HJ:n Kitkalukko?
Valvoja: Käyttäjä
HJ:n Kitkalukko?
Voikos tuota HJ:n kitkalukollista perää jollain tapaa ehostaa?
Kiristää? Saada tuon lukon toimimaan edes vähän paremmin.
Kiristää? Saada tuon lukon toimimaan edes vähän paremmin.
Kitkaperästä ei ole hyötyä enään sillon, kun ollaan jo juututtu kiinni.NymiS kirjoitti:Kiitoksia tiedosta täytyy purkaa se joku päivä ja kattoo mitä se
on syönyt, eipä oo tollasta lukollista tullu purettua ennen...
Käsijarrukin auttaa vähän tuossa lukon toiminnassa
nm. Helmasta kiinni ja käsijarrun kanssa lähti
Kitkan kunto on helppo todeta avaamatta, ajamalla asfaltilla tasaisella nopeudella ympyrää???
________________________
pirultahyvä
BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
pirultahyvä
BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
No sittenhän se lukko toimiikin hyvin...
Toyota LSD on ns. liikkeellelähtöä liukkailla alustoilla helpottava lukko.
Pitää perän lukossa tiettyyn % asti.
Tasauspyörästön luistonrajoitin kuten nykyään tekn. tiedoissa lukee.
Mikään 100% auto lockkeri se ei ole. Sen saa kun paiskaa LSDn tilalle
vaikka Power Traxin No-Slipin.
Sillon Toyota LSD on kunnossa kun liikkeelle lähtiessä perä on lukossa... eli esim.
soratien pintaan pitää jäädä tasan kaksi raitaa. Siis suoraan lähtiessä.
Esim. vanhassa '87 HiAcessa jäi asfalttiin tasan kaksi raitaa MUTTA lumisessa jumituskokeessa
lukko antoi periksi. Vanhana ja kuluneena se tuppaa antamaan helpommin periksi kun perä lämpee...
Tosin sen olen huomannut että noissa kevyemmissä ajokeissa kuten HiAce/HiLux se lukkoperä on
paremmassa kunnossa kuin Cruisereissa vaikka ovatkin paljon ajettuja/huonosti huollettuja. Syy ??
Mun BJ45:ssa lukkoperä oli tapettu käyttämällä tavallista API GL-5 peräöljyä eikä kitkalukkoperäöljyä.
Se toimi aamulla kylmänä mutta het perän lämmettyä siitä tuli täysin avoin perä.
Se perinteinenkin LSD action jäin uupumaan.
Olen myös kuullut toisen keinon kokeilla onko LDS kunnossa. Tunkkaa toinen takarengas ylös.
Vaihde vapaalle ja käsijarru pois päältä. Renkaan pitäisi pystyä pultata auki...
No niitä öljyjä mm.:
* Kendall Special-Limited Slip 80W-90
* Teboil Lukkoperä 80W-90
* Neste Hypoidi LS 80W-90
* Mobil Mobilube LS 85W-90
* Esso Gear Oil LSA 85W-90
* Shell Spirax A 90 LS 80W-90
* Shell Gear Oil TO 90 LS 85W-90 (erityisesti Toyota lukkoperiin)
* Valvoline HP Gear Oil GL-5 LS 80W-90
* Castrol Hypoy LS 90 (SAE 90?? jos SAE 90 ei talvikäyttöön...)
P.S.
Sinne Haissiin laitettiin tota Shellin TO 90 LS öljyä...
Toyota LSD on ns. liikkeellelähtöä liukkailla alustoilla helpottava lukko.
Pitää perän lukossa tiettyyn % asti.
Tasauspyörästön luistonrajoitin kuten nykyään tekn. tiedoissa lukee.
Mikään 100% auto lockkeri se ei ole. Sen saa kun paiskaa LSDn tilalle
vaikka Power Traxin No-Slipin.
Sillon Toyota LSD on kunnossa kun liikkeelle lähtiessä perä on lukossa... eli esim.
soratien pintaan pitää jäädä tasan kaksi raitaa. Siis suoraan lähtiessä.
Esim. vanhassa '87 HiAcessa jäi asfalttiin tasan kaksi raitaa MUTTA lumisessa jumituskokeessa
lukko antoi periksi. Vanhana ja kuluneena se tuppaa antamaan helpommin periksi kun perä lämpee...
Tosin sen olen huomannut että noissa kevyemmissä ajokeissa kuten HiAce/HiLux se lukkoperä on
paremmassa kunnossa kuin Cruisereissa vaikka ovatkin paljon ajettuja/huonosti huollettuja. Syy ??
Mun BJ45:ssa lukkoperä oli tapettu käyttämällä tavallista API GL-5 peräöljyä eikä kitkalukkoperäöljyä.
Se toimi aamulla kylmänä mutta het perän lämmettyä siitä tuli täysin avoin perä.
Se perinteinenkin LSD action jäin uupumaan.
Olen myös kuullut toisen keinon kokeilla onko LDS kunnossa. Tunkkaa toinen takarengas ylös.
Vaihde vapaalle ja käsijarru pois päältä. Renkaan pitäisi pystyä pultata auki...
No niitä öljyjä mm.:
* Kendall Special-Limited Slip 80W-90
* Teboil Lukkoperä 80W-90
* Neste Hypoidi LS 80W-90
* Mobil Mobilube LS 85W-90
* Esso Gear Oil LSA 85W-90
* Shell Spirax A 90 LS 80W-90
* Shell Gear Oil TO 90 LS 85W-90 (erityisesti Toyota lukkoperiin)
* Valvoline HP Gear Oil GL-5 LS 80W-90
* Castrol Hypoy LS 90 (SAE 90?? jos SAE 90 ei talvikäyttöön...)
P.S.
Sinne Haissiin laitettiin tota Shellin TO 90 LS öljyä...

Hj:n kitkalukko
Jos Shellin öljyä laitat niin ainoastaan Gear Oil 90 TO, ei muuta Shelliltä, nuista muista mnerkeistä en tiä mutta äkkiseltään tuntuu että onkohan nuo kaikki sopivaa Toyotan kitkalukolliseen perään?? Shellillä muuten tarjolla pelkkä Gear Oil 90 ja ei saa laittaa kitkalukkoperään..
Nostetaampas tämä aihe uudestaan ylös. Eipä oo ehtinyt vielä tuota
perää purkaa joten lisää kysymyksiä
Eli pystyykö tuon perän "ehostamaan" paikoillaan vai joutuuko sen
purkamaan irti tuolta akselista?
Onko mitään tietoa mitä uudet kitkapalat maksavat perään?
Tarviiko perä simmata ehostuksen jälkeen?
Onko jotain tiukempaa LSD öljyä jolla voisi tekohengittää perän?
Muita hyviä vinkkejä ensi kertalaiselle?
perää purkaa joten lisää kysymyksiä

Eli pystyykö tuon perän "ehostamaan" paikoillaan vai joutuuko sen
purkamaan irti tuolta akselista?
Onko mitään tietoa mitä uudet kitkapalat maksavat perään?
Tarviiko perä simmata ehostuksen jälkeen?
Onko jotain tiukempaa LSD öljyä jolla voisi tekohengittää perän?
Muita hyviä vinkkejä ensi kertalaiselle?
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:50 pm
- Paikkakunta: Tallinna