Minkä renkaan valitsen?
Valvoja: Käyttäjä
Minkä renkaan valitsen?
Hei,
Laitoin tämän kysymyksen tänne koska: 1. en löytänyt vanhoista viesteistä tyhjentävää vastausta 2. en pääse koneellani petrisimolinin palstalle 3. minua kiinnostaa erityisesti seuraava juttu.
Mikä näistä renkaista olisi SINUN mielestäsi paras vaihtoehto Läjääni ja MIKSI? Koko 33x12,5x15.
- Cooper Discoverer STT
- BFG MudTerrain
- Fedima Trial
- Pitbull Growler
- Bridgestone Dueller
- Good Year MT/R
- Yokohama Geolandar
- Kumho Road Venture
- Joku muu, mikä?
Ajan talvisin auraamattomia (<40cm lunta) metsäteitä riistaeläinten jälkien perässä JA keväällä auringon roudasta sulattamia mutaisia tienpohjia. Lisäksi normaalia maantie/metsätieajoa riistamaille (ajomukavuudella ei väliä). Ongelma on Suomen syksyt/keväät, jolloin välillä on lunta ja pakkasta ja välillä lämmintä ja mutaista, ja välillä taas tiet on kuivat ja keli muutenkin mukava.
Minulla on jo talvirenkaina cooperin discoverer m+s:t.
Kiitos niille jotka jaksavat vastata..
Laitoin tämän kysymyksen tänne koska: 1. en löytänyt vanhoista viesteistä tyhjentävää vastausta 2. en pääse koneellani petrisimolinin palstalle 3. minua kiinnostaa erityisesti seuraava juttu.
Mikä näistä renkaista olisi SINUN mielestäsi paras vaihtoehto Läjääni ja MIKSI? Koko 33x12,5x15.
- Cooper Discoverer STT
- BFG MudTerrain
- Fedima Trial
- Pitbull Growler
- Bridgestone Dueller
- Good Year MT/R
- Yokohama Geolandar
- Kumho Road Venture
- Joku muu, mikä?
Ajan talvisin auraamattomia (<40cm lunta) metsäteitä riistaeläinten jälkien perässä JA keväällä auringon roudasta sulattamia mutaisia tienpohjia. Lisäksi normaalia maantie/metsätieajoa riistamaille (ajomukavuudella ei väliä). Ongelma on Suomen syksyt/keväät, jolloin välillä on lunta ja pakkasta ja välillä lämmintä ja mutaista, ja välillä taas tiet on kuivat ja keli muutenkin mukava.
Minulla on jo talvirenkaina cooperin discoverer m+s:t.
Kiitos niille jotka jaksavat vastata..
Ei simoliinille ole päässyt muutkaan pariin päivään, ongelmia ylläpidossa?
Jotta renkaan valinta ei olisi liian helppoa, listalta puutuu vielä ainakin yksi
merkki, joka on omasta mielestäni erittäin hyvä yleisrengas!
General Grabber, ollut HJ:n alla kolmisen vuotta ja vieläkin tyytyväinen valintaan.
Tosin täälläpäin aika harvinainen. itsellä tilauksessa kaksi sarjaa toiseen
gruiseriin, rengasliike on lupaillu syksyksi tulevan.
MudTerrain on kyllä pehmeillä ajo-urilla parempi, siinä on vaan heikohkot
kyljet, joista johtuen ajo-ominaisuudet maantiellä on aika hyvät.
Talvirenkaana mutiainen on ilman nastoja liukas!
Jotta renkaan valinta ei olisi liian helppoa, listalta puutuu vielä ainakin yksi
merkki, joka on omasta mielestäni erittäin hyvä yleisrengas!
General Grabber, ollut HJ:n alla kolmisen vuotta ja vieläkin tyytyväinen valintaan.
Tosin täälläpäin aika harvinainen. itsellä tilauksessa kaksi sarjaa toiseen
gruiseriin, rengasliike on lupaillu syksyksi tulevan.
MudTerrain on kyllä pehmeillä ajo-urilla parempi, siinä on vaan heikohkot
kyljet, joista johtuen ajo-ominaisuudet maantiellä on aika hyvät.
Talvirenkaana mutiainen on ilman nastoja liukas!
pirultahyvä
BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
Puuttuu vielä Kelly:n DTR
Tosin pirun vaikee saada mutta suosittelen
Yokohama:n Geo...
G/Y MTR
nää mun miälestä
Tosin pirun vaikee saada mutta suosittelen
Yokohama:n Geo...
