Tojotan varaosavika
Valvoja: Käyttäjä
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 10:04 pm
- Paikkakunta: JÄÄLI
- Viesti:
Tojotan varaosavika
Kyseessä tojo pzj75 laatikon siirtäjän haarukoista. Ostin rajan auton jossa oli lootavika, teetätin remontin kaverini firmassa. Laitatin kaikki vähänkin kuluneet osat+laakerit uusiksi. Jostain syystä nelonen jäi "nahkeaksi".(loota purettiin ja kasattiin moneen kertaan useamman ammattiäijän voimin) Oletimme että loota notkistuu ajan kanssa, mutta niin ei käynyt. No sitten ajattelin myydä pirssin joten loota piti ottaa auki. Nyt vika löytyi sattumalta, kun lootan koppaa katsottiin taskulampulla. Kopan seinässä oli siirtäjän haarukan piirtämä viiva!! ja haarukka oli kulunut toispuoleisesti.
Syy löytyi haarukan valunystystä, joka oli n. 2mm korkeampi kuin originaali osa. Ei muuta ku uutta osaa tilaukseen, no siinäkin oli tuo korkea nysty. Vika korjautui yksinkertaisesti viilalla. Loota paikoilleen ja auto ajoon.
Osat oli hankittu Juhan Autosta ja vaadin heiltä toisen lootaremontin hintaa viallisen osan vuoksi.
No he halusivat tutkia nuo osat ja tulos oli se että vaihdettu osa oli valmistustoleranssien mukainen.
Sitten he pyysivät lupaa laatikon aukaisuun. Vein auton Juhan Autoon ja siellä odotti korjaamon vastaanotossa lappu joka pyydettiin allekirjoittamaan. Siinä oli pitkästi tekstiä ja lopussa luki niin että mikäli vika ei johdu viallisesta osasta niin minä joutuisin maksamaan tuo aukaisun osineen ja tiivisteineen. No hehän olivat jo todenneet osan olleen valmistustoleranssien mukaisen, joten olisin joutunut maksamaan rempan kolmannen kerran!!! perkele
Olisi mukava tietää mikä on tuo virallinen rako laatikon ja siirtäjä haarukan välillä, sitä eivät tienneet kuulemma liikkeessäkään ja onko jollain muulla ollut vastaavaa laatikon jäykkyyttä rempan jälkeen
Syy löytyi haarukan valunystystä, joka oli n. 2mm korkeampi kuin originaali osa. Ei muuta ku uutta osaa tilaukseen, no siinäkin oli tuo korkea nysty. Vika korjautui yksinkertaisesti viilalla. Loota paikoilleen ja auto ajoon.
Osat oli hankittu Juhan Autosta ja vaadin heiltä toisen lootaremontin hintaa viallisen osan vuoksi.
No he halusivat tutkia nuo osat ja tulos oli se että vaihdettu osa oli valmistustoleranssien mukainen.
Sitten he pyysivät lupaa laatikon aukaisuun. Vein auton Juhan Autoon ja siellä odotti korjaamon vastaanotossa lappu joka pyydettiin allekirjoittamaan. Siinä oli pitkästi tekstiä ja lopussa luki niin että mikäli vika ei johdu viallisesta osasta niin minä joutuisin maksamaan tuo aukaisun osineen ja tiivisteineen. No hehän olivat jo todenneet osan olleen valmistustoleranssien mukaisen, joten olisin joutunut maksamaan rempan kolmannen kerran!!! perkele
Olisi mukava tietää mikä on tuo virallinen rako laatikon ja siirtäjä haarukan välillä, sitä eivät tienneet kuulemma liikkeessäkään ja onko jollain muulla ollut vastaavaa laatikon jäykkyyttä rempan jälkeen
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 10:04 pm
- Paikkakunta: JÄÄLI
- Viesti:
Pannaa ny nuita kuvia tännekkin
http://www.fotopankki.fi/karttuiivari/k ... 2003962896
On saatana tojon osissa isot toleranssit
http://www.fotopankki.fi/karttuiivari/k ... 2003962896
On saatana tojon osissa isot toleranssit

-
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 10:04 pm
- Paikkakunta: JÄÄLI
- Viesti:
Juu, kaikkihan tuommoisen vian huomaa!!! Kiitos vaan asiantuntevasta kommentistasi. Kyseessä ei ollut "tarvike osa" vaan tojon orkinaali.
Tiedoksi vaan ettei tule muita "tollokommentteja", että laatikkoa tutki kolme äijää joilla on yhteensä n. 100v kokemus laatikkorempoista, eikä tämä todellakaan ollut ensimmäinen toyota aisin r 15 remppa. Vika löytyi sattumalta kun kopan sisustaa valaistiin taskulampulla, joka paljasti alumiinisen siirtohaarukan jättämän viirun. Se oli kuin lyijykynän jälki, joka ei näkynyt ilman taskulampun valoa. Kyse oli millin osista, eikä tuota huomannut mitenkään laatikkoa kasatessa.
Pannaan ny vielä linkki samanlaisen laatikon rempasta
http://www.4x4wire.com/toyota/tech/r151f/
Tiedoksi vaan ettei tule muita "tollokommentteja", että laatikkoa tutki kolme äijää joilla on yhteensä n. 100v kokemus laatikkorempoista, eikä tämä todellakaan ollut ensimmäinen toyota aisin r 15 remppa. Vika löytyi sattumalta kun kopan sisustaa valaistiin taskulampulla, joka paljasti alumiinisen siirtohaarukan jättämän viirun. Se oli kuin lyijykynän jälki, joka ei näkynyt ilman taskulampun valoa. Kyse oli millin osista, eikä tuota huomannut mitenkään laatikkoa kasatessa.
Pannaan ny vielä linkki samanlaisen laatikon rempasta
http://www.4x4wire.com/toyota/tech/r151f/
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 10:04 pm
- Paikkakunta: JÄÄLI
- Viesti:
Niin, mitään virallisia mittoja tai työkuvia he eivät esittäneet, vaan varaosapäällikön mukaan "muillekkin on näitä myyty eikä niistä ole valitettu", ja se että sen on valmistustoleranssien mukainen. Juu vaihdatin saman osan myös edelliseen pzj75 samassa pajassa, ei ongemia. Ei vaan ole muistikuvaa osista. Pitäs löytää cad-kuvat lootasta, siinä tuo rako ja sen mitat näkys. Ahdasta siellä on, mutta kuinka ahdasta.
Tuossa mun (alkuperäinen) lootan kopassa ei näy mitään erikoista, onhan se valuosa joten on tietenkin mahdollista että seinämät on paksummat kuin pitä, mutta..
Jos viitsii vilkaista tuota lootakuvaa, niin ainakin tuossa on tuo nysty vastaava kuin mun orkkisosassa.
http://www.4x4wire.com/toyota/tech/r151f/R151front.jpg
Vanhan viidakon lain mukaan herneiden heittely aiheuttaa nenäkipuja, nimittäin heittelijälle, ja se saattaa näkyä peilistä
Tuossa mun (alkuperäinen) lootan kopassa ei näy mitään erikoista, onhan se valuosa joten on tietenkin mahdollista että seinämät on paksummat kuin pitä, mutta..
Jos viitsii vilkaista tuota lootakuvaa, niin ainakin tuossa on tuo nysty vastaava kuin mun orkkisosassa.
http://www.4x4wire.com/toyota/tech/r151f/R151front.jpg
Vanhan viidakon lain mukaan herneiden heittely aiheuttaa nenäkipuja, nimittäin heittelijälle, ja se saattaa näkyä peilistä
