minkä kokosta turboa hj-60
Valvoja: Käyttäjä
Ootki varmasti jo kattonut www.proturbo.fi mutta siellä nyt ois jotakin 110-220e väliltä.. Kovasti "tilipäivää" odotellessa pitää noita nyt ihmetellä kans.. Kaveri tuolta osti tollasen 110e maksavan ja omien sanojen mukaan "aika teinit äänet" voi olla että sellasen joutuu hommata...
edit: jos ei ollut tiedossa, niin nuo pate-racingin portit on kuulemma tosi hyviä, kotisivuja ei ole olemassakaan, puhelintilaukset pelkästään..
lisää selvyyttä tuli, proturbolla toi 220e maksava hukkis on sellanen pate-racingin nimenomaan.. Eli soittoa tolle patelle itelleen niin on kuulemma paljon paljon halvempi
edit: jos ei ollut tiedossa, niin nuo pate-racingin portit on kuulemma tosi hyviä, kotisivuja ei ole olemassakaan, puhelintilaukset pelkästään..
lisää selvyyttä tuli, proturbolla toi 220e maksava hukkis on sellanen pate-racingin nimenomaan.. Eli soittoa tolle patelle itelleen niin on kuulemma paljon paljon halvempi
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Ei ihan vielä, tulin just tähän kotona käymää syömässä, aloteltii tuossa kahden aikaan tänään.. Ahtoputket on valmiina ja pakoputkiki jo siihen auton alle, enään metri suoraa putkee ja siihen mutka, notta saapi kylkiputken 

Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Eipä oikeen funkkaa ei... 3200 kierrosta 3-vaihteella niin rupes vihellys vähä kovenemaan, ei ollu ahtopainemittari kiinni niin ei tiedä mitä siellä tapahtu...
Sittepä sekoski jarrut, ovat sekoilleet jo pitemmän aikaa, mutta nytte teki sen loppujenlopuksi, että painaessa poljinta, alussa on se reilu sentin väljä polkimessa ja sitte ihan ku seinään painais jalkaa ja silti jarrut ei ota yhtään.. Mistä etsimään vikaa ? Etujarrut oli ihan jumissa aiemmin, ne aukes ku ilmaruuvit käytti auki.. Jarruputki lytyssä ? Pääsylinterissä jotain häikkää ? Jos huomiseen iltaan mennessä sais jotain vinkkiä tuohon ongelmaan, olvin lonkeron avulla korjaamaan
Sittepä sekoski jarrut, ovat sekoilleet jo pitemmän aikaa, mutta nytte teki sen loppujenlopuksi, että painaessa poljinta, alussa on se reilu sentin väljä polkimessa ja sitte ihan ku seinään painais jalkaa ja silti jarrut ei ota yhtään.. Mistä etsimään vikaa ? Etujarrut oli ihan jumissa aiemmin, ne aukes ku ilmaruuvit käytti auki.. Jarruputki lytyssä ? Pääsylinterissä jotain häikkää ? Jos huomiseen iltaan mennessä sais jotain vinkkiä tuohon ongelmaan, olvin lonkeron avulla korjaamaan

Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Miten voi hukkaportti pitää teiniä ääntä? Eihän sitä edes kuule.
Patrollia turbotettaessa kaveri sorvas "homemade" hukkaportin
Billet alumiinitankoa (muutaman kympin), random imuventtiili jostain autosta, romukopasta (ilmainen), pronssiholkki venttiilille (2 euroa), vesijohtoputken pätkä (ilmainen), jousi (ilmainen), muutama pultti ja mutteri
Hyvin toimi ja oli mallia säädettävä.
Ei tuota ahdinta kannata hirveesti ryntäyttää ilman ahtoputkia, karkaa helposti ylikierroksille ja elinikä lyhenee.
Patrollia turbotettaessa kaveri sorvas "homemade" hukkaportin
Billet alumiinitankoa (muutaman kympin), random imuventtiili jostain autosta, romukopasta (ilmainen), pronssiholkki venttiilille (2 euroa), vesijohtoputken pätkä (ilmainen), jousi (ilmainen), muutama pultti ja mutteri
Hyvin toimi ja oli mallia säädettävä.
Ei tuota ahdinta kannata hirveesti ryntäyttää ilman ahtoputkia, karkaa helposti ylikierroksille ja elinikä lyhenee.
Syöttöä on het niin perkeleesti ja ei kyllä huomaa minkäänlaista eroa vapariin, ainut ero tuo vaimea turbon vihellys
edittiä: onkos muuten kokemuksia, tuleeko tuosta pullonkaula efektiä, kun on imupuoli vedetty tuonne auton vakio ilmanputsarille, jos se ei sais tarpeeks ilmaa (ilmanputsari pitäs olla aika puhdas)? Pitäiskö hommata vaparifiltteri suoraan puhaltimen nokkaan ? No se selviää huomenna kyllä, putki irti vaan..
edittiä: onkos muuten kokemuksia, tuleeko tuosta pullonkaula efektiä, kun on imupuoli vedetty tuonne auton vakio ilmanputsarille, jos se ei sais tarpeeks ilmaa (ilmanputsari pitäs olla aika puhdas)? Pitäiskö hommata vaparifiltteri suoraan puhaltimen nokkaan ? No se selviää huomenna kyllä, putki irti vaan..
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
- Paikkakunta: pälkäne
NymiS kirjoitti:Toyotan 12H-T koneesta turbo ja pakosarja on se helpoin vaihtoehto.
Sitten suosittelisin esim Holset HX35 HX40 HX45 vaatii kyllä enemmän
näpertely intoa mutta antavat voimaa enemmän kuin toyotan CT26 jota
on käytetty celikoissa, suprissa, mr2 ja landcruiserissa.
CT26 on useita eri versioita riippuen koneesta johonka se on tarkoitettu.
Ite ajatellut kokeilla 3litrasen supran puhallinta tuossa hj61:ssä
Öljynkierron voi ottaa alipaine pumpulta ja pudotella samaan takasin.
Itse tekisin kyllä palautuksen öljypohjaan suoraan koska se öljy joka
ei pääse suoraan putoamaan niin se puskee imupuolelta koneeseen.
Ja diesel käy omalla öljyllään joten vaarallista hommaa.
Turbollehan riittää voitelu öljyksi vaikka tippakannulla tiputtelis ölppää sille koko ajan.
jos kokeilet supran puhallinta kerro kokemukset heti,velipoika hommaa meinaan isompaa itellensä siihen pyöräkiilaan joten olisi yksi muokattu ylimääräinen jonka voisi tunkea omaan konehuoneeseen
maaristeilijä
Tässä muuten jonkulainen kuva siitä turbosta, linkkinä ku oli sen verran iso.. http://kuvablogi.com/nayta/iso/img959250.jpg
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa