Lankkupenkki ja turvavyöt?
Valvoja: Käyttäjä
Lankkupenkki ja turvavyöt?
Askarruttaa! Kova takapenkki eli sehän on väliaikaisistuin kuuluuko sen yhteydessä olla turvavyöt? Kyseessä siis on vanha hj.
Viimeksi muokannut Arwi, To Kesä 05, 2008 6:39 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Arwi: ei tartte vöitä, mutta saa olla. Ja jos on, niin pitää olla toimivat/ehjät.
Hessu: tässä säännöt: http://www.ake.fi/pdf/kovat%20istuimet_ennen%2098.pdf
Hessu: tässä säännöt: http://www.ake.fi/pdf/kovat%20istuimet_ennen%2098.pdf
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
Kiitoksia Matti! Elikkä juhlalliset 5cm saa olla pehmustetta, mutta onko estettä pitää alkuperäiset runkomekanismit, jotka kumpikin kippaavat? Tuo saranointimääritelmä ei oikein vastannut sitä mitä olen joitakin kovia penkkejä nähnyt.-MaTTi- kirjoitti:Arwi: ei tartte vöitä, mutta saa olla. Ja jos on, niin pitää olla toimivat/ehjät.
Hessu: tässä säännöt: http://www.ake.fi/pdf/kovat%20istuimet_ennen%2098.pdf
#428
penkin kokonais paksuus saa olla 50mm.jos laitat kekyksen jossa on o,75 pelti pohjana saat laittaa sen 5cm pehmustetta!riippuu paljon katsastus asemasta miten tarkkoja ovat!itelläni ollut monta jenkki pakua jossa sama systeemi!eipä ole paljon katellu paksuuksia mut eipä ole juur paljon paksumpia ollukkaan!!
Kyllähän toi 90 sääntö haudattiin siinä -91. Itsellä oli silloin Kaivokselan-mallin Olssifarkku: kaikki mahdollinen pilkunviilaus mitä keksivät (väliseinä laminoidulla lasilla etc). Heti kun Kaivokselakin lopetti vaatimasta 90 asteen penkkiä niin sen kiireen vilkkaa muutin paremmin istumiseen sopivaksi.
NO BRAKES, NO GEARS, NO FEAR: SPEEDWAY
#241
#241
Kysyin AKE:sta vm. 80 HJ60:een kaikkia mahdollisia tietoja lankkupenkkien säännöistä, mutta vastauksena tuli pelkästään viittaus EU-säädökseen turvavöiden kiinnityspisteistä ja pyyntö kysyä ohjeita katsastusasemalta (josta oli jo ohjattu kysymään AKE:sta)!?!?!?
Yhdeltä vanhalta katsastusmieheltä, joka on 80-luvun alussa nähnyt lankkupenkkejä enemmänkin, sain vastaukseksi, että alkuperäinen penkki kelpaa, jos istuinosan paksuus on sen 5cm, selkänoja on kiinteästi paikallaan (vastaa tällöin Matin linkittämän dokkarin seinää) ja istuinosan saa nostettua selkänojaa vasten ja kiinnitettyä siihen vaikka pannoilla. Muita vaatimuksia ei hänen mukaansa olisi. Itellä kävi mielessä, että olisi muokannut orkkispenkistä tuollaisen (tarvittaessa ottanut siivun istuinosan pehmusteesta), mutta jättänyt alkuperäiset kippaukset myös toimiviksi, jolloin penkin saisi isojen tavaroiden kuljetuksen ajaksi maahan, mutta ei kuulemma täytä sitten vaatimuksia... Tuskin noita kukaan enää kuitenkaan valvoo...
Yhdeltä vanhalta katsastusmieheltä, joka on 80-luvun alussa nähnyt lankkupenkkejä enemmänkin, sain vastaukseksi, että alkuperäinen penkki kelpaa, jos istuinosan paksuus on sen 5cm, selkänoja on kiinteästi paikallaan (vastaa tällöin Matin linkittämän dokkarin seinää) ja istuinosan saa nostettua selkänojaa vasten ja kiinnitettyä siihen vaikka pannoilla. Muita vaatimuksia ei hänen mukaansa olisi. Itellä kävi mielessä, että olisi muokannut orkkispenkistä tuollaisen (tarvittaessa ottanut siivun istuinosan pehmusteesta), mutta jättänyt alkuperäiset kippaukset myös toimiviksi, jolloin penkin saisi isojen tavaroiden kuljetuksen ajaksi maahan, mutta ei kuulemma täytä sitten vaatimuksia... Tuskin noita kukaan enää kuitenkaan valvoo...
#428
Ymmärsinkö oikein, että on tosiaan virallisesti hyväksyttyä, että selkänoja ja istuinosa kippaavat lattialle kasaan vai meinasitko, että selkänoja kiinteästi paikallaan ja istuin kippaa sitä vasten?JAWA kirjoitti:Ja kippaushan toimi koska oli alkuperäinen selkänoja.
On se kumma, kun vääränlaisesta penkistä saa 984283€ sakkoja ja sata raipan iskua, mutta silti mistään instanssista ei ole saatavana mustaa valkoisella siitä, minkälainen penkki kelpaa....
#428
En väitä enkä sano
Vika Olssi oli noine varusteineen rekattu Raumalla 89 tai 90. Olihan se näppärä kun sai selkänoja käännettynä paljon tasaista tilaa taakse. Poistin sen kilvistä 06. Ja sen jälkeen myytyäni Olssin ostaja katsasti sen kilpiin samassa kunnossa Konalassa samana vuonna...
Tietysti mielenkiintoinen tilanne olisi ollut jo vuonna 90 kun jokaisella leimakonttorilla tuntui olevan omat näkemyksensä pykälistä.

Vika Olssi oli noine varusteineen rekattu Raumalla 89 tai 90. Olihan se näppärä kun sai selkänoja käännettynä paljon tasaista tilaa taakse. Poistin sen kilvistä 06. Ja sen jälkeen myytyäni Olssin ostaja katsasti sen kilpiin samassa kunnossa Konalassa samana vuonna...
Tietysti mielenkiintoinen tilanne olisi ollut jo vuonna 90 kun jokaisella leimakonttorilla tuntui olevan omat näkemyksensä pykälistä.
NO BRAKES, NO GEARS, NO FEAR: SPEEDWAY
#241
#241