V8 LJ:n pellin alle
Valvoja: Käyttäjä
V8 LJ:n pellin alle
Onko kukaan saanut laittaa esim: chevyn 5.0L V8 LJ:hin ilman että olisi tarttenut laittaa anomusta akeen?
Mikäs on suurin moottori mitä on käytetty tossa Lj70 sarjassa tehtaalla?
onko se toi 4.2L kutonen?
Mikäs on suurin moottori mitä on käytetty tossa Lj70 sarjassa tehtaalla?
onko se toi 4.2L kutonen?
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
Taitaa valitettavasti olla light duty mallinen ainoa vertailukelpoinen moottori ja oliskos siellä toi 1KZ-T 3 litran 125 hp turpodiesel
Ja mallimerkintä KZJ 70
5 litran kasille pitää vähintään anoa muutoslupa. joka tuskin menee ihan noin vain läpi. rangen 3,5 roottori kyllä menee ja onhan siinäkin saundi kohdallaan.
Haje toi 1Kz-t kone ja piristä sitä coolereilla jne. Niin taatusti rapa lentää riittävässä kaaressa LJ:hin. Kytkinkin kestäisi huomattavasti paremmin kuin noi LJ:n omat.
Niin ja selvyyden vuoksi..
Heavy duty 70 series on enemmän rakenteeltaan BJ75 mallia. Lyhempi vain. Ja lehtijousilla.
Ja mallimerkintä KZJ 70
5 litran kasille pitää vähintään anoa muutoslupa. joka tuskin menee ihan noin vain läpi. rangen 3,5 roottori kyllä menee ja onhan siinäkin saundi kohdallaan.
Haje toi 1Kz-t kone ja piristä sitä coolereilla jne. Niin taatusti rapa lentää riittävässä kaaressa LJ:hin. Kytkinkin kestäisi huomattavasti paremmin kuin noi LJ:n omat.
Niin ja selvyyden vuoksi..
Heavy duty 70 series on enemmän rakenteeltaan BJ75 mallia. Lyhempi vain. Ja lehtijousilla.
.
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
soitin aamulla toyotalle ja sielä sanottiin että vm-88 Lj70 sarjalaista on tehty 3.4L moottorilla mutta ei ole tuotu suomeen.-Epeli kirjoitti:4,2 diiselillä sitä on ainakin saanut, mahtaako olla ahdettuna koskaan tullu tehtaalta?
4.2L moottoria löytyy vm-90 eteä päin lj70 sarjalaista mitä kanssa ei ole tuotu suomeen.
Suomen Toyota ei enään suostu kirjottaa mitään todistuksia noista.
taitaa noi kaikki 4,2 koneella olevat olla jotain muuta ku lj:tä,taitaa olla noil lati jousilla!oiskohan noil rätti päillä ainaski v8 koneisii j7koja,näin päättelisin yhdestä lehdestä jossa oli kuva pikapista jonka kyljes oli lätkä efi4500,ei ihan tainnu olla kuutonen!ja eiks tot uutta j7;kaa saa v8 dieselil?ja noist 4,2sista viel taitaa uusimmat olla kierrejousitettuja edestä ja latit takaa!
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
Tuolta lukeepi... Siel o koneet...
http://cc.oulu.fi/~thu/LC/tech/history.html
Heavy dutyssa on eri kaliiperin koneet kuin Light dutyssa Ja Light dutyyn ei ole laitelty esim. 4,2 Litran masiinaa.
Toi vähän sekottaa kun J7 Cruiseria saa kahdessa eri kategoriassa ja vieläpä niin että ne on eri autoja muutenkin.
http://cc.oulu.fi/~thu/LC/tech/history.html
Heavy dutyssa on eri kaliiperin koneet kuin Light dutyssa Ja Light dutyyn ei ole laitelty esim. 4,2 Litran masiinaa.
Toi vähän sekottaa kun J7 Cruiseria saa kahdessa eri kategoriassa ja vieläpä niin että ne on eri autoja muutenkin.
.
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
- offroadjouni
- Viestit: 14
- Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 1:42 pm
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Tässä Toyotan EPC:stä löytyvät mallisarjat:

Ota nuosta sitten selvä. Joka tapauksessa kutosbensakoneista 70-sarjalaista ei ole tyypätty Euroopassa/P-Amerikassa, joten sitä ei voi käyttää vertailuun, mutta HZJ70:stä... ehkä, ehkä ei. Pitäis selvitellä taustoja vielä.

Ota nuosta sitten selvä. Joka tapauksessa kutosbensakoneista 70-sarjalaista ei ole tyypätty Euroopassa/P-Amerikassa, joten sitä ei voi käyttää vertailuun, mutta HZJ70:stä... ehkä, ehkä ei. Pitäis selvitellä taustoja vielä.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)