cooleri keulille ja leimaan
Valvoja: Käyttäjä
cooleri keulille ja leimaan
Mitenkähän se mahtaa onnistua leimaus lj:hin jos asentais coolerin keulille . Nyt on turbokin vaihtunut tuohon ja menohaluja tuntuu olevan aivan riittävästi.
Re: cooleri keulille ja leimaan
sitä minä en ymmärrä miks se kuuleri pitää leimata itellä ollu jo 2 katsastusta kuuleri keulilla ja nyt viimesessä katsastuksessa jo isompi turbokin niin ei sanoneet mitään.tappura kirjoitti:Mitenkähän se mahtaa onnistua leimaus lj:hin jos asentais coolerin keulille . Nyt on turbokin vaihtunut tuohon ja menohaluja tuntuu olevan aivan riittävästi.
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
- offroadjouni
- Viestit: 14
- Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 1:42 pm
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Eipä taida olla tuollaista vertailukelpoista konetta - ainakaan vanhemman läjän vakiojarruilla. Jos K(Z)J-70 halutaan käyttää vertailumallina, täytyisi ainakin jarrut päivittää sen mukaiseksi.Panu kirjoitti:Joku vertailukelponen Z-kone antaa tehoksi ~150hp, mut enhän mä toki tiedä mitä sä oot onnistunu kurittaan ulos siitä myllystä
Taitaa olla tuokin aika paljon katsastajasta kiinni, tosin minulla vaihtui moottori vaparista turboksi samalla kertaa. Teholappu piti olla välijäähdyttimen takia, koska moottori ei ollut enää mikään tuotantomoottori. Otteeseen tuli merkinnät turbomoottorista, välijäähdyttimestä, tehosta, ahtopaineesta ja vaihdetun moottorin prosenteista. Jarruista, ohjauslaitteista ja jousituksesta piti antaa selvitys joka tapahtui katsastysmiehen kanssa tehtaan korjauskäsikirjaa tutkimalla. Tarkkaa oli ja pykälien mukaan mentiin, kuitenkin ihan asiallisesti ja hyvässä hengessä. Läpihuutojuttuhan tuo periaatteessa on jos pykälät täytyy.
-92 nuoremmissa ei enää riitä näissä tapauksissa käytönaikainen päästömittaus, tulee kalliksi jos meinaa otteeseen. Kannattaa käydä ensin kyselemässä "neuvoja" suoraan katsastusmieheltä siltä asemalta missä aikoo muutoksen katsastaa niin näkee kannattaako jatkaa siellä vai vaihtaa paikkaa.
-92 nuoremmissa ei enää riitä näissä tapauksissa käytönaikainen päästömittaus, tulee kalliksi jos meinaa otteeseen. Kannattaa käydä ensin kyselemässä "neuvoja" suoraan katsastusmieheltä siltä asemalta missä aikoo muutoksen katsastaa niin näkee kannattaako jatkaa siellä vai vaihtaa paikkaa.
TP
Hyvä huomio , kannattaa todellaki käydä jututtaa asemilla miehiä . tuossa kysäsin eräältä nimeltämainitsemattomalta asemalta jolla oli kerrattain tutkimustenkin valossa suurimpia hylkäämisprosentteja , hän sanoi jo turbon vaihdosta että turhaa vaivaa ellet käy mittauttamassa vtt:llä savukaasuja noin 3000 eken hintaan . Ei voinut muuta kuin sanoa että turbo vaihtuu samalla kuin asemakin , missä kyseinen himmeli katsastetaan .
Vaihdoin ahtimen ja lisäsin coolerin, penkitin (dyno paperissa pitää olla merkittynä ahdin ja cooleri), pyysin Toyotalta vertailu paperin jossa näkyy alkuperäiset tehot, vm.90 autossa riittää käytönaikainen savutusmittaus eli konttorilla savut.
(käytönaikainen savutusmittaus riittää muistaakseni vm -93 saakka, kannattaa toki tarkastaa etukäteen!)
Kannattaa toki selvittää ne alkuperäiset tehot etukäteen, ettei nouse tehot liikaa dynotusvaiheessa.
Nimenomaan halusin muutoskatsasta nuo omaan autoon, ei oo kellää nokkaan koputtamista jälkikäteen.
(käytönaikainen savutusmittaus riittää muistaakseni vm -93 saakka, kannattaa toki tarkastaa etukäteen!)
Kannattaa toki selvittää ne alkuperäiset tehot etukäteen, ettei nouse tehot liikaa dynotusvaiheessa.
Nimenomaan halusin muutoskatsasta nuo omaan autoon, ei oo kellää nokkaan koputtamista jälkikäteen.
Tässois meikäläisen suunnitelma:

Syyläriksi on hommattu Fiat Cinquecenton syyläri, kiertovesipumppu on Sprintteristä, paisuntasäiliö Polosta ja ahtoputket ebaystä (ei uskos että kannattaa tilata jenkeistä, mut niin se vaan on).
Ja päästöihin paperi VTT:ltä. Ei tarttenu, eikä ois voinukkaan testata autoo ku on jatkuvalla nelivedolla. Perusteluna lausuntoon päästöjen hyväksyttävyydestä välijäähyllä mm. se että kone täyttää uudemmanki päästönormin ku mikä on ilmotettu tyyppihyväksynnässä. Makso 200 € +alv.
Mut se on halpa hinta verrattuna testiin 1800 € +alv. 
Täs ois käppyröitä mitä tavotella: http://www.adonistechnology.free.fr/pre ... /page5.jpg
Toi 173 hv tulee teholastulla ja 1 bar ahdoilla, 216 hv muodostuu teholastulla, 1,3 bar ahdoilla ja cuulerilla.

Syyläriksi on hommattu Fiat Cinquecenton syyläri, kiertovesipumppu on Sprintteristä, paisuntasäiliö Polosta ja ahtoputket ebaystä (ei uskos että kannattaa tilata jenkeistä, mut niin se vaan on).
Ja päästöihin paperi VTT:ltä. Ei tarttenu, eikä ois voinukkaan testata autoo ku on jatkuvalla nelivedolla. Perusteluna lausuntoon päästöjen hyväksyttävyydestä välijäähyllä mm. se että kone täyttää uudemmanki päästönormin ku mikä on ilmotettu tyyppihyväksynnässä. Makso 200 € +alv.


Täs ois käppyröitä mitä tavotella: http://www.adonistechnology.free.fr/pre ... /page5.jpg

Toi 173 hv tulee teholastulla ja 1 bar ahdoilla, 216 hv muodostuu teholastulla, 1,3 bar ahdoilla ja cuulerilla.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)