaan tai 4 vedättään vakio kumeilla hyvä ajaa, mut susi ruma!
275/75 16" kumeksilla menee 9l/100km
Jotenkin tuntuis että 61 vakio välitykset muuttus jossain yksilöissä.
Kun on noin huimia kulutus eroja.
Itellä 33" rinkuloilla niin paskat vällärit kjun vaan voi olla.
Joutuu joku 3huudattaan tai 4 vedättään vakio kumeilla hyvä ajaa, mut susi ruma!
Onnellinen maastobusseilija......
HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
Omassa on kans sen verran ohuet, että on jo palasia lähteny levystä, eli parista kohtaa näkyy rivathj60 kirjoitti:Kulumisraja menee sitten millissä, eli uus levy on 20 mm ja alaraja on 19 mm. Joillaki on kuulemma vanhat kuluneet levyt "räjähtäneet" irti keskiöstä.

#428
Mulla HoJo vetelee tuollaista 10.6-11 l/100km. Renkaina 35x12.5 Allterrainit ja jakoaskissa Marks4WDn välitykset, jotka muokkaa isonkin puolen hitaammaksi (1.08:1).
Seuraavana mielessä täys koneremppa, jolloin myös suuttimet rukataan uusiksi, samoinkuin kenties syöttöpumpun säädöt. Tavoitteena olis saada menemään säästeliäässä normiajossa alle kympin.. Saa nähdä onnistuuko ikinä.
Seuraavana mielessä täys koneremppa, jolloin myös suuttimet rukataan uusiksi, samoinkuin kenties syöttöpumpun säädöt. Tavoitteena olis saada menemään säästeliäässä normiajossa alle kympin.. Saa nähdä onnistuuko ikinä.
Camperhommia Troopyllä.
# 254
# 254
HJ61 kulutus
Jossakin vaiheessa huomasin matkamittarin heittävän 10% alakanttiin jo alkuperäisillä renkailla ja kulutus näytti olevan 14-15 litraa. GPS tarkistuksen jälkeen tod. kulutus oli n. 12 L maantiellä takavedolla napalukot asennossa FREE.
Kulutus tipahti n. 9Litraan kun katsastin auton 35"x12,5"x15" Mudterrainelle!!! heitto tässä vaiheessa matkamittari/GPS = n.20% 2bar paineilla. Auto on ainakin 400 tkm ajettu -88 HJ61.
Kulutus tipahti n. 9Litraan kun katsastin auton 35"x12,5"x15" Mudterrainelle!!! heitto tässä vaiheessa matkamittari/GPS = n.20% 2bar paineilla. Auto on ainakin 400 tkm ajettu -88 HJ61.
Syötön alentaminen ei ainakaan pienennä kulutusta, joskus jopa päinvastoin. Syötön ajoituksella on varmasti suuri merkitys kulutuslukemiin (ja myös tehoihin), uskoisin sen vaikuttavan enemmän kuin kärkien kunto hyvä-tyydyttävä välillä.njhj kirjoitti:No paljon tuntuu kuluvan naftaa kaikilla. Voiko kulutusta alentaa syöttöä säätämällä, siis hienosäätämällä tehojen liiemmin putoamatta ja voiko syötön ajoituksella olla merkitystä?
Kyllä se niin on että vauhti se lisää näissä aerodynamiikan kauhuissa kulutusta eniten, jos malttaa ajella 80-90 km/h eikä 100-110 km/h, ero on omassa kotterossa jo reilun litran. 110-120 km/h vaikuttaisi ottavan jo toisen litran lisää, ellei 2.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Täysin samaa mieltä matinkanssa, kun ajaa yli sataa näkee kun mittari putoo!!
JOs vetelee 4v 70-80 niin pääsee alle 10l/100km
vällärit kun on semmoset nyt et ei oikeen 5 kärsi ajella.
sit toinen jos loosteri on aina täynnä romua niin vaikuttaa sekin vähän-
JOs vetelee 4v 70-80 niin pääsee alle 10l/100km
vällärit kun on semmoset nyt et ei oikeen 5 kärsi ajella.
sit toinen jos loosteri on aina täynnä romua niin vaikuttaa sekin vähän-
Onnellinen maastobusseilija......
HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
Tätä ne aina sanoo, että siivoa turhat tavarat pois kyydistä. Tuolla meiän käyttösorollalla käytiin kaverin kans keväällä Vuokatin kisa kattomassa, mennessä jotain n. 6,5 litraa sadalle. Ostin kaverilta yhet HJ:n akselit lojumasta, kaikkihan tietää kuinka kevyet ne on. Etuakselissa ei tosin ollu napoja eikä jarrusatuloita, mutta kääntöpäät kyllä, taka-akseli "täydellinen" täyskevennetty. Nämä siis tungettiin farkkucorollan takaloosteriin (ei ollu ees jouset ihan pohjassa), ja ajeltiin takasin kotiin. Kulutus tasan 6,63 litraa sataselle. Eli ei paljon eroa.hojo61 kirjoitti: sit toinen jos loosteri on aina täynnä romua niin vaikuttaa sekin vähän-
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Muijan -97 1.4i Civikki, vei abaut 6.5-7.5 menomatkalla Vaasa-Helsinki, haettiin Virosta lasti ja Takastulomatkalla vei noin 10litraa sataselle.. Woimamoottorihj60 kirjoitti:Tätä ne aina sanoo, että siivoa turhat tavarat pois kyydistä. Tuolla meiän käyttösorollalla käytiin kaverin kans keväällä Vuokatin kisa kattomassa, mennessä jotain n. 6,5 litraa sadalle. Ostin kaverilta yhet HJ:n akselit lojumasta, kaikkihan tietää kuinka kevyet ne on. Etuakselissa ei tosin ollu napoja eikä jarrusatuloita, mutta kääntöpäät kyllä, taka-akseli "täydellinen" täyskevennetty. Nämä siis tungettiin farkkucorollan takaloosteriin (ei ollu ees jouset ihan pohjassa), ja ajeltiin takasin kotiin. Kulutus tasan 6,63 litraa sataselle. Eli ei paljon eroa.hojo61 kirjoitti: sit toinen jos loosteri on aina täynnä romua niin vaikuttaa sekin vähän-

J120 -05 A/T
Ex - HJ60 -83
Ex - HJ60 -81
Ex - HJ60 -83
Ex - HJ60 -81
Taitaa sorollassa olla vaan niin vääntävä moottori et ei tunnu missään
Juuri civiceistä ja muista pien koneisista pensa romuista itellä kokemusta et kulutus pomppaa, kun juoppo porukka on täys!
HJ,ssä kuutus noisee noin 1l kun on yli 1000kg kärryssä

Juuri civiceistä ja muista pien koneisista pensa romuista itellä kokemusta et kulutus pomppaa, kun juoppo porukka on täys!
HJ,ssä kuutus noisee noin 1l kun on yli 1000kg kärryssä

Onnellinen maastobusseilija......
HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano