Öljynpaine / mekaaninen mittari
Valvoja: Käyttäjä
Öljynpaine / mekaaninen mittari
Kysyisin, onko joku toteuttanut öljynpainemittauksen Hojossa mekaanisella mittarilla siten, että näyttö on hytässä? Miksi Toyon öljykellossa on kaksi karvaa, mikä se toinen on? Toinen mennee mittarille ja toinen...mikä sen tehtävä on?
Täältä tullaan...
Allekirjoittanut on toteuttanut. Mittari on mittariston oikealla puolella ilmaräppänöiden päällä. Sähönen näytti huonoja lukemia, kunnes lopetti kokonaan pelaamasta. Nyt mekaaninen näyttää kylmänä tyhjäkäynnillä 4bar, kaasua 7bar. kuumana 1,2bar ja 4 bar. Pannu 12-HT
F250, C6, 7.3 international 4x4
HJ60 (2-H Tbo, 38,5x14,5x15 TSL SLX, Locks)
HJ45 (H, Valmis syksyyn)
Honda XLV-750R
Zetor 6945, DB880
HJ60 (2-H Tbo, 38,5x14,5x15 TSL SLX, Locks)
HJ45 (H, Valmis syksyyn)
Honda XLV-750R
Zetor 6945, DB880
itelläni on ihan tava neste vaimennettu paine mittari ,alkujaan tainnu olla jossakin mehtikonneessa mittaamaassa hytrauliikka järjstelmän painetta tai jotain vastaavaa ,en minä tiiä. valoa näissä mittareissa ei orkiksena ole mut tarkkoja/kalibroituja mittareita kylläkin minun mielestä se letku pitää tuoda mittarille asti ,eihän se mittari muuten toimiRepe kirjoitti: Pitääkö letku tuoda aina mittarille asti? Entä valo mittarille?

En muista kierrettä, mutta mittari saa olla alarajalla tyhjäkäynnillä. Tässä vanhemmat mittaristot, mutta uudemmassa vastaava kuulemma: http://www.slck.net/viewtopic.php?t=325 ... =ohjearvotCombo kirjoitti:Nyt käytännön käsi tarvii hieman neuvoja, mitä tarvii hakea hydrauliikka liikkeestä.
Eli nestevaimennettu mittari 0-6-10bar
Letku .
Liityntä koneeseen? T-haara öljykellolta? Mikä kierre?
Omassa HJ61:ssä sähkönen mittari näyttää lämpimänä hieman alle ala- neljänneksen tyhjäkäynnillä.
Niin ja ite jättäsin sen letkun (eli sen mittarin) ohjaamon ulkopuolelle, siltä varalta että jos korkkaa.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Mittarin mukana tuli ohutta kupariputkea, johon vääntelin putken ympärillä joustokierukan halkaisijaltaan 50mm ja kierroksia tuli 4. Ujutin tuon kupariputken puutarhaletkun sisälle välille tulipelti - öp-mittari ja teippasin mittarin puoleisen pään, jos putki menee poikki niin ei valuta öljyjä sisälle, vaan menevät konehuoneeseen.
Tarkoituksena on lisätä vielä näköisälle paikalle öljynpaine valo, kun mittaria ei aina tule hoksittua seurata.
Tarkoituksena on lisätä vielä näköisälle paikalle öljynpaine valo, kun mittaria ei aina tule hoksittua seurata.