koneistuksia
Valvoja: Käyttäjä
koneistuksia
jarru ja ym ym koneistuksia tarjolla, esim hj akseleihin levyt taakse,
tarve omat takanavat,hj etulevyt,uudet muistaakseni 29ekpl ja yks mäntä satulat,ei mahdu kuin liukusatulat, yhteen uppos just cedrikin etu satulat,on ainakin järeät, kyselkää jos kiinnostaa.
tarve omat takanavat,hj etulevyt,uudet muistaakseni 29ekpl ja yks mäntä satulat,ei mahdu kuin liukusatulat, yhteen uppos just cedrikin etu satulat,on ainakin järeät, kyselkää jos kiinnostaa.
Saisihan sitä lisätietoa laittaa. Hintatieto erityisesti kiinnostaa. Juuri on aksulat pöydällä perusrempassa, ja jarruosia ei vielä ole asennettu (uudet tai uudenveroiset osat kyllä löytyy jarruihin).
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Muuten homma on selkeä, ja vaikuttaa hyvältä, mutta eipä kelpaa katsastajille mitkä tahansa satulat, kun pitää olla peräisin autosta, jonka akselipaino on vähintään 1350kg, kuten HJ:ssa. Kysyin muutamalta eri konttorilta.
Jos löytyisi sopivat satulat ja järkihintaan, voisi muutoksen tehdä. Sopivista satuloista juttua Offipalstalla http://forums.offipalsta.com/showthread ... post467305 , mutta mitään selkeää ratkaisua ei ole löytynyt. Eli mistä käsijarrullinen yksimäntäinen satula, jossa riittää akselipainot, ja joka sopii sinne 15" vanteen sisälle? Ja liian iso ei se mäntäkään saa olla, jotta riittää polkimen liikevara.
Iveco Dailyn singlepyörällisessä on jotain sinne päin, mutta hinnat liian kovia / saatavuus huono. En myöskään osaa sanoa, sopiiko se vanteen sisälle.
Jos löytyisi sopivat satulat ja järkihintaan, voisi muutoksen tehdä. Sopivista satuloista juttua Offipalstalla http://forums.offipalsta.com/showthread ... post467305 , mutta mitään selkeää ratkaisua ei ole löytynyt. Eli mistä käsijarrullinen yksimäntäinen satula, jossa riittää akselipainot, ja joka sopii sinne 15" vanteen sisälle? Ja liian iso ei se mäntäkään saa olla, jotta riittää polkimen liikevara.
Iveco Dailyn singlepyörällisessä on jotain sinne päin, mutta hinnat liian kovia / saatavuus huono. En myöskään osaa sanoa, sopiiko se vanteen sisälle.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
VW Transporter T4 vm 97-99 takajarrusatulat. 1 mäntä, 38mm. Käsijarru vaikuttaa suoraan palaan. Tarkoitettu levylle, jonka mitat on 280x12 (jäähdyttämätön) ja 15" vanteelle. Ilmeisesti liukuva (en ole varma). Noita saisi uutena netto 95€/kpl, mutta ei sisällä kiinnitysrautoja (eli pelkkä satula).
Vaikuttaa hyvältä mittojen puolesta, onko kokemuksia? Vielä voi olla vaikeaa löytää romikselta noita kiinnityspisteitä.
Kysyin tuosta jarruvoimalaskelmasta, mutta ei kuulemma kelpaa. Ainoastaan akselipaino ratkaisee AKEn mukaan. Onko toisenlaista tietoa ihan paperimuodossa???
Vaikuttaa hyvältä mittojen puolesta, onko kokemuksia? Vielä voi olla vaikeaa löytää romikselta noita kiinnityspisteitä.
Kysyin tuosta jarruvoimalaskelmasta, mutta ei kuulemma kelpaa. Ainoastaan akselipaino ratkaisee AKEn mukaan. Onko toisenlaista tietoa ihan paperimuodossa???
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
millaset satulat hdj on takana,männnän/mäntien mittoja.
suurin osa näistä brembo ap ym ym ns kilpajarruista ei ole valmistettuja johonkin tiettyyn autoon vaan ihan yleis mallisia osia,silti niitä on muutoskatsastettuina suomi pullollaan.omakohtaset kokemukset jos autossa kiinni jarrut mille ei ole alkuperää niin jarruvoimat mitataan ja pitää olla samat/suuremmat kuin alkuperäiset ja jarrujen koot merkataan otteeseen.
konttorin mielipide mistä kysyin/katsastuttanut on ettävoima oltava riittävä.että sellasta.
suurin osa näistä brembo ap ym ym ns kilpajarruista ei ole valmistettuja johonkin tiettyyn autoon vaan ihan yleis mallisia osia,silti niitä on muutoskatsastettuina suomi pullollaan.omakohtaset kokemukset jos autossa kiinni jarrut mille ei ole alkuperää niin jarruvoimat mitataan ja pitää olla samat/suuremmat kuin alkuperäiset ja jarrujen koot merkataan otteeseen.
konttorin mielipide mistä kysyin/katsastuttanut on ettävoima oltava riittävä.että sellasta.

Onko sulla tietoa, miten hyvin noi T4-satulat menisi sinne? Satuloiden kiinnitys?
Jos romikselta löytäisi jostain.
Tottahan se on, ettei yleismallisilla ole tiettyä mallia, mihin ne sopii. Mistähän ne selvittää sen, mikä on alkuperäisen jarruvoima? Onko niillä joku taulukko?
Jos romikselta löytäisi jostain.
Tottahan se on, ettei yleismallisilla ole tiettyä mallia, mihin ne sopii. Mistähän ne selvittää sen, mikä on alkuperäisen jarruvoima? Onko niillä joku taulukko?
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Lahetan tassa linkin, etta voitte katsella, miten tuo Landcruiserin takajarrujen ja kasijarrun muutos on kengurumaassa hoidettu.
http://www.hoppers.com.au/brake%20kits/ ... ochure.pdf
http://www.hoppers.com.au/brake%20kits/ ... ochure.pdf
FJ62 1989