G/Y MTR
nää mun miälestä
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
Tuli pääsiäisenä harjoiteltua tuota auraamattomalla tiellä ajoa Pielaveden/Keiteleen/Kiuruveden korkeudella. Tiellä oli lunta ehkä 20-40 senttiä, kyllä oli hankalaa. 300 m tienpätkää sai jurnuttaa oikein huoella ja vauhdin kanssa, yhdellä ketjuparilla ja vinssillä sekä lapiolla pääsi lopulta läpi. Mä melkein tuolla noin viikon vähäisellä kokemuksella sanoisin, että 35-37" renkaat olisi tuohon max 40cm lumessa ajoon paremmat. Tosin mulla oli BFG AllTerrainit, mutta en milllään voi uskoa, että olisi ollut paljon kuviosta kiinni, kun ei lähtenyt lentoon vaikka laittoi kettingitkin (eteen).RomuLäjä kirjoitti:Ajan talvisin auraamattomia (<40cm lunta) metsäteitä riistaeläinten jälkien perässä
Koitin muuten samaa tienpätkää VW Tuoreg citimaasturilla, jäi kunnolla jumiin ihan alkuun, vaikka oli HJ:lla ajettu hyvä pohja.

Omat kokemukset goodyearista positiivisia. Bj:ssä pelanneet puskarenkaina hyvin kuudetta vuotta. Bf mutiaiset on ollut hoojiissa katurenkaina noin 60 tkm vielä pintaa jäljellä noin 7mm. Hyvät ajaa, mutta onnettomat talvella.
Onko koon pakko olla 33 12,5? Itse voisin harkita pinnattua (insa sahara, tai se vielä karkeampi) 235 85 16 koossa. Korkeus on noin 33" ja veikkaan toimivammaksi lumessa. Itse olen välillä päässyt talvella paremmin vanhoilla seiskapuolikkailla, kuin leveämmillä kolmevitosilla.
Onko koon pakko olla 33 12,5? Itse voisin harkita pinnattua (insa sahara, tai se vielä karkeampi) 235 85 16 koossa. Korkeus on noin 33" ja veikkaan toimivammaksi lumessa. Itse olen välillä päässyt talvella paremmin vanhoilla seiskapuolikkailla, kuin leveämmillä kolmevitosilla.
-
mää kyllä suosittelisin jotain tosi leveetä rengasta. niillä pysyis auto pinnalla eikä tarvis pohjamultia myöten jurnuuttaa! esim joku rj painonen auto pysyy 12,5 boggereilla jo jotenkin lumen pinnalla!
kun ei se mene niillä kapeillakaan paremmin jos akseli ottaa lumeen, mutta leveemmillä pysyis pinnalla!
itte oon ajanu bfg at ja fedima trial ja tsl ltb ja niillä ei huomattavaa pito eroa ollut. good year mt/r pitää jäätiköllä ehkä hiukan paremmin
kun ei se mene niillä kapeillakaan paremmin jos akseli ottaa lumeen, mutta leveemmillä pysyis pinnalla!
itte oon ajanu bfg at ja fedima trial ja tsl ltb ja niillä ei huomattavaa pito eroa ollut. good year mt/r pitää jäätiköllä ehkä hiukan paremmin
hj menee hangen päällä 12,5 kummeilla...pemaripoju kirjoitti:mää kyllä suosittelisin jotain tosi leveetä rengasta. niillä pysyis auto pinnalla eikä tarvis pohjamultia myöten jurnuuttaa! esim joku rj painonen auto pysyy 12,5 boggereilla jo jotenkin lumen pinnalla!
HJ61 -87
Paljon on näköjään hyviä renkaita! Yksi selvisi kuitenkin teidän rengasvertailussa voittajaksi.
Lyhyesti:
Good Year MT/R (4 ääntä)
Mud Terrain (tulkinnasta riippuen 1-3 ääntä)
Aurora MT
General Grapper
Kelly DTR
Yokohama Geolander
Super Swamper Bogger/Irok/TSL
Bridgestone Dueller
Ja sitten vain rengaskaupoille...
Lyhyesti:
Good Year MT/R (4 ääntä)
Mud Terrain (tulkinnasta riippuen 1-3 ääntä)
Aurora MT
General Grapper
Kelly DTR
Yokohama Geolander
Super Swamper Bogger/Irok/TSL
Bridgestone Dueller
Ja sitten vain rengaskaupoille...