bj ujeltaa ja potkii
Valvoja: Käyttäjä
bj ujeltaa ja potkii
luulin että se laturin päässä oleva pumppu vinkuu mut se välillä vielä viheltää vähän aikaa kun auton sammuttaa. Tuskin siis se pumppu viheltää vaan jokin muu? Mikäs tarkotus sille pohjan alapuolella olevalla säiliöllä on johon letkut menee. Siinä on jokin tyhjennysroppu, pitäskö sitä jotenkin huoltaa?
Hemmetin moisen jytinän antaa sit kun koneen sammuttaa koko auto heiluu ja tärisee, mitään sille vois tehdä? Moottorin korvakkeiden kumit näyttäs olevan ehjät.
Hemmetin moisen jytinän antaa sit kun koneen sammuttaa koko auto heiluu ja tärisee, mitään sille vois tehdä? Moottorin korvakkeiden kumit näyttäs olevan ehjät.
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
Hanki jostain purku HJ:sta alipainesäiliö jonka sijoitat konehuoneeseen. Hoojeissa ne on yleensä kohtuu hyväkuntoisia. Beejeissä siellä helman alla olevat isot säiliöt tahtoo tänäpäivänä olla jo ruostuneet puhki.
hätätapauksessa jos säiliö menee kokonaan kelvottomaksi niin kytke ne letkut toisiinsa suoraan ilman säiliötä välissä niin säilyy jarrutehostus.
hätätapauksessa jos säiliö menee kokonaan kelvottomaksi niin kytke ne letkut toisiinsa suoraan ilman säiliötä välissä niin säilyy jarrutehostus.
.
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
Niijoo
Siellä helman alla on, rungossa kiinni sisäpuolella, myös dieselin vedeneroitin n. 10 cm halkaisijaltaan oleva lieriö. Siinon pohjassa roppu ja sen ropun kun aukaisee niin sinne kerääntyneet vedet menee pois. jos sen aukaisee niin kannattaa ilmata dieselijärjestelmä sen jälkeen.
Hirmuista kolinaa ei kyllä pitäisi sammutuksen jälkeen tulla alipainejärjestelmästä. Pihinää ja puhinaa kyllä. mutta sammutuksen loppuvaiheissa jos alkaa kolisemaan niin epäilisin kuitenkin kumien pettäneen moottorikumityynyistä. Ehkäpä myös osa niistä jotka sijaitsee kytkinkopan alla.
Ota sorkkarauta tai rautakanki ja ala vääntelemään varovaisesti molemmilta puolilta konetta rungosta tukien. Ehjät kumet kyllä pitää kohtuu reiluakin vääntöä mutta lohjennut kyllä nousee välittömästi irti. Saman homman voi toistaa kytkinkopan alta mutta ne kytkinkopan alaiset kyllä yleensä näkee aika hyvin silmilläkin millä mallilla on.
Mullon muutamia moottorikumityynyjä vaihdettu kun on olleet rikki. Tosin tejin pariin siististi metallista irronneeseen kumeen virivirin. Eli hiekkapuhalsin sen raudan, hioin kumen hiekkapaperilla ja kiskaisin sikaflexillä kiinni. Toimivat yhä edelleen. Toimii myös vaihdelaatikon tukikumille. kumen vain täytyy olla irronnut siististi ja tasaisesti.
Siellä helman alla on, rungossa kiinni sisäpuolella, myös dieselin vedeneroitin n. 10 cm halkaisijaltaan oleva lieriö. Siinon pohjassa roppu ja sen ropun kun aukaisee niin sinne kerääntyneet vedet menee pois. jos sen aukaisee niin kannattaa ilmata dieselijärjestelmä sen jälkeen.
Hirmuista kolinaa ei kyllä pitäisi sammutuksen jälkeen tulla alipainejärjestelmästä. Pihinää ja puhinaa kyllä. mutta sammutuksen loppuvaiheissa jos alkaa kolisemaan niin epäilisin kuitenkin kumien pettäneen moottorikumityynyistä. Ehkäpä myös osa niistä jotka sijaitsee kytkinkopan alla.
Ota sorkkarauta tai rautakanki ja ala vääntelemään varovaisesti molemmilta puolilta konetta rungosta tukien. Ehjät kumet kyllä pitää kohtuu reiluakin vääntöä mutta lohjennut kyllä nousee välittömästi irti. Saman homman voi toistaa kytkinkopan alta mutta ne kytkinkopan alaiset kyllä yleensä näkee aika hyvin silmilläkin millä mallilla on.
