minkä kokosta turboa hj-60
Valvoja: Käyttäjä
Mitä muuten ne 2 letkua justiinsa tekevät oikein virallisesti, ne just jotka pumpulta lähtee? Toinen kaasuläpän alapuolelle ja toinen yläpuolelle.. Selvis onneks se jarrujen vika, etujarrujen mäntä pääsylinterissä oli hirttäny ittensä kiinni
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
näin ohimennen, niin millä ilveellä sais auton kuulostamaan tältä
tuolla videon kommenteissa luki "That's the turbocharger wastegate. With the exhaust valve open that's what it sounds like." eli suoraan suomeks se ois vissiin et hukkaportin pakoventtiili auki ?

Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Noniin, tehtiiin pelkästään ~3mm reikä siihen etummaiseen letkuun ja sen verran oli vaikutusta, että kakkosella vihellys koveni jossain ~3100rpm, jota ei eilen vielä tapahtunu, joten tyhmät kysymykset jatkuu... Eli tuolla kääntämisella tarkoitetaan tarkalleen ottaen mitä (oon tosiaan ihan pihalla
) Jossain pisti sellaista silmään, että kääntäis ristiin ne letkut imusarjan ja pumpun välillä ? Saahan sitä porukka noissa mersuissaki #16 pakopesällä holsetit heräämään 


Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Jos ne letkut menee kierrossäätimelle niinkuin Patrollissakin, NIIN homman ideana on se, että:
-letkujen päässä on painekalvo
-letkut menee yllättäen eri puolille kalvoa
-kalvo liikuttaa karaa joka säätää syöttöä erinäisten vaiheiden mukaan
-kalvo liikkuu letkuista tulevien paine-erojen mukaan (esim. kalvon yläpuolella enemmän painetta, alapuolella vähemmän)
-tekemällä reikä oikeaan letkuun tai irroittamalla se kokonaan (ja tulppaamalla reikä imusarjasta) saadaan kalvolle paljon suurempi paine-ero kuin aikaisemmin kun molemmista letkuista tuli liki yhtä paljon painetta
-suuri paine-ero = paljon syöttöä kierrossäätimeltä
Comprende?
Kokeilut omalla vastuulla, jos hajotat moottorisi niin se on voi voi!!
Diesel moottorin raskaat pyörivät massat eivät kestä suuria kierroksia, ja Patrollin moottorin sai tuolla muutoksella kiertämään korvakuulolla liki 6000 rpm
Pysyi Mud Terrainissakin kuvio puhtaana...
-letkujen päässä on painekalvo
-letkut menee yllättäen eri puolille kalvoa
-kalvo liikuttaa karaa joka säätää syöttöä erinäisten vaiheiden mukaan
-kalvo liikkuu letkuista tulevien paine-erojen mukaan (esim. kalvon yläpuolella enemmän painetta, alapuolella vähemmän)
-tekemällä reikä oikeaan letkuun tai irroittamalla se kokonaan (ja tulppaamalla reikä imusarjasta) saadaan kalvolle paljon suurempi paine-ero kuin aikaisemmin kun molemmista letkuista tuli liki yhtä paljon painetta
-suuri paine-ero = paljon syöttöä kierrossäätimeltä
Comprende?
Kokeilut omalla vastuulla, jos hajotat moottorisi niin se on voi voi!!
Diesel moottorin raskaat pyörivät massat eivät kestä suuria kierroksia, ja Patrollin moottorin sai tuolla muutoksella kiertämään korvakuulolla liki 6000 rpm
Pysyi Mud Terrainissakin kuvio puhtaana...

Jeesuksen vittu ! Kiitoksia kaikille ihanista vinkeistä!
Käänsin sitä banjoliitintä siinä imusarjalla... siinä oli alunperin reikä ylöspäin imusarjaan, sitä piti kääntää se 180-astetta niin se reikä on alaspäin, no siihen piti vaihtaa uus letku, että se riitti pumpulle asti.. no vaihdoin letkun ja unohdin tehdä sen 3mm reiän siihen letkuun, ku päivällä pelkkä se reiän tekeminen vaikutti vitusti.. nyt se oli alhaalta asti ihan eri tuntunen vaikka turbo ei vielä ollutkaa oikee mukana.. ~2700rpm 2-vaihteella rupes jo vetään ja samoilla paikkeilla 3-vaihteella tuli vetoa heti aivan tautisesti.. Ei oo kyllä pitkään aikaan ollut naama niin täynnä hampaita ku tänään oli siinä reilun 3000rpm jälkeen
Ei viitsiny enään häiritä kaverin ja hänen naista noilla ihanilla pärinöillä ja vihellyksillä.. Huomenna vielä tekemään se reikä siihen letkuun ja taas testaamaan ilman jarruja
Käänsin sitä banjoliitintä siinä imusarjalla... siinä oli alunperin reikä ylöspäin imusarjaan, sitä piti kääntää se 180-astetta niin se reikä on alaspäin, no siihen piti vaihtaa uus letku, että se riitti pumpulle asti.. no vaihdoin letkun ja unohdin tehdä sen 3mm reiän siihen letkuun, ku päivällä pelkkä se reiän tekeminen vaikutti vitusti.. nyt se oli alhaalta asti ihan eri tuntunen vaikka turbo ei vielä ollutkaa oikee mukana.. ~2700rpm 2-vaihteella rupes jo vetään ja samoilla paikkeilla 3-vaihteella tuli vetoa heti aivan tautisesti.. Ei oo kyllä pitkään aikaan ollut naama niin täynnä hampaita ku tänään oli siinä reilun 3000rpm jälkeen


Ei viitsiny enään häiritä kaverin ja hänen naista noilla ihanilla pärinöillä ja vihellyksillä.. Huomenna vielä tekemään se reikä siihen letkuun ja taas testaamaan ilman jarruja

Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano