Onko muilla tämmöstä vaivaa, että kylmänä ei meinaa mennä vaihteet kunnolla päälle HDJ:ssä. Mitään rutinoita ei kuulu, mutta keppi ei vaan loksahda pykälään vaikka kuinka vääntää. Jos löysää kytkimen ja polkaisee uudelleen menee paremmin. Lämpimänä pelaa kun kello ja kytkin irrottaa aina kunnolla. Pari vuotta sitten laatikko oli auki, ei löytynyt mitään vikaa ja kaikki paikat ohjemitoissa. Sama vaiva oli ennen ja jälkeen avaamisen.
Kattelin oikeen omistajan käsikirjasta öljysuosituksen: SAE 75W-90 ja GL3. Siis GL3!!! Jakolaatikkoon normaali GL4 tai GL5. Tuolla voisi ollakkin vaikutusta synkronoinnin toimintaan. Yleensähän sinne työnnetään GL4, niin minullakin on aina ollut.
Onko kukaan kokeillut vaikuttaako tuo mitään ja saako mistään GL3 luokan 75W90 tavaraa, muualta kuin venäjältä? Mitähän sinne laatikkoon merkkihuollossa laitetaan?
HDJ:n vaihteistoöljysuosituksesta
Valvoja: Käyttäjä
Omassa HJ61:ssa (500tkm ajettu) oli sama ongelma ja siinä suositus oli GL-4. Vaihdoin lootaan ja jakikseen Redline MT-90 -öljyt ja nyt menee pakkasella kylmällä koneellakin vaihteet herkästi sisään eikä synkronitkaan rutise kuten ennen.
Lisää tietoa löytyy esim. http://www.roadmachine.fi/gearoil.html ja sinun autoosi näyttäisi sopivan MTL-tyyppi, koska kyseessä GL-3.
Elikkä voin kyllä lämpimästi suositella noita Redlineja!
Lisää tietoa löytyy esim. http://www.roadmachine.fi/gearoil.html ja sinun autoosi näyttäisi sopivan MTL-tyyppi, koska kyseessä GL-3.
Elikkä voin kyllä lämpimästi suositella noita Redlineja!
#428