Mullon muutamia moottorikumityynyjä vaihdettu kun on olleet rikki. Tosin tejin pariin siististi metallista irronneeseen kumeen virivirin. Eli hiekkapuhalsin sen raudan, hioin kumen hiekkapaperilla ja kiskaisin sikaflexillä kiinni. Toimivat yhä edelleen. Toimii myös vaihdelaatikon tukikumille. kumen vain täytyy olla irronnut siististi ja tasaisesti.
.
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
Onseki nähty että jäähyttimen rupelin akseli on vesipumpusta mennyt poikki mutta jäänyt sokan varaan. Eli pyörii vähän epäkeskosti ja aiheuttaa karmeaa kolinaa ja parhaimmillaan särkee jäähdyttimenkin.
On myös todettu laturin jalan murtuneen lohkosta ja sen laturin heiluneen karmeasti kun ei oikein ole kiinni enään.
On myös muutama muukin juttu ollut konehuoneessa irti ja pitänyt kolinaa. ja pakoputkikin repeytynyt irti pakosarjasta tai jostain kannakkeesta ja rolisee ikävästi...
On myös todettu laturin jalan murtuneen lohkosta ja sen laturin heiluneen karmeasti kun ei oikein ole kiinni enään.
On myös muutama muukin juttu ollut konehuoneessa irti ja pitänyt kolinaa. ja pakoputkikin repeytynyt irti pakosarjasta tai jostain kannakkeesta ja rolisee ikävästi...
.
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
Jos kyseessä on vedenerotin, niin sieltä tulee puhdasta dieseliä ulos sen jälkeen kun vedet ja moskat on tulleet ensin ulos. Älä valuta koko polttoainetankkia tyhjäksibj40lpr kirjoitti:Kyllä se pönttö sielle helman alla näyttää olevan vielä hyvässä kunnossa.
Aukasin sen ropun siitä niin näyttää tulevan öljyä, kuulokos sitä tulla sieltä ja mitenkähän paljon sitä siellä mahtaa olla?

#428
Tää ei vissiin se ole. Tää on joku 15cm halkasijalla oleva pönttö ja pituutta n.40cm, on siis kuskin puolen helman alla. Ihan mustaa moottoriöljyä tuolta näyttää tulevan. Pölttoaine tankki on vänkärin puolella penkin alla tässä mallissa. Tää varmaan on joku jarrutehostajaan liittyvä säiliö.
Pitää varmaan vaihtaa koneeseen öljyt ja samalla valuttaa tuo pönttö tyhjäksi.
Pitää varmaan vaihtaa koneeseen öljyt ja samalla valuttaa tuo pönttö tyhjäksi.
Öljyt liikkuu letkuissa ja jostain siitä pumpun kohalta se viehellys tulee. Ääni tulee tosiaan hetken myös kun koneen sammuttaa, ei siinä sillon enää mikään pyöri, ne öljyt siellä antaa jotenkin sen ujelluksen.
Mitenkäs nuo moottirin korvallisen kumit, miten vaihto onnistuu? Pitääkö konetta nostella tms.? Mistä ootte ne kumit ottanu?
Mitenkäs nuo moottirin korvallisen kumit, miten vaihto onnistuu? Pitääkö konetta nostella tms.? Mistä ootte ne kumit ottanu?
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
Pultin reijät ei ole kohdakkain BJ alkuperäisissä moottorikumityynyissä. Joutuu porailemaan rungon pään kiinnikkeeseen uusi reikä ja se onnistuu helpoimmin kun kone ei ole paikoillaanbj40lpr kirjoitti:
käykö tämmönen Volvon kumi Biltemasta? Kumi tulisi siis kuskin puolelle, pultin reiät taitaa olla kohakkain?
Entäs toiselle puolelle, jos vaihtais samalla sinnekkin...

Ootkos tarkistanut varsin niiden alipaineletkujen kiinnitykset alipainepumppuun ja niistä nimenomaan ne kupariprikat.
jos pihisee ja puhisee niin kuulostaisi sitten kuitenkin pumppu olevan ehjä. Tai letkuissa reikä. Voi olla halvin remontti tarkistaa ensin letkujen kunto.
Beejeissä on käytetty hieman erimallisilla lähdöillä olevaa alipainepumppua. Jos on laturi pumppuineen vaihdettu jossain vaiheessa niin silloin on ollut helppo ollut kytkeä alipaineletkua esim öljyn kiertoon.
Itte törmäsin tälläiseen ihmeeseen kerran remonttia korjatessani.
.
